2016-01-17, 10:30
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Har vi redan fått se årets knock? Snacka om att Szpilka stöp som en klubbad oxe! Räkning överflödig. Av matcher jag sett live eller i direktsändning får jag gå tilllbaka till Marquez--Pac för drygt tre år sen för att påminna mig nåt liknande.

Fram till dess var det en rätt seg historia, jag nickade till flera gånger framför datorn. Wilder såg inte bra ut och Szpilka landande en hel del, speciellt svepande vänsterkrokar/-svingar. Det var först i femte, sjätte ronden nån gång, i och med att polacken tröttades, som Deontay började hitta avståndet. Han är fortfarande oslipad, men med sånt artilleri i arsenalen ... kan han behålla bältet ganska länge. Om han undviker Fury, honom tror jag inte han rår på. Än.

Martin--Glazkov, västgötaklimax. Returmatch? Hur som helst, den som såg bäst ut medan det varade vann.
Citera
2016-01-17, 12:07
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Ja, Wilder är en riktig glaskanon. När som helst kan det bli Wilders tur att ligga på mattan. Alltid underhållning.
Citera
2016-01-17, 13:27
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Ja, Wilder är en riktig glaskanon. När som helst kan det bli Wilders tur att ligga på mattan. Alltid underhållning.

Det blev riktig underhållning när Fury äntrade ringen och käftade efteråt.

https://youtu.be/JL7h72NigqE

Nu har de talked the talk ... upp till bevis!
Citera
2016-01-17, 13:45
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet

Hahaa jaa jaa!
Citera
2016-01-17, 14:26
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:

Håller med fullständigt. Tänkte precis gå in och skriva om det själv. Både Fury och Wilder är karismatiska personer. Man antingen hatar eller älskar dem. Eller så älskar man att hata dem.

Tungvikten har inte känts såhär levande på år och dar. Jag gillar Klitschko och anser honom vara en av de allra effektivaste genom tiderna H2H - men den tilldragande utstrålningen har han inte.

Tungvikten är lätt den bästa viktklassen just nu.

Både längtar och hoppas på den kommande drabbningen!
Citera
2016-01-17, 17:28
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Både Fury och Wilder är karismatiska personer. Man antingen hatar eller älskar dem.
Hur är egentligen Furys status i GB? Jämfört med t ex Joshua och Haye? Själv ser jag överhuvudtaget inget karismatiskt i honom, jag tycker att han enbart känns obehaglig, stillös, snubblande nära en person med psykiska problem. Inte alls så där charmigt bullrig som somliga boxare brukar vara.
Citera
2016-01-17, 17:49
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Håller med fullständigt. Tänkte precis gå in och skriva om det själv. Både Fury och Wilder är karismatiska personer. Man antingen hatar eller älskar dem. Eller så älskar man att hata dem.

Tungvikten har inte känts såhär levande på år och dar. Jag gillar Klitschko och anser honom vara en av de allra effektivaste genom tiderna H2H - men den tilldragande utstrålningen har han inte.

I alla fall den intressantaste. Och det är ju bara att erkänna, hur mycket finsmakare man än vill tro att man är, det är de stora grabbarna man vill se.

Klitjko (Vladimir) anser jag vara jämförbar med Larry Holmes. Dominerade en svag era (vilket inte han kan lastas för, man kan bara slå dem som finns). Habil, nånstans kring plats 15--20 på en lista över alla tiders mästare. Tråkig, men effektiv. Att han är så stor i Tyskland säger det mesta om dem ... men tråkmånsarna Henry Maske och Sven Ottke var också stora på sin tid. Och de har väl den hälsosammaste boxningsscenen i Europa tillsammans med britterna, så jag ska inte klanka alltför mycket på dem.

Men, alltså ... vilka drabbningar det finns möjlighet för framöver. Ortiz. Povetkin. Martin. Joshua. Parker. Ruiz. Kanske Haye, Helenius och Teper också. Med flera. Aptitretande, minst sagt.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-01-17 kl. 17:52.
Citera
2016-01-17, 17:50
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Amerika BEHÖVER en tungviktare för att skapa intresse i denna viktklass så är det bara, Öststatsfighters i tungvikt är mer kutym än att se en vass jänkare gå upp och vinna!
Citera
2016-01-17, 18:32
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
I alla fall den intressantaste. Och det är ju bara att erkänna, hur mycket finsmakare man än vill tro att man är, det är de stora grabbarna man vill se.

Klitjko (Vladimir) anser jag vara jämförbar med Larry Holmes. Dominerade en svag era (vilket inte han kan lastas för, man kan bara slå dem som finns). Habil, nånstans kring plats 15--20 på en lista över alla tiders mästare. Tråkig, men effektiv. Att han är så stor i Tyskland säger det mesta om dem ... men tråkmånsarna Henry Maske och Sven Ottke var också stora på sin tid. Och de har väl den hälsosammaste boxningsscenen i Europa tillsammans med britterna, så jag ska inte klanka alltför mycket på dem.

Men, alltså ... vilka drabbningar det finns möjlighet för framöver. Ortiz. Povetkin. Martin. Joshua. Parker. Ruiz. Kanske Haye, Helenius och Teper också. Med flera. Aptitretande, minst sagt.

Ja, helt sjukt många intressanta namn just nu. Våra svenska grabbar, ser även dessa, riktigt bra ut.

Parker boxas redan nästa helg, t.ex - men där vill jag se en step up snart. Samtidigt kommer Amir Mansour vs Dominc "trouble" Breazeale att gå. Dessutom redan på Fredag blir det att spana in Jarrel "big baby" Miller - Donovan Dennis.

Edit: bifogar denna också, mycket krut som väntar 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=AT5wG3uVZ7k

Och det är bara ett litet axplock av allt intressant just nu. Tungvikten är minst sagt tillbaka!
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2016-01-17 kl. 19:27.
Citera
2016-01-18, 11:09
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Hur är egentligen Furys status i GB? Jämfört med t ex Joshua och Haye? Själv ser jag överhuvudtaget inget karismatiskt i honom, jag tycker att han enbart känns obehaglig, stillös, snubblande nära en person med psykiska problem. Inte alls så där charmigt bullrig som somliga boxare brukar vara.

Alltså, Fury kan framstå som det ibland, men för det mesta tycker jag han är riktigt skön, ta bara den här videon från nån dag sedan: https://www.youtube.com/watch?v=1gjCGK2YeZ4

Här verkar han helt klart vara inställd på att möta Wilder efter Klitschko II. Och det känns verkligen som en kommande stormatch, hoppas bara Deontay överväger samma sak.
Citera
2016-01-18, 13:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Alltså, Fury kan framstå som det ibland, men för det mesta tycker jag han är riktigt skön, ta bara den här videon från nån dag sedan: https://www.youtube.com/watch?v=1gjCGK2YeZ4

Här verkar han helt klart vara inställd på att möta Wilder efter Klitschko II. Och det känns verkligen som en kommande stormatch, hoppas bara Deontay överväger samma sak.

Det skulle bli en riktig höjdarmatch men det gäller att båda forsätter vinna. Kan inte räkna bort Wlad i returen och det har ju snackats en hel del om att Wilder mot Povetkin kommer bli av snart, jag är inte säker på att Wilder klarar av Povetkin.
Citera
2016-01-23, 00:24
Medlem
Då verkar det vara klart med match mellan Badou Jack och J C Chavez Jr. bort i april (17) tror jag.
Blir nog en härlig drabbning med en framstormande Chavez. Vad pappa Chavez gick för vet vi alla. En helt sagolik fighter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in