Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/christer-petterssons-ord-om-mordkvallen/

Det finns ju en massa med förhör på "Oxenbesökare"
Jag har försökt leta på bl.a. http://lennartremstam.blogspot.se/ för att hitta någon som berättar om Christer P.
Dels vilka tider han var där, men gärna också hur han var klädd.

Ang. klädsel.
Ett vittnesmål från en bussförare Bengt Wilhelmsson vittnar ju bl.a. om att Petterson aldrig hade huvudbonad hur kallt det än var.
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/forhor-med-bengt-wilhelmsson.html

Har någon här sett något "vinter-klipp" på CP med mössa?
Citera
2016-02-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Nejnej, då har du missförstått eller jag uttryckt mig klumpigt. Vad jag menade var att ställa en fråga, en undran hur resonemangen går. För jag får inte ihop en stor säpo-apparat inne i sthlm när statsministern mördas och att alla sedan håller varandra om ryggen, inklusive regeringen, plus att LP pekar ut CP, att förundersökningen pågår till denna dag osv.

Jag håller med om att det är oklart i vilket syfte, det är ju det jag menar.

OK då är vi överens! Någon officiell sanktionerad Säpoaktion handlar det inte om och det är knappast troligt att en sådan skulle fått ske. Det är en aktion som för Säpo framstår som en övervakning som försiggått över flera dagar där det finns indikationer på att det är en mindre grupp personer. På mordkvällen förekommer sådan och ganska omfattande WTbservationer. Vissa har fått för sig att det är någon slags övning. Andra (t ex politiker) har får för sig att det är någon slags knarkspaning som måste hållas hemlig. Förekomst av poliser utreds ej under 30 år inte heller wt observationer. Det finns på senare år uppgifter om två grupper urprungligen benämnda Barbro och Leongrupperna med olika förmodad koppling till stay behind-organisation oklart om det handlar om Krigs-IB (S) eller AGAG. Kanske någon kombo.

Det verkar som att denna hemliga verksamhet är så förankrad att den kan avbryta en pågående omfattande knarkspaning mot "Ziggge" till synes både hastigt och prematurt. Rykten har förekommit länge att någon eller några som ingick i den knarkspanoperationen med omfattande resurser sett både själva skjutningen på avstånd och att de har befunnit sig på platsen bara kort före mordet och till och med observerat dessa andra.

Att detta rör sig om någon slags spaning riktad mot OP verkar ganska uppenbart liksom att denna är förankrad både politiskt och via kanaler in i polisens operationsledning.

Vilka skulle kunna har carte blanche att spana på OP? Med s-ledning på SSI hade det kunnat tänkas vara inrikesavdelningen. Frågan är dock om de förutsättningarna förelåg? Alltså återstår någon form av rest av gamla Krigs-IB kanske dolt som en krigsorganisation men folk från Stockholms län översett av t ex Holmer (och säkert någon av det gamla gardet) med politisk förankring uppåt. DVS en liten hemlig grupp i Sap:s intresse med resurser lånade från flera håll och arv från IB enligt liknande modell som sedan det som avtäcktes i Ebbeaffären.

Det verkar ju onekligen som att det inte är en stationär verksamhet utan att varje självpåtaget "uppdrag" förankras separat inom en begränsad krets personer med makt och inflytande!
Senast redigerad av boboslacke 2016-02-20 kl. 11:30.
Citera
2016-02-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Mordet är löst, och mördaren heter Anti Avsan. En Baseballsnut.
Tvivlar på att någon åklagare vill röja upp i denna soppan.

Olof Palmes mördare heter Anti Avsan, och han är numera riksdagsman för Moderata Samlingspartiet.

