2016-01-16, 18:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
On: Har det kommit några intervjuer av föräldrarna till GM/BO? Tyvärr kommer GM inte att få något kännbart straff, vi får hoppas på vedergällning från BOs familjs sida.

Just nu är det totalt locket på. Till och med Norra Skåne (tidning som i princip bara täcker kommunerna runt Hässleholm, Kristianstad och Östra Göinge) skriver inte ett ord. Ingen uppföljning.

Detta trots att det kokar i samhället, alla där vet vad som har hänt. Och man är mycket upprörda över det sätt som minnet av Arminas förvrängdes av riksmedia. Sanningen är ju att Arminas var en riktigt vardagshjälte som skyddade tjejerna på skolan när inte rektorn förmådde göra det.
Citera
2016-01-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Just nu är det totalt locket på. Till och med Norra Skåne (tidning som i princip bara täcker kommunerna runt Hässleholm, Kristianstad och Östra Göinge) skriver inte ett ord. Ingen uppföljning.

Detta trots att det kokar i samhället, alla där vet vad som har hänt. Och man är mycket upprörda över det sätt som minnet av Arminas förvrängdes av riksmedia. Sanningen är ju att Arminas var en riktigt vardagshjälte som skyddade tjejerna på skolan när inte rektorn förmådde göra det.

Minns min skolgång på 60-70-tal i Jakan, i min klass fanns en kille som betraktades som bråkig. Han hade som vana att spöa upp mobbare, som förståss sprang och beklagade sig hos lärare.
Om du läser det här G.P., tack för hjälpen.
Senast redigerad av Palolem 2016-01-16 kl. 19:05.
Citera
2016-01-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Det är fler än du som skriver i tråden, att du inte har målat upp BO som en ängel betyder inte att andra inte har gjort det, och jag skrev aldrig att DU gör det utan jag skrev att "man" gör det, dvs det är många i tråden som har målat upp honom som någon hjälte som absolut inte gjort något fel i detta fallet. Antar att blundern nu faller på dig istället..

Det jag tagit upp är inte obekräftade rykten, kanske är det naivt från min sida, men när MSM skriver att det uppstod ett bråk och att BO blev anmäld för misshandel, så tar jag det som en bekräftad uppgift.
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-15-skrev-sjalv-om-konflikten/
Där står också att de som var inblandade då var GM, BO, och en tredje person, jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle gissa att tjejkompisen är den tredje personen. Detta var alltså i november, den videon som går runt där BO misshandlar GM sägs vara från lucia = två olika tillfällen. https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o Detta är den enda länken jag lyckas hitta på videon just nu.

Citerar här tjejens mamma som skriver på facebook att hennes dotter blev avstängd:
"Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤ "

Detta har också kommit upp i tråden tidigare.

Synd att du inte kunde svara på min fråga gällande snapchat, jag hoppas att någon annan kan svara på den då jag tycker att det är en relevant fråga. Jag har själv snapchat, och jag tror inte att jag kan skicka något till någon som inte har accepterat min förfrågan.
Om någon trakasserar mig på snapchat så tar jag givetvis bort dem så att jag slipper deras skit, så varför gjorde BO's tjejkompisar inte det?

Bra du kan källhänvisa, dock så är ju det samma material som innan. Inget mer inget mindre än det som du själv förkastar andra uppgifter ifrån t.ex det faktum att personer dementerar mobbning. Därav är vi ju tillbaka på ruta ett då du ej kan framstå som mer trovärdig än andra med samma material som du sj förkastar. Lex dementeringen av mobbningen. Det du framför som sanningar dementeras ju i samma medium.

