• 1
  • 2
2016-01-17, 16:33
Medlem
SkepticalHippos avatar
Många som inte vet så mycket i den här tråden. Kvinnor behöver inte vara feta för att inte se gravida ut.

Tvärtom så händer det faktiskt vissa träningsfreak. De starka magmusklerna ger ett motstånd som gör att magen inte putar ut. Det är också vanligt vid lång torso eftersom livmodern då lättast växer på längden i stället för utåt.

Många som blir oväntat gravida tar preventivmedel som p-piller, minipiller, p-spruta och dylika hormonpreparat. Det är vanligt att mensen försvinner med dessa. Det är också vanligt att man kan få nidblödningar under graviditeten.

Graviditetstest är inte heller helt tillförlitliga och/eller lätta att läsa av. Jag gjorde två graviditetstest då jag var gravid och båda visade negativt trots att tillräckligt lång tid passerat. Dock mådde jag som ett jäkla mähä så jag förstod att jag var det ändå redan inom några veckor. Men merparten av de som är gravida mår riktigt bra.

Min graviditet hade jag aldrig kunnat missa, den var förjävlig, men det syntes inte på mig att jag var gravid trots att jag är normalviktig. Men jag har lång torso och livmodern växte just på höjden så många visste inte ens att jag var gravid förrän barnet hade fötts. Hade jag då dessutom mått bra förutom lite trötthet, fått blödningar då och då, gått på preventivmedel och så dessutom fått negtiva test så kan man nog lätt förstå att det är lätt att missa.

I alla fall: Det kan hända vem som helst om vissa saker sammanfaller olyckligt/tursamt (berende på hur man vill se det).

Kolla på skitkanalen TLC och se programmen "I didn't know i was pregnant" (kvinnor som det hänt för) och "I still didn't know i was pregnant" (kvinnor som det hänt minst två gånger). Där uttalar sig läkare och det finns ofta bevis för att de verkligen undersökt om de är gravida. Men där ges bra förklaringar på varför de missat det.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2016-01-17 kl. 16:36.
Citera
2016-01-18, 13:14
Medlem
Frågan alla borde ställa sig är 'Vem som är pappan'. Kan det va någon i familjen Fritz(l) som kan va fadern, tex styvpappan?
Citera
2016-01-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Frågan alla borde ställa sig är 'Vem som är pappan'. Kan det va någon i familjen Fritz(l) som kan va fadern, tex styvpappan?
Nä, då hade hon bott i källare, knappast uttalat sig i media. Pappan till barnet ska ha blivit chockad men är nu ok med det hela. Säkert någon pilsk pojkvän i parallelklassen. Han lär få betala underhåll den dagen han fyller 18 (om han inte redan har fyllt 18). Använd kondom.
Citera
2016-01-18, 17:14
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hurdå, inåt? Tänk på att i en normal (icke-fet) person finns det liksom inte så mycket tomrum utöver ryggrad, bäckenben, och inre organ såsom magsäck, njure, tarmar etc, - för ett barn att "gömma sig ibland". Det finns anledningar till att magarna sväller upp något oerhört på höggravida kvinnor....
Det handlar om att livmodern är vänd "mot ryggen" typ istället för mot magen. Då syns det inte särskilt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av MayaTheSirene
Hon har tydligen inte förstått varför hon inte haft mens på 9 månader Heller. Köper de inte. Hon har bara inte vågat säga något. Gömt sig mm
Vissa har något som ser precis identiskt ut som mens trots graviditet. Vissa preventivmedel gör så man inte har det alls. Så knappast konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag har väldigt svårt att förstå hur man helt och hållet kan missa en graviditet. Handlar nog mer om någon slags förnekelse. Även om man inte går upp så jättemycket i vikt borde man ju reagera på andra saker som utebliven mens, illamående, trötthet m.m. Dessutom känns det ju när barnet sparkar, allt detta borde ju få kvinnan att inse att hon är gravid.
På samma sätt som folk i den här tråden förnekar att det är möjligt att det kan inträffa? Om du hade läst artikeln så skulle du också vetat att hon inte hade haft några gravidsymptom. Att folk inte förstår att det kan hända handlar ju snarare om deras idé om hur en graviditet "är".
Citera
2016-01-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Det handlar om att livmodern är vänd "mot ryggen" typ istället för mot magen. Då syns det inte särskilt mycket.

Vissa har något som ser precis identiskt ut som mens trots graviditet. Vissa preventivmedel gör så man inte har det alls. Så knappast konstigt.

På samma sätt som folk i den här tråden förnekar att det är möjligt att det kan inträffa? Om du hade läst artikeln så skulle du också vetat att hon inte hade haft några gravidsymptom. Att folk inte förstår att det kan hända handlar ju snarare om deras idé om hur en graviditet "är".

Jo det är väldigt konstigt att helt missa en graviditet. Tror det ligger mycket förträngning bakom ett sådant beteende.
Citera
2017-07-01, 08:05
Medlem
Ännu en oväntad födsel denna Midsommarhelg.

En 23-åring i Halmstad hade kraftiga magsmärtor och ringde 1177, där de gissande på problem med gallblåsan. Hon ringde på ambulans, väl på sjukhuset gjordes ett graviditetstest och en gynundersökning och efter det rullades hon upp till BB och där födde hon efter några minuter en dotter på över 3 kilo.

G-P om detta

Hennes eget Facebookinlägg

Den ännu mer chockade fästmannens Facebook
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in