Tyvärr finns det inte mycket som styrker det du påstår utan det är mest ett påstående sprunget ut kreativ fantasi men desto mer finns som styrker att det var politiskt understött i mycket bredare kretsar under de 30 år som följt.
Citera
2016-02-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
OK då är vi överens! Någon officiell sanktionerad Säpoaktion handlar det inte om och det är knappast troligt att en sådan skulle fått ske. Det är en aktion som för Säpo framstår som en övervakning som försiggått över flera dagar där det finns indikationer på att det är en mindre grupp personer. På mordkvällen förekommer sådan och ganska omfattande WTbservationer. Vissa har fått för sig att det är någon slags övning. Andra (t ex politiker) har får för sig att det är någon slags knarkspaning som måste hållas hemlig. Förekomst av poliser utreds ej under 30 år inte heller wt observationer. Det finns på senare år uppgifter om två grupper urprungligen benämnda Barbro och Leongrupperna med olika förmodad koppling till stay behind-organisation oklart om det handlar om Krigs-IB (S) eller AGAG. Kanske någon kombo.

Det verkar som att denna hemliga verksamhet är så förankrad att den kan avbryta en pågående omfattande knarkspaning mot "Ziggge" till synes både hastigt och prematurt. Rykten har förekommit länge att någon eller några som ingick i den knarkspanoperationen med omfattande resurser sett både själva skjutningen på avstånd och att de har befunnit sig på platsen bara kort före mordet och till och med observerat dessa andra.

Att detta rör sig om någon slags spaning riktad mot OP verkar ganska uppenbart liksom att denna är förankrad både politiskt och via kanaler in i polisens operationsledning.

Vilka skulle kunna har carte blanche att spana på OP? Med s-ledning på SSI hade det kunnat tänkas vara inrikesavdelningen. Frågan är dock om de förutsättningarna förelåg? Alltså återstår någon form av rest av gamla Krigs-IB kanske dolt som en krigsorganisation men folk från Stockholms län översett av t ex Holmer (och säkert någon av det gamla gardet) med politisk förankring uppåt. DVS en liten hemlig grupp i Sap:s intresse med resurser lånade från flera håll och arv från IB enligt liknande modell som sedan det som avtäcktes i Ebbeaffären.

Det verkar ju onekligen som att det inte är en stationär verksamhet utan att varje självpåtaget "uppdrag" förankras separat inom en begränsad krets personer med makt och inflytande!

Är Donald Forsberg en som säkert vet vad som skedde denna kväll?
Citera
2016-02-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Är Donald Forsberg en som säkert vet vad som skedde denna kväll?

Han vet definitivt mer än han säger i klartext. Synd att han tystnade när han började prata om Barbrogrupper etc och vecklade in sig i förklaringar.
Citera
2016-02-20, 13:47
Medlem
Citat:
[b]

Tror detta är en klockren beskrivning av händelseförloppet.
Citera
2016-02-20, 17:41
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Han vet definitivt mer än han säger i klartext. Synd att han tystnade när han började prata om Barbrogrupper etc och vecklade in sig i förklaringar.
Forsberg är en många kontrollerade motståndare som förstört denna utredning under 30 år.
Finns många som borde ställas inför domstol för högmålsbrott.
Giljotinen ska rullas fram på plattan för att rensa ut rötan i samhällskroppen.
Hade han varit genuin hade han slutat som RD , JM eller alla andra som dött eller fått sitt anseende förstört.
Citera
2016-02-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Mordet är löst, och mördaren heter Anti Avsan. En Baseballsnut.
Tvivlar på att någon åklagare vill röja upp i denna soppan.

Olof Palmes mördare heter Anti Avsan, och han är numera riksdagsman för Moderata Samlingspartiet.

Citat:
Tyvärr finns det inte mycket som styrker det du påstår utan det är mest ett påstående sprunget ut kreativ fantasi men desto mer finns som styrker att det var politiskt understött i mycket bredare kretsar under de 30 år som följt.

Ber om ursäkt Boboslacke, men det finns mer som "styrker" AA än det du påstår, skulle jag säga.
Sven Anér har gjort ett gediget jobb med att gräva och samtidigt också hänvisa till olika källor m.m.

