2016-01-17, 12:55
Medlem
Zicksacks avatar
Såg att där var hundgodis i sängen inne i bunkern. Har man hört/läst om han hade hund? Eller så störd så han tänkte belöna henne med det?
Citera
2016-01-17, 16:23
Medlem
Blomtorkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
När kommer resten av FUP?
Tingsrätten skrev till mig i fredags vid lunch och sa att jag skulle få resterande fup på fredagseftermiddagen eller på måndag. Så troligen kommer den i morgon.
Citera
2016-01-17, 19:54
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför stod det i AB-blaskan att bunkern var gjord "ljud och ljusisolerad"?

Jag förstår att man inte bygger stora fönster om man vill gömma någon i bunkern, men farbror Fritzl:s offer klarade sig ändå utan dagsljus i åratals/årtionden, så det kan väl inte handla om D-vitaminbrist denne läkare oroa sig över? (och det finns ju piller för det besväret)

Det känns också lite konstigt att bygga en bunker ljudisolerad och sen förse bunkern med en rastgård..

Eller tror ni att offret planerades att "rastas" först efter att hon hade blivit "färdiguppfostrad" för att inte släppa iväg minsta lilla pip?
Jag är också undrande över hur han hade tänkt sej att det skulle fungera. Hoppas att polisen har frågat honom om det och att svaren finns med i fup.

Jag hade samma funderingar som du om det där med D-vitamin. Han kanske tänkte sej att utomhusvistelsen skulle ge henne lite färg på kinderna? Eller motverka depression? Ja, hujedamej.
Citera
2016-01-17, 20:29
Medlem
Heltigenomfels avatar
Rastgården, hundgodis och kattlådor... Han kanske tänkte att familjen kunde ha husdjur? Inte säkert att rastgården var till kvinnan menar jag.
Citera
2016-01-17, 20:33
Medlem
Heltigenomfels avatar
Kvinnans lgh känns inte som ett hem men inte heller som någon massage-salong.

Kanske var hon ny i stan, hyrde möblerat, pendlade? Eller så har ni rätt om sexarbetet, men jag får känslan av en annan typ av person. En ung kvinna som studerar?
Nä, jag vet inte.. Men hemtrevligt är det ju inte på bilderna från något ställe i fup del 1.
Citera
2016-01-17, 21:00
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltigenomfel
Kvinnans lgh känns inte som ett hem men inte heller som någon massage-salong.

Kanske var hon ny i stan, hyrde möblerat, pendlade? Eller så har ni rätt om sexarbetet, men jag får känslan av en annan typ av person. En ung kvinna som studerar?
Nä, jag vet inte.. Men hemtrevligt är det ju inte på bilderna från något ställe i fup del 1.
Någon sort sexförsäljning var det nog, i fupen kan man läsa att de skulle säkra kuvert med pengar$.

Karln har inte öppnat många nordisk kriminalkrönika i sitt liv iaf. Turligt nog.
Citera
2016-01-17, 23:25
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Nog ej, enligt fup s24 kan kvinnans namn börja på P, då det maskerats dåligt.

Glas med text *Thai kan stärka din tes.

Mai Tai är väl ett bekant dricksglas och om man tittar på bilderna i FUP:en så är dessa likvärdiga med nedanstående om jag inte missminner...förknippar inte namnet med nåt i arbetslivet.

https://www.google.se/search?q=leona...GND3UQ_AUIBigB
Citera
2016-01-18, 00:47
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Mai Tai är väl ett bekant dricksglas och om man tittar på bilderna i FUP:en så är dessa likvärdiga med nedanstående om jag inte missminner...förknippar inte namnet med nåt i arbetslivet.

https://www.google.se/search?q=leona...GND3UQ_AUIBigB
Såg att det snarare såg ut som B, ej P, ser ut som ett L tillhörande efternamnet, men osäkert.
Citera
2016-01-18, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Såg att det snarare såg ut som B, ej P, ser ut som ett L tillhörande efternamnet, men osäkert.

Syftade nog mest på namnet på glaset
Citera
2016-01-18, 08:06
Medlem
IQ130s avatar
Läste att han såg en lapp där det stod "vi saknar dig" som en hälsning till kvinnan och då plötsligt klubbades av empati och anmälde sig. Det är jag tveksam till. Människor som saknar empati återfår aldrig denna egenskap. Jag tror snarare att han insåg att han gjort något misstag i kvinnan bostad eller bortrövande som skulle göra det omöjligt för honom att undgå rättvisan. Kanske att hon bara var saknad gjorde att han förstod att kvinnan skulle bli efterlyst och han skulle förr eller senare bli jagad. Bättre att förekomma, tänker de värsta psykopaterna. Här var det ju en intelligent psykopat vilket gör att han insåg konsekvenserna för sin egen räkning i tid.

Går han lös nu, ska han fortsätta som… var det läkarstudent han var?
Senast redigerad av IQ130 2016-01-18 kl. 08:08.
Citera
2016-01-18, 09:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Läste att han såg en lapp där det stod "vi saknar dig" som en hälsning till kvinnan och då plötsligt klubbades av empati och anmälde sig. Det är jag tveksam till. Människor som saknar empati återfår aldrig denna egenskap. Jag tror snarare att han insåg att han gjort något misstag i kvinnan bostad eller bortrövande som skulle göra det omöjligt för honom att undgå rättvisan. Kanske att hon bara var saknad gjorde att han förstod att kvinnan skulle bli efterlyst och han skulle förr eller senare bli jagad. Bättre att förekomma, tänker de värsta psykopaterna. Här var det ju en intelligent psykopat vilket gör att han insåg konsekvenserna för sin egen räkning i tid.

Nej han är färdig läkare och har varit anställd på en av vårdcentralerna i Kristianstad.
Verkar som om han var klar med sin utbildning på Karolinska i början på 2000-talet.
(FB) Misstänks ha hållit kvinna fången i bunkerliknande hus

Jag har en nära bekant som nyligen arbetat med MT. Och denne hade rejält svårt att ta till sig detta till fullo förrän fotona av bunkerbugget från FUP publicerades i Aftonbladet.
Dennes omdöme: trevlig mot kollegor och patienter, lite tystlåten och privat till naturen.
Ja vad ska man säga..i de djupaste vatten...
Citera
2016-01-18, 10:32
Medlem
Blomtorkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Nej, han är häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in