Citat:
Med "LB" menar du säkert AB - men mot honom finns ingenting att anföra vad gäller själva brottet.Jag vänder mig mot uttrycket alternativteoretiker. Att LB har mördat henne är också ett alternativ. Ett alternativ som domstolen har fastnat för, men är överklagat. Hur kan det vara en oväsentlig detalj om du har en bil som vars bagageutrymme du kan se rätt in i. Han skulle alltså sitta där och röka och ha detta lik i bilen. Och inte ett enda mm av spår efter henne i den bilen efter teknikers genomgång. Hur kan det vara en oväsentlig detalj?
Om det ligger ett välförpackat lik i kofferten ser man ingenting av detta utifrån.
Om NB - vilket mycket talar för - är så angelägen om sitt alibi; hur angelägen kan han då ha varit att inte efterlämna några spår av LH i sin bil?
Hur enträgen har han inte varit när det gäller att få ta sig in i ladan igen, eller att få närma sig fyndplatsen i Martorp? - Han har t.o.m. sett till att utrusta sig med en högaffel för att få gräva i dyngan bredvid rishögen.
Han gavs ingen chans att fullfölja det tänkta slutstadiet av sitt brott; han blev allt mer nervös under veckan som gick; han försummade t.o.m. sina vanliga spelsejourer i utbyte mot att få ventilera DNA med AB och IB, han försökte prata in sig hos grannar och andra; han gjorde sig under diverse förevändningar ideligen ärenden till Martorp, han önskade att ett skyfall skulle drabba Blomberg så att MPS inte kunde fortsätta med sina sök, osv. - Kort sagt: Han betedde sig som en övernervös brottsling utan manöverutrymme. Han försökte också få C-GB att tro att det var hans förtjänst att handsken låg kvar i ladan (precis på samma försåtliga och föraktliga sätt som han tog åt sig äran för de jobb hans bror utfört):
Citat:
Ursprungligen postat av C-GB i TR
Redan från första… när jag kom på måndan – jag bor i T – jag kom… och då… kom jag med spik till dom, för dom hade beställt det för dom höll på att spika läkt, då, på ett arbete där, och det första han sa – jag kom väl vid åttatiden – det första han sa då att ”Vet du vad som har hänt?” – ”Nej”, sa jag. ”Det är en flicka som är försvunnen”, sa han. Och sen pekade han på sin bror och sa att… pekade han på sin bror och sa att han hade börjat lyfta upp en handske, men han sa: ”Lägg tillbaka den, för det kan vara nånting.” - Det var vad han sa. Och jag tänkte väl, ja… Det var det; sen jobbade han vidare – och jag fick en massa annat sen, så att…. (02:30)