Sedan att AA sannolikt inte är GM är en sak, men du skriver bara ju bara här... sköntlitterärt, övertygande.... men inga källhänvisningar....

Vad ska man tro?

"desto mer finns som styrker att det var politiskt understött i mycket bredare kretsar"

Hur styrks detta med mer än dina ord här?

Så uppfattar jag dig och det du skriver..
Citera
2016-02-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Ber om ursäkt Boboslacke, men det finns mer som "styrker" AA än det du påstår, skulle jag säga.
Sven Anér har gjort ett gediget jobb med att gräva och samtidigt också hänvisa till olika källor m.m.

Tja jag tror nog att du har liten chans att övertyga någon bland de pålästa och kunniga i det avseendet. Dessutom har jag haft mycket att göra med denne under åren och har en mycket klar bild av vad han är och inte är. Tyvärr tippade han över kanten till hjärnspöksträsket med bara lite hjälp på traven.

Aner har kört ner i den klassiska fallgropen. Eftersom någon förföljer mig så har jag rätt och därmed slipper jag bevisa något för angreppen på mig är bevis nog. Samma taktik har utan framgång använts av flera andra. Senast skämtet Flygare som kör samma stil av snabba slutsatser utan hållbara indicier och mestadels med sig själv som källa och uttydare.

Jag kör mera på linjen att presentera hypoteser och argumentationer som var och en får värdera efter eget huvud. Jag är rätt säker på att det är ett vinnande koncept till skillnad från att svinga vilt med lite på fötterna och trubbiga vapen i argumentationerna.

Om du tror att den som skriker högt och pekar med hela handen är mer trovärdig än den som låter dig värdera kritiskt får du nog skylla dig själv om du hamnar snett.

Du kommer att få se...
Citera
2016-02-21, 07:49
Medlem
Vad ska man tro om det här då?

"Olof Palmes mördare var knuten till ett utländskt knarknätverk.
Mannen hade bakgrund i Sovjetunionen och kom till Sverige på falskt pass året före mordet.
Uppgifterna bygger på hemligstämplat Säpo-material och presenteras i Expressen i dag av tidigare Palme-utredarna Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling.
De kräver nu att befrias från sin tystnadsplikt för att kunna förhöras av Palme-gruppen."

http://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-vill-peka-ut-palmes-mordare/

Jag får inte riktigt klart för mig om det i så fall var själva knarknätverket som på eget bevåg utförde detta eller om det var på uppdrag från Sovjetunionen. Vad skulle det finnas för skäl till att en knarkorganisation, "vanliga" brottslingar, skulle ge sig på Palme?
Citera
2016-02-21, 07:54
Medlem
Någon som vet eller har en gissning vem denna mannen kan vara som kom till Sverige året innan mordet på falskt pass:
Citat:
Säpomännen: Låt oss få berätta sanningen

Citat:
Vi har uppgifter som stödjer slutsatsen att Olof Palme mördades av en person knuten till en utländsk narkotikaorganisation. Mannen är utbildad i Sovjetunionen och kom till Sverige på falskt pass året före mordet. Dessa uppgifter har aldrig utretts av Palmegruppen.
Vi vill nu befrias från vår tystnadsplikt så att vi kan berätta om våra slutsatser för mordutredarna i Palmegruppen och förundersökningsledaren Kerstin Skarp, skriver de tidigare Säpomännen Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling.

http://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-lat-oss-fa-beratta-sanningen/
Citera
2016-02-21, 08:18
Medlem
Med tanke på Expressenartikeln och Kerstin Skarp. Kan man verkligen inte ge henne ett annat arbete eller ännu hellre förtidspensionera henne. Hon gör ju ingen som helst nytta för den mycket väl tilltagna lön hon uppbär.

Varför kommer aldrig några synliga initiativ från PU och ......?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in