Citat:
Ursprungligen postat av
Överste-Rövhål
Håller med fullständigt. Tänkte precis gå in och skriva om det själv. Både Fury och Wilder är karismatiska personer. Man antingen hatar eller älskar dem. Eller så älskar man att hata dem.
Tungvikten har inte känts såhär levande på år och dar. Jag gillar Klitschko och anser honom vara en av de allra effektivaste genom tiderna H2H - men den tilldragande utstrålningen har han inte.
Tungvikten är lätt den bästa viktklassen just nu.
Både längtar och hoppas på den kommande drabbningen!
I alla fall den intressantaste. Och det är ju bara att erkänna, hur mycket finsmakare man än vill tro att man är, det är de stora grabbarna man vill se.
Klitjko (Vladimir) anser jag vara jämförbar med Larry Holmes. Dominerade en svag era (vilket inte han kan lastas för, man kan bara slå dem som finns). Habil, nånstans kring plats 15--20 på en lista över alla tiders mästare. Tråkig, men effektiv. Att han är så stor i Tyskland säger det mesta om dem ... men tråkmånsarna Henry Maske och Sven Ottke var också stora på sin tid. Och de har väl den hälsosammaste boxningsscenen i Europa tillsammans med britterna, så jag ska inte klanka alltför mycket på dem.
Men, alltså ... vilka drabbningar det finns möjlighet för framöver. Ortiz. Povetkin. Martin. Joshua. Parker. Ruiz. Kanske Haye, Helenius och Teper också. Med flera. Aptitretande, minst sagt.