För att kunna få någon som helst relevant diskussion hade det väl vart å rekommendera att invänta trovärdig info? Ist för fång på gång framföra att du baserar dina iakttagelser på msm å sen blir emotsagd att det ej är tämligen rimligt då andra i SAMMA MEDIEKANAL motsäger det du säger. Det skulle därav vara fint om du la fram något mer som styrker detta då det uppenbart är motsagt och jag givetvis ej kan ta ditt ord på att de ena tidningsuppgifterna är mer Sanna än andra, orsaken till att jag ej heller går in och säger något om gm + tjejsituationen. Tycker personligen att man håller sig ifrån sånt då det är OBEKRÄFTAT. Sen e det skitsamma att sitta här och skriva då merparten dom för teorin att BO skulle ha mobbat sig till döds är lika mottagliga som väggar. Dock vill jag poängtera att allmänt lägga in åsikter som du gjorde om vad andra personer i tråden tämligen ofta används som ett sett subtilt angripa den man skriver till men okey my bad.

sen kan ju du fråga dig om hälften som är och skriver ogrundat om mobbning(det e motstridiga uppgifter och därav INGET BEKRÄFTAT) gjort det utan den första AB-artikeln som bevisligen är emotsagd från mer än ett håll? Va det rätt att låta GMs far gå ut och så starkt påverka mediebilden ur såväl ett moraliskt som juridiskt perspektiv oemotsagd? Återigen kan man fråga sig varför du och andra har så bråttom å dra BO i smutsen så ni inte kan vänta på att en klar bild faktiskt framkommit? Det för mig orkar på en agenda. Med det ej sagt att man kan gå i polemik mot sådant som man själv anser förkastligt....
Citera
2016-01-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Du vet inte om han slog en tjej och kallade henne för en hora eller inte men du vill att det ska vara fallet eftersom du är förblindad av hat, oavsett anledning.

Du vet inte om han skickade en bild på sin penis till en ovetande flicka eller inte men du vill att det ska vara fallet eftersom du är en ignorant person som inte kan ta sig ur hatet som förblindar.

Du vet inte vad som ledde kniven in i BO så håll din käft istället och be att din dumhet kan på något sätt förlåtas av gud.

Lägg upp opartiska vittnesmål, bilder på penisar eller något som helst annat som styrker något av det du säger för annars pratar du bara skit och skit hör hemma i avlopp.

Ojoj, där träffade jag visst en öm punkt.

Sluta upp med ditt hyckleri. Allt jag vill med det inlägget är att du svarar på frågorna. Men det är du tydligen för feg för att göra. Gillar du inte svaren, eller? En incident är inte ett bevis för mobbning.
Med din logik så är det inte rätt att döma en mördare till fängelse. Eftersom då tar man tag i en gammal situation som redan är överspelad. Är polisen/staten inte på plats när ett brott begås, så kan inte staten komma i efterhand och försöka tillrättavisa den som begår brottet. Får man överhuvudtaget tillrättavisa någon som är svagare än en själv för att det ska vara ok för dig? Eller är det ett bevis på översittarfasoner.
Hur kan du tro att någon ska ta dig för att vara opartisk när du spyr ut sån smörja? Är du dum i huvudet? Eller är du helt enkelt bara en liten arab som får lite luft under vingarna?

Du säger att jag vill att alla indicier som pekar på att arabungen inte har något mellan benen är något som jag vill ska vara sant. Är det kanske så att det är du som inte vill att det ska vara någon sanning i dom vittnesuppgifterna?
Jag har inte fantiserat ihop några hypotetiska saker om ditten och datten. Som du gör när du tycker dig kunna läsa dig till info och olika personlighetsdrag mellan raderna i vissa situationer. Varför gör du så?

Varför räknas faderns vittnesmål men inte flickornas?
Citera
2016-01-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palolem
Minns min skolgång på 60-70-tal i Jakan, i min klass fanns en kille som betraktades som bråkig. Han hade som vana att spöa upp mobbare, som förståss sprang och beklagade sig hos lärare.
Om du läser det här G.P. så tack för hjälpen.

