Citat:
Ursprungligen postat av
IQ130
Läste att han såg en lapp där det stod "vi saknar dig" som en hälsning till kvinnan och då plötsligt klubbades av empati och anmälde sig. Det är jag tveksam till. Människor som saknar empati återfår aldrig denna egenskap. Jag tror snarare att han insåg att han gjort något misstag i kvinnan bostad eller bortrövande som skulle göra det omöjligt för honom att undgå rättvisan. Kanske att hon bara var saknad gjorde att han förstod att kvinnan skulle bli efterlyst och han skulle förr eller senare bli jagad. Bättre att förekomma, tänker de värsta psykopaterna. Här var det ju en intelligent psykopat vilket gör att han insåg konsekvenserna för sin egen räkning i tid.
Går han lös nu, ska han fortsätta som… var det läkarstudent han var?
Nej han är färdig läkare och har varit anställd på en av vårdcentralerna i Kristianstad.
Verkar som om han var klar med sin utbildning på Karolinska i början på 2000-talet.
(FB) Misstänks ha hållit kvinna fången i bunkerliknande hus
Jag har en nära bekant som nyligen arbetat med MT. Och denne hade rejält svårt att ta till sig detta till fullo förrän fotona av bunkerbugget från FUP publicerades i Aftonbladet.
Dennes omdöme: trevlig mot kollegor och patienter, lite tystlåten och privat till naturen.
Ja vad ska man säga..i de djupaste vatten...