• 1
  • 2
2016-01-17, 01:22
Medlem
sanchoos avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...n-pa-toaletten

Hur kan man inte märka om man är gravid? Går det verkligen?
Citera
2016-01-17, 01:25
Medlem
Weckheczs avatar
Händer hela tiden, ofta väldigt feta kvinnor. Skrämmande hur som helst.
Citera
2016-01-17, 01:26
Medlem
franges avatar
Känns som att hon inte var direkt skitsmal... De flesta bekanta (med normal kroppsbyggnad) jag haft som varit gravida har blivit mer eller mindre enorma över magen är det närmat sig födsel... Och för att "smyga in det" så man helt enkelt inte märker det, så lär det krävas en hel del späck... För en annan person, alltså.

Edit: Efter att ha kollat artikeln, och sett bilden på tjejen - som på bilden verkar normalbyggd - så köper jag inte det. Alltså, en höggravid kvinna blir inte sällan över metern från ryggslutet och magens "yttersta punkt" - det är helst enkelt fysiskt omöjligt att smyga in en normalbyggd unge i den kroppen. Men, är det så att hon varit normalt gravid, så lider hon antagligen av någon form av grovt skev verklighetsuppfattning, eller i grov förnekelse.

Ta dessa exempel, det är liksom svårt att missa att det finns något i magen..
http://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1035958...a_87212107.jpg
http://bilderochfakta.se/sites/bilde...gravidmage.jpg
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/499010...15d1c0728c.jpg
http://metrobloggen.se/metrobloggen/...733/gravid.jpg
Senast redigerad av frange 2016-01-17 kl. 01:32.
Citera
2016-01-17, 01:49
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Läste det, lite sjukt.
Nu lär jag gå o vara rädd att jag kan vara ovetandes gravid. Skulle va jobbigt att förklara pappan till den ungen.

Men tror barnet kan växa inåt i magen eller något stället för utåt som normalt, händer sällan men det sker. Tror jag läste det för ett par dagar sen
Citera
2016-01-17, 01:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvethanvetdet

Men tror barnet kan växa inåt i magen eller något stället för utåt som normalt, händer sällan men det sker. Tror jag läste det för ett par dagar sen

Hurdå, inåt? Tänk på att i en normal (icke-fet) person finns det liksom inte så mycket tomrum utöver ryggrad, bäckenben, och inre organ såsom magsäck, njure, tarmar etc, - för ett barn att "gömma sig ibland". Det finns anledningar till att magarna sväller upp något oerhört på höggravida kvinnor....
Citera
2016-01-17, 02:00
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hurdå, inåt? Tänk på att i en normal (icke-fet) person finns det liksom inte så mycket tomrum utöver ryggrad, bäckenben, och inre organ såsom magsäck, njure, tarmar etc, - för ett barn att "gömma sig ibland". Det finns anledningar till att magarna sväller upp något oerhört på höggravida kvinnor....

Ingen aning, läste inget på illustrerad vetenskap så vet inte om det är möjligt. Kan ha handlat om någon som var lite större som hade platsen, jag vet inte.
Låter sjukt men de e va jag hört, men man borde ju gå upp i vikt och det bör man märka kan man tycka. Eller så blev hon bara något större och tänkte inte mer på det. En kompis till mig blev inte alls stor när hon va gravid, syndes knappt. men men ja de låter wierd.
Citera
2016-01-17, 08:21
Medlem
det ligger psykisk problematik bakom eftersom tjejen ser normalbyggd ut.
en levande bebis rör sig rätt friskt inne i magen med. att då missa att magen är i en badbolls storlek och att det varje timme rör sig inne i magen så att huden nästan spricker (ser lite ut så, tänk ailenfilmen innan den kom ut ur buken) är helt enkelt inte möjligt.
att dessutom sitta över toan när bebin kommer ut så den ramlar där i tron att man bajsar visar oxå på psykisk sjukdom. det gör ont, väldigt ont när ett huvud och barn ska ut genom livmodertappen och hela vägen ner .... en frisk person flyttar sig från toan och tar emot barnet i händerna.
hon ville inte ha barnet och förnekade det kraftigt för sig själv.
Citera
2016-01-17, 09:39
Medlem
Hon har tydligen inte förstått varför hon inte haft mens på 9 månader Heller. Köper de inte. Hon har bara inte vågat säga något. Gömt sig mm
Citera
2016-01-17, 09:58
Medlem
Vissa graviditeter så är barnet/fostret stillsam medan andra ggr. så kan man höra den blivande mamman säga att barnet sparkar hela tiden. Mensliknande blödningar kan uppstå och vissa kvinnor har inte regelbunden eller riklig mens.

Någon sorts naivitet finns säkert med i bilden, här är det en väldigt ung tjej, hon kan utan att det är onormalt, vara lite sen mentalt, hon är ju för sjutton bara ett barn själv, medan andra femtonåringar är brådmogna.

Hittar ingenstans i vilken vecka hon födde (går att uppskatta) eller hur mycket barnet vägde. En femtonåring som käkar p-piller och därmed tror att hon är skyddad, har oregelbunden och/eller sparsam mens, går upp i vikt vilket man kan göra av tusen orsaker, stillsamt barn, relativt liten graviditetsmage...naiv...
Citera
2016-01-17, 10:26
Medlem
Jag har väldigt svårt att förstå hur man helt och hållet kan missa en graviditet. Handlar nog mer om någon slags förnekelse. Även om man inte går upp så jättemycket i vikt borde man ju reagera på andra saker som utebliven mens, illamående, trötthet m.m. Dessutom känns det ju när barnet sparkar, allt detta borde ju få kvinnan att inse att hon är gravid.
Citera
2016-01-17, 12:11
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MayaTheSirene
Hon har tydligen inte förstått varför hon inte haft mens på 9 månader Heller. Köper de inte. Hon har bara inte vågat säga något. Gömt sig mm

Fast var står det något om mens, kan inte själv hitta någon mening där hon uttalar sig om den? Man kan ju ha blödningar fast man är gravid likväl som man kan ha väldigt oregelbunden mens där inga blödningar förekommer på flera månader. Hon skriver även att hon äter p-piller så du hon alltid kanske skjutit upp mensen.
Nu är jag visserligen man men lite har man snappat upp
Citera
2016-01-17, 15:48
Medlem
Fiskfjolls avatar
En förbannad lögnhals är vad hon är. 16 år, jo jag tackar. Vid den åldern är ju de flesta mer eller mindre uppmärksamhetskåta. Vilken skitblaska passar då inte bättre än nyheter24 att skapa uppmärksamhet genom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in