Värmande att höra, mobbare vill vi inte ha! Eller folk som sextrakasserar tjejer. En skillnad mellan den goda killen i din klass och Arminas är att den senare inte alls har betraktats som någon mobbare. Tvärt om, både elever och lärare vittnar ju om hur underbart omtyckt Arminas var då han stod upp för en bra skola.
Citera
2016-01-16, 19:10
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Värmande att höra, mobbare vill vi inte ha! Eller folk som sextrakasserar tjejer. En skillnad mellan den goda killen i din klass och Arminas är att den senare inte alls har betraktats som någon mobbare. Tvärt om, både elever och lärare vittnar ju om hur underbart omtyckt Arminas var då han stod upp för en bra skola.

Herregud du kan ju inte ens läsa.

Han menar att killen i hans klass som ansågs vara bråkig för att han spöade upp mobbare var exakt som BO som förmodats stå upp för de svaga, inte att det finns en skillnad mellan de.

Detta bevisar att du och allt du sagt är helt ute och cyklar trots en meter snö och is på vägarna.
Citera
2016-01-16, 19:13
Medlem
Jag menar att det som sägs på Fb och i Expressens/Kvälsspostens artikel stödjer bilden av att gm trakasserat och även vid ett tillfälle misshandlat en av de tjejerna som trakasserats sexuellt. Att gm sökt information på nätet om hur man knivmördar och att han till sist knivdödat bo. Räknar med att detta på ett eller annat sätt snart belyses så objektivt det går. Detta är en händelse som berör många djupt och som kan få konsekvenser på hur svenskarna ser på den stora mängd flyktingar som strömmat hit.
Citera
2016-01-16, 19:18
Medlem
Citat:
Vi vet att han blev misshandlad, sökte läkarvård, fadern hade kontakt med skolan angående sådant här, BO var en bråkstake, videon visar tydligt att GM kränks gravt och slutligen att han inte är knäpp i den bemärkelsen en vuxen person som hugger ner någon efter att ha hört röster.

Efter att denna tjej som kom fram till dig och sa att hon blev slagen; letade du då upp en kameraman som filmade killen som slog tjejen medan du förnedrade honom och slog honom lavetter och sparkar? Det tror jag inte eftersom ditt motiv inte var att kränka utan istället att tillrättavisa, och bra gjort förresten!

Hur vet du att han blev misshandlad? Togs det några foton?
Varför togs inga foton om det var behov av läkarvård?
Varför lades anmälan ner om man visste vem gärningsmannen var?

Hur vet du vem som filmar?
Hur vet du vem som är kompis med vem i filmen? (där mesen utan kulor springer iväg när det bjuds på motstånd) (till skillnad mot flickan som han slog hårt i magen och slängde ner på marken)?
Hur vet du att kvinnornas förkämpe den store Arminas var en bråkstake?
Citera
2016-01-16, 19:21
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Ojoj, där träffade jag visst en öm punkt.

Sluta upp med ditt hyckleri. Allt jag vill med det inlägget är att du svarar på frågorna. Men det är du tydligen för feg för att göra. Gillar du inte svaren, eller? En incident är inte ett bevis för mobbning.
Med din logik så är det inte rätt att döma en mördare till fängelse. Eftersom då tar man tag i en gammal situation som redan är överspelad. Är polisen/staten inte på plats när ett brott begås, så kan inte staten komma i efterhand och försöka tillrättavisa den som begår brottet. Får man överhuvudtaget tillrättavisa någon som är svagare än en själv för att det ska vara ok för dig? Eller är det ett bevis på översittarfasoner. ???????????????????????????
Hur kan du tro att någon ska ta dig för att vara opartisk när du spyr ut sån smörja? Är du dum i huvudet? Eller är du helt enkelt bara en liten arab som får lite luft under vingarna?

Du säger att jag vill att alla indicier som pekar på att arabungen inte har något mellan benen är något som jag vill ska vara sant. Är det kanske så att det är du som inte vill att det ska vara någon sanning i dom vittnesuppgifterna?
Jag har inte fantiserat ihop några hypotetiska saker om ditten och datten. Som du gör när du tycker dig kunna läsa dig till info och olika personlighetsdrag mellan raderna i vissa situationer. Varför gör du så?

Varför räknas faderns vittnesmål men inte flickornas????????????????????

Nej, det är bevis på ringa misshandel som är straffbart och värre än mobbning.

Det har jag aldrig påstått - ditt hat förblindar dig och vill tro att jag har gjort det.

Du pratar i hieroglyfer - jag fattar inte vad du vill ha sagt.

I väntan på polis och åklagares utredning vill jag ha reda på vad som hänt - jag bidrar med min teori och hoppas på feedback av såna som inte är förblindade av hat som du är. Jag är opartisk eftersom jag ej känner någon av de inblandade och för att jag ej känner starkt för om det var invandrare eller ej eller om det var barn eller vuxna, jag är nyfiken bara. Jag har ej arabisk bakgrund eller några vingar som behöver luft.

Återigen pratar du så att jag inte förstår. Du är det som amerikanen kallar för "Douchebag"
Citera
2016-01-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe01
Jag menar att det som sägs på Fb och i Expressens/Kvälsspostens artikel stödjer bilden av att gm trakasserat och även vid ett tillfälle misshandlat en av de tjejerna som trakasserats sexuellt. Att gm sökt information på nätet om hur man knivmördar och att han till sist knivdödat bo. Räknar med att detta på ett eller annat sätt snart belyses så objektivt det går. Detta är en händelse som berör många djupt och som kan få konsekvenser på hur svenskarna ser på den stora mängd flyktingar som strömmat hit.

Jo, du har nog tolkat det helt rätt där. Visst kan man i media läsa mellan raderna den beskrivning som nu har konstaterats här i tråden. Sanningen sipprar alltid fram till sist.

Det antyds ju (i omlindade ordalag) i Norra Skåne att en orsak kan ha varit att Arminas skyddade tjejer som hade råkat ut för syrierns sextrakasserier. Och rent allmäntså beskrivs ju Arminas i alla medier som en underbar kille som var omtyckt av alla och inte ställde till med några bråk.

Men det är allt för känsligt för media att skriva ut det i klartext; att GM knivmördade Arminas som hämnd för att hans heder hade ifrågasatts, i och med att Arminas läxade upp GM för dennes sextrakasserier.

Det är nog allt för känsligt just nu, i och med händelserna i Köln, Kalmar och Stockholm. Sambandet liksom lyser som en strålkastare, hederskultur, dålig kvinnosyn, sextrakasserier. Risken är alltför stor att svenskarna börjar ifrågasätta mångkulturen, därför går det inte att rapportera om detta fall på ett normalt sätt.
Citera
2016-01-16, 19:27
Medlem
Citat:
Din idiot, gravt kränkande beteende är straffbart och står således över mobbning. Videon ger prov på just gravt kränkande beteende och inte mobbning. Mobbningen utgår vi från har varit ett underliggande beteende mot GM sedan innan eftersom BO rapporterats som stökig och som en bråkstake.

Lägg upp bevis på att de förmodade offren för trakasserierna blev avstängda eller också håll mun för du agerar omoraliskt genom att med dina sanslösa påståenden förvränga det som tråden vill komma fram till - vad som hände!

Återigen var har BO rapporterats som en stökig bråkstake?

Lägg upp bevis som håller eller håll mun.
Sluta upp med dina sanslösa påståenden.
Citera
2016-01-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Bra du kan källhänvisa, dock så är ju det samma material som innan. Inget mer inget mindre än det som du själv förkastar andra uppgifter ifrån t.ex det faktum att personer dementerar mobbning. Därav är vi ju tillbaka på ruta ett då du ej kan framstå som mer trovärdig än andra med samma material som du sj förkastar. Lex dementeringen av mobbningen. Det du framför som sanningar dementeras ju i samma medium.

För att kunna få någon som helst relevant diskussion hade det väl vart å rekommendera att invänta trovärdig info? Ist för fång på gång framföra att du baserar dina iakttagelser på msm å sen blir emotsagd att det ej är tämligen rimligt då andra i SAMMA MEDIEKANAL motsäger det du säger. Det skulle därav vara fint om du la fram något mer som styrker detta då det uppenbart är motsagt och jag givetvis ej kan ta ditt ord på att de ena tidningsuppgifterna är mer Sanna än andra, orsaken till att jag ej heller går in och säger något om gm + tjejsituationen. Tycker personligen att man håller sig ifrån sånt då det är OBEKRÄFTAT. Sen e det skitsamma att sitta här och skriva då merparten dom för teorin att BO skulle ha mobbat sig till döds är lika mottagliga som väggar. Dock vill jag poängtera att allmänt lägga in åsikter som du gjorde om vad andra personer i tråden tämligen ofta används som ett sett subtilt angripa den man skriver till men okey my bad.

sen kan ju du fråga dig om hälften som är och skriver ogrundat om mobbning(det e motstridiga uppgifter och därav INGET BEKRÄFTAT) gjort det utan den första AB-artikeln som bevisligen är emotsagd från mer än ett håll? Va det rätt att låta GMs far gå ut och så starkt påverka mediebilden ur såväl ett moraliskt som juridiskt perspektiv oemotsagd? Återigen kan man fråga sig varför du och andra har så bråttom å dra BO i smutsen så ni inte kan vänta på att en klar bild faktiskt framkommit? Det för mig orkar på en agenda. Med det ej sagt att man kan gå i polemik mot sådant som man själv anser förkastligt....

Mitt första inlägg var riktat mot VitruvianskeMannen, som i sitt inlägg antydde att vi nu kan vara överens att GM inte var mobbad av BO, och att han hade sextrakasserat BO's tjejkompis, och därför åkte på stryk. Mitt svar till honom var då att vi inte alls vet att så är fallet, därför kan vi inte vara överens om det. Andra kan dementera mobbning allt de vill, och hänvisa till samma källor som jag, dock så hänvisar många i tråden till BO's kompisar när de hävdar att BO inte mobbade GM, jag anser inte att dessa är trovärdiga då de ju var vänner till BO och vissa av dem även var inblandade i den här soppan, tänker då främst på tjejkompisen. Du säger att uppgifterna om henne är obekräftade, men det är ju bekräftat av hennes egen mamma att hon blev avstängd när hon gick till rektorn, det borde ju säga en del iaf.

Om vi vänder på det istället då, kan Du hänvisa till någon källa som inte är BO's vänner eller anhöriga, som säger att BO inte mobbade GM? Jag har gett dig källor på allt som du bett om, så nu är det din tur att ta fram dina källor.

GM's pappa fick förfrågan att bli intervjuad av aftonbladet och gick med på det, även BO's familj fick den möjligheten men valde att avstå, och gick sedan ut i media i Litauen istället och totalsågade svensk flyktingpolitik. Jag tycker att det är ganska uppenbart att bådas föräldrar är partiska, så man ska nog ta allt de säger med en nypa salt i nuläget.

Trist att du tycker att jag försöker dra BO i smutsen, för det gör jag inte, någon "agenda" har jag heller inte, då jag inte har någon som helst sympati för GM, annat än att jag själv har haft med mobbning att göra på flera olika sätt, så jag kan tänka mig vilken sits han har suttit i. Har dessutom en närstående som var med om en liknande situation gällande nakenbilder via snapchat osv.

Jag har för övrigt en ganska klar bild av vad jag tror har hänt här, men det håller jag för mig själv eftersom det i nuläget endast är spekulationer från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in