2015-12-12, 12:49
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja man får väl hoppas filmen inte är producerad i Tyskland som "porrbevisen " om prinsessan Madeleine eller filmerna som "bevisade" WMDs i Irak. Jag misstror inte att Elfsberg kan ha avsevärt mindre smickrande egenskaper än de man ser offentligt men jag är något skeptisk när det som påstås blirr too much.
På vilket sätt är det "too much"? Det har varit en snackis i snart 30 års tid nu. Det är ju s.a.s. inget som vara gått förbi som något comme il fault.
Citera
2015-12-12, 20:44
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Har du träffat CE eller? Om du inte har det kan du lika gärna hålla tyst.

Jag kan även bekräfta att han på en fest för ca 15 år sedan blev så full och oförskämd mot sin dåvarande fru att han örfilade henne. Jag säger inte att han är alkis men dåligt öl/sprit sinne verkar han dock ha.

Nej, jag har inte träffat honom, men ser ju hur han ser ut i TV-rutan och jämfört med många andra 66-åringar så ser han helt OK ut.

Förresten; Dels så bryr jag mig inte om ditt uttalande att jag ska hålla tyst och dels så tror jag inte ett skit på det du skriver.
Citera
2016-01-04, 00:07
Medlem
Teleslingas avatar
Jag fattar inte varför fanskapet inte går i pension och slutar som vanligt folk. Är han närmast sjukligt dragen till att få synas i tv? Ja, svarar jag själv på det.
Citera
2016-01-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skymningsglöd
I slutet på 80-talet brukade jag tvätta och serva hans bil som ett extraknäck. Det var en MB 230(w-123) som var guldfärgad. Han var pedantiskt vad gällde bilen. Under den aktuella tidsperioden var han tillsammans med den halvtaskiga operasångerskan (sopran?) Annika Marberg från värmlandsskogen. Hon hade ständigt dålig ekonomi verkade det som.

det är klart att man är mån om att bilen är skinande ren om man använder presidentvagnen som fittmagnet.
Citera
2016-01-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Inslag av narcissism hos Elfsberg i hans upprördhet över att gå vid 67. Det gör ju alla. Han kan vara glad att han inte fick gå vid 65. Han är inte oersättlig. Att göra en vanlig pensionering till en landsfråga säger en del om Elfsberg.

Man roteras ut ur tjänst så småningom såvida man inte har hållhake på någon eller så ansågs han vara en del av varumärket SVT så man behöll honom tills det dök upp någon kvinna med makt som hade stake och tillräckligt med röster att sparka honom. Jag tror att när någon säger explicit att man inte kommer att göra någon som i detta fall att återuppta karriären som man ska vara extra uppmärksam (en gammal klassiker). Att han gjorde det till en stor sak är för att skapa extra publicitet kring det för att han får lite extra draghjälp när det är dags att köra igång igen och jag tror att han förmodligen hade fått löfte om att komma tillbaka i en annan regi om han släppte den position som han hade haft innan. Jag tror det var en kombination av nytt ledarskap förmodligen en kvinna som tryckte på och att han ansågs vara en dinosaur men att man inte kunde få bort honom om det inte fanns något i potten. Enligt mina minnesanteckningar tyckte han om att förnedra sina kvinnor sexuellt och att det skulle vara kinky. ni får motbevisa mig om jag har fel.
Senast redigerad av totalbullshit 2016-01-04 kl. 01:00.
Citera
2016-01-05, 15:04
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Mer specifikt, han gillar att ligga under ett glasbord och runka medan en hora hoppar upp och bajsar på bordet ovanpå.

Det fanns enligt Svullo en videofilm som dokumenterar ett helt bajssexförlopp med Claes Elfsberg.
Jag hörde att Elvis bajsade sina horor från Malmskillnadsgatan i munnen, men så lågt skulle han kanske inte sjunka.
Citera
2016-01-11, 15:00
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Jag hörde att Elvis bajsade sina horor från Malmskillnadsgatan i munnen, men så lågt skulle han kanske inte sjunka.
Jo, det är PRECIS vad han gjort! Han torskade ju t.o.m i en bajsakt i en bil på just den adressen år 1987, men det var inte olagligt på den tiden, därför syddes han inte in, men han fick i alla fall sitt öknamn från snuten efter den händelsen. Det finns ju t.o.m. en beryktad videofilm som gick runt där man fick se honom skita en tjej rakt i fejset!!!

Han har för övrigt ett "hemligt projekt" på gång:

http://www.expressen.se/noje/claes-elfsberg-om-hemliga-tv-projektet/
Citera
2016-01-14, 21:49
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej, jag har inte träffat honom, men ser ju hur han ser ut i TV-rutan och jämfört med många andra 66-åringar så ser han helt OK ut.

Förresten; Dels så bryr jag mig inte om ditt uttalande att jag ska hålla tyst och dels så tror jag inte ett skit på det du skriver.

Upp till dig om du vill tro på mig eller inte. Det är ju allmänt känt att karl´n har dåligt omdömme efter att han börjat dricka starksprit. Han blir våldsam i vissa sammanhang.
Citera
2016-01-15, 11:48
Medlem
fredrikdenstores avatar
Gjorde premiär som en av programledarna denna morgon i Godmorgon Sverige.
Citera
2016-01-15, 12:49
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det stämmer,för jag hade en kusin som hade en bror,som kände en herde i nepal som i sin tur sålde röka till magnus uggla vars dotter kände christer pettersson ,som hade sagt till Gert Fylking att han hade sett Aschberg hand i hand med Elfsberg utanför butiken.

Kan du styrka detta ytterligare? Jag har nämligen pratat med Aschberg och han förnekar att han någonsin hållit Elfvsberg i handen?
Citera
2016-01-17, 12:34
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Kan du styrka detta ytterligare? Jag har nämligen pratat med Aschberg och han förnekar att han någonsin hållit Elfvsberg i handen?
Strunt i det, vi har ju fått solitt vittnesmål från Svullo, Anders Timell m.fl.!
Citera
2016-01-17, 20:15
Medlem
Omaskeradmasks avatar
I "Köttberget checkar ut" så sågs han köra en mörkblå Porsche 993 på blasieholmen. Är det hans bil? Bor han där?
Så en sådan bil parkerad där förra sommaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in