Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Bra du kan källhänvisa, dock så är ju det samma material som innan. Inget mer inget mindre än det som du själv förkastar andra uppgifter ifrån t.ex det faktum att personer dementerar mobbning. Därav är vi ju tillbaka på ruta ett då du ej kan framstå som mer trovärdig än andra med samma material som du sj förkastar. Lex dementeringen av mobbningen. Det du framför som sanningar dementeras ju i samma medium.
För att kunna få någon som helst relevant diskussion hade det väl vart å rekommendera att invänta trovärdig info? Ist för fång på gång framföra att du baserar dina iakttagelser på msm å sen blir emotsagd att det ej är tämligen rimligt då andra i SAMMA MEDIEKANAL motsäger det du säger. Det skulle därav vara fint om du la fram något mer som styrker detta då det uppenbart är motsagt och jag givetvis ej kan ta ditt ord på att de ena tidningsuppgifterna är mer Sanna än andra, orsaken till att jag ej heller går in och säger något om gm + tjejsituationen. Tycker personligen att man håller sig ifrån sånt då det är OBEKRÄFTAT. Sen e det skitsamma att sitta här och skriva då merparten dom för teorin att BO skulle ha mobbat sig till döds är lika mottagliga som väggar. Dock vill jag poängtera att allmänt lägga in åsikter som du gjorde om vad andra personer i tråden tämligen ofta används som ett sett subtilt angripa den man skriver till men okey my bad.
sen kan ju du fråga dig om hälften som är och skriver ogrundat om mobbning(det e motstridiga uppgifter och därav INGET BEKRÄFTAT) gjort det utan den första AB-artikeln som bevisligen är emotsagd från mer än ett håll? Va det rätt att låta GMs far gå ut och så starkt påverka mediebilden ur såväl ett moraliskt som juridiskt perspektiv oemotsagd? Återigen kan man fråga sig varför du och andra har så bråttom å dra BO i smutsen så ni inte kan vänta på att en klar bild faktiskt framkommit? Det för mig orkar på en agenda. Med det ej sagt att man kan gå i polemik mot sådant som man själv anser förkastligt....
Mitt första inlägg var riktat mot VitruvianskeMannen, som i sitt inlägg antydde att vi nu kan vara överens att GM inte var mobbad av BO, och att han hade sextrakasserat BO's tjejkompis, och därför åkte på stryk. Mitt svar till honom var då att vi inte alls vet att så är fallet, därför kan vi inte vara överens om det. Andra kan dementera mobbning allt de vill, och hänvisa till samma källor som jag, dock så hänvisar många i tråden till BO's kompisar när de hävdar att BO inte mobbade GM, jag anser inte att dessa är trovärdiga då de ju var vänner till BO och vissa av dem även var inblandade i den här soppan, tänker då främst på tjejkompisen. Du säger att uppgifterna om henne är obekräftade, men det är ju bekräftat av hennes egen mamma att hon blev avstängd när hon gick till rektorn, det borde ju säga en del iaf.
Om vi vänder på det istället då, kan Du hänvisa till någon källa som inte är BO's vänner eller anhöriga, som säger att BO inte mobbade GM? Jag har gett dig källor på allt som du bett om, så nu är det din tur att ta fram dina källor.
GM's pappa fick förfrågan att bli intervjuad av aftonbladet och gick med på det, även BO's familj fick den möjligheten men valde att avstå, och gick sedan ut i media i Litauen istället och totalsågade svensk flyktingpolitik. Jag tycker att det är ganska uppenbart att bådas föräldrar är partiska, så man ska nog ta allt de säger med en nypa salt i nuläget.
Trist att du tycker att jag försöker dra BO i smutsen, för det gör jag inte, någon "agenda" har jag heller inte, då jag inte har någon som helst sympati för GM, annat än att jag själv har haft med mobbning att göra på flera olika sätt, så jag kan tänka mig vilken sits han har suttit i. Har dessutom en närstående som var med om en liknande situation gällande nakenbilder via snapchat osv.
Jag har för övrigt en ganska klar bild av vad jag tror har hänt här, men det håller jag för mig själv eftersom det i nuläget endast är spekulationer från min sida.