2016-01-16, 18:19
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror det helt enkelt är bäst att ignorera skribenter som "Avlyssnad". De dyker upp i alla trådar som diskuterar invandringsrelaterad brottslighet. Det är en klick på ett halvdussin konton som argumenterar mot allt som konstateras i trådarna.

Det handlar helt enkelt om att försöka förhindra att sanningar kommer fram här på Flashback, genom att fylla trådarna med så mycket nonsens så att andra läsare inte ska kunna få en klar bild av vad som skett. Du kan se att dessa användare ("Avlyssnad", "loxa", "SlagenSvensk", "AussieRedMan" mfl) ofta skriver helt olika saker i olika inlägg. Den enda gemensamma nämnaren är att de förkastar allt som utretts i tråden, för att skapa förvirring.
Jo, får helt enkelt bli så att jag gör gör det från och med nu även om det kan rycka i fingrarna att svara.
Tackar för påminnelsen/förslaget.

Helt sant där.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-16 kl. 18:22.
Citera
2016-01-16, 18:23
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Jag tror det helt enkelt är bäst att ignorera skribenter som "Avlyssnad". De dyker upp i alla trådar som diskuterar invandringsrelaterad brottslighet. Det är en klick på ett halvdussin konton som argumenterar mot allt som konstateras i trådarna.

Det handlar helt enkelt om att försöka förhindra att sanningar kommer fram här på Flashback, genom att fylla trådarna med så mycket nonsens så att andra läsare inte ska kunna få en klar bild av vad som skett. Du kan se att dessa användare ("Avlyssnad", "loxa", "SlagenSvensk", "AussieRedMan" mfl) ofta skriver helt olika saker i olika inlägg. Den enda gemensamma nämnaren är att de förkastar allt som utretts i tråden, för att skapa förvirring.

Få mig inte att skratta, fjant.

Detta har inte ett dyft om invandrarrelaterad brottslighet att göra utan helt enkelt om det som skett mellan två högstadieelever vilket i sin tur resulterat i tragedi.

Du har inte konstaterat en enda sak annat än att du är en lågintelligent, hatfull och partisk person så det är snarare dig man inte ska ägna ens en sekund åt.
Citera
2016-01-16, 18:25
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ja filmen finns, dokumentationen av "misshandlen" likaså och polis och socialen valde att inte ta detta vidare...detta kanske även du kan dra vissa slutsatser av även om du inte är en besserwisser.

Som någon i tråden redan nämnt; bara för att utredningen lades ner behöver det inte betyda att misshandeln aldrig ägde rum. Men jag kan förstå att du vill ha rätt eftersom du är fyll av hat, dumhet och olycka vilket gör att du för att känna dig bättre måste ha rätt.
Citera
2016-01-16, 18:26
Medlem
Quwaesad177s avatar
Här är något för vissa i tråden
projicering:

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=projektion
Reaktionsmönster som består i att en person förlägger egna synsätt, motiv och känslor till en annan person, eller ser den egna gruppens synsätt, motiv och känslor även hos en annan grupp. Det finns också en tendens hos människor att tolka konstverk, teorier, författares tankar och så vidare utifrån egna tankemönster, attityder och motiv i enlighet med egna uppfattningar. Man "tolkar in" egna föreställningar i olika typer av fenomen och händelser, vilket ofta leder till missuppfattningar och felhandlingar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer dessa egenskaper för att försvara sin självbild.

http://www.evah.org/html/projisering.htm
Projicera, -ing: är en term som betyder att man lägger sina negativa egenskaper på andra människor och sin omgivning för att på det sättet slippa hantera dem
Citera
2016-01-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
om du går igenom mina inlägg så ser du att jag ej nämnt något om Bo
Eller försökt uppmåla denna till hjälte eller bättre en vad som framkommit. antar att det va en smärre blunder från din sida att antyda nåt sånt..

