Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Lisbeth Palme har pekat ut C.P. Hon stod bara nån meter från honom när Olof sköts. Dessutom har C.P sagt: "Det kan ha varit jag".
Min teori är att Christer var fullproppad med amfetamin och sprit den där ödesdigra natten. Med Sigges stulna revolver innanför rocken irrade han runt kvarteren kring Tunnelgatan och var förbannad på Sigge av någon anledning. Han ville sätta honom på plats. Plötsligt ser han en pälsmössebeklädd Sigge i sällskap av en dam gå förbi honom på Sveavägen. Nu jävlar ska han få tänker Christer. Han går lugnt fram och - Pang pang!
Varför lägger ni så mycket energi på olika polis- och kurdspår när det är givet att Christer är GM?
Nu har jag aldrig träffat CP, men jag har naturligtvis genom åren fått en hel del information om honom. Jag upplever honom som en outsider, knarkare och alkoholist. Men därtill så upplever jag att CP är inte bara en intelligent person utan även en person med någon form av rättspatos.
Jag tror inte att han "utan vidare" skjuter Palme när tillfälle ges, jag tänker mig att CP behöver verkligen hata ett tänkt offer för att släcka hans liv. Vad jag förstår så var CP själv sosse och hyste inget agg mot Palme.
Frågan blir väl kanske rörande CP som gärningsman hur pass mycket opportunist han var tänker jag, var CP en person som vilje utmärka sig och bräcka andra? Han har ju ändå så långt jag vet inte skrytit om att ha knäppt Palme.