Och det du anger som bekräftat är inte mer bekräftat än något du själv förkastar.... I annat fall länka och upplys mig. Du skriver en halv avhandling här och kommer inte med det minsta nytt utan drar enbart mer långtgående spekulationer av samma material som innan. Det betyder ju att du bör va den som kan lägga fram varför det helt plötsligt skall anses "bekräftat" att det skett en till misshandel och dylikt? Men antar att det inte passar herrn.

Jag kan givetvis besvara din fråga. Personligen har jag inte en Aning och därav spekulerar jag inte gällande GMs användning av snapchat, tycker personligen att man ej skall dra mer smuts över någon genom ej bekräftad information. Sån e jag.

Du får ju nu gärna styrka vart det framgår att Bo blivit anmäld för en annan misshandel och även framlägga trovärdig och underbyggd information för att du kan slå fast väldigt mycket mer av samma material än vad personer som inte riktigt håller med dej kan?? T.ex. Hur håller ditt material och inte andras när det utgår från samma källor..

Att röra sig med Vi kan och resterande är jävligt fullt argumentationsknepp då du genom det anspelar på att du förespråkar en allmänt uppfattad sanning. Stå för det du skriver sj så står jag för det jag sagt. Mest märkvärdigt är ju ändå att du även försöker framställa det som så i ditt första inlägg i en diskussion på 200+ sidor.... Att diskutera skit(obekräftade rykten) är i min mening inget som för diskussionen framåt

Det är fler än du som skriver i tråden, att du inte har målat upp BO som en ängel betyder inte att andra inte har gjort det, och jag skrev aldrig att DU gör det utan jag skrev att "man" gör det, dvs det är många i tråden som har målat upp honom som någon hjälte som absolut inte gjort något fel i detta fallet. Antar att blundern nu faller på dig istället..

Det jag tagit upp är inte obekräftade rykten, kanske är det naivt från min sida, men när MSM skriver att det uppstod ett bråk och att BO blev anmäld för misshandel, så tar jag det som en bekräftad uppgift.
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-15-skrev-sjalv-om-konflikten/
Där står också att de som var inblandade då var GM, BO, och en tredje person, jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle gissa att tjejkompisen är den tredje personen. Detta var alltså i november, den videon som går runt där BO misshandlar GM sägs vara från lucia = två olika tillfällen. https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o Detta är den enda länken jag lyckas hitta på videon just nu.

Citerar här tjejens mamma som skriver på facebook att hennes dotter blev avstängd:
"Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤ "

Detta har också kommit upp i tråden tidigare.

Synd att du inte kunde svara på min fråga gällande snapchat, jag hoppas att någon annan kan svara på den då jag tycker att det är en relevant fråga. Jag har själv snapchat, och jag tror inte att jag kan skicka något till någon som inte har accepterat min förfrågan.
Om någon trakasserar mig på snapchat så tar jag givetvis bort dem så att jag slipper deras skit, så varför gjorde BO's tjejkompisar inte det?
Citera
2016-01-16, 18:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det kan återigen vara på sin plats att länka till det Facebook-inlägg som är skrivet av elever på skolan. och som beskriver vad som skett. Här har det skrivits på Engelska, så att så många som möjligt ska kunna ta del av det:

Arminas confronted the perpetrator and questioned him regarding the occurance of him hitting one of Arminas' female friends. Arminas gives the perpetrator a cuff to strenghten his point. For a moment the hostilities wear off, however, not on the perpetrator's side. The perpetrator spent his christmas break from school researching on the internet how you effectively murder somebody with a knife. The 11th of January he proceeded to commit the planned murder, due to Arminas protecting one of his female friends from harrassment and violence. Everyone knew that Arminas was not fond of violence, he was a kind, wonderful and fun friend to many and barely had any enemies. Unfortunately a hero died.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1625429114387988&id=16248 50641112502
Citera
2016-01-16, 18:29
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ja enligt "AussieRedMan" så är det "totalt obekräftat" när ett antal trovärdiga vittnen under eget namn på Facebook säger samma sak.

Däremot när ett, bevisat troll, i denna tråd häver ur sig något helt utan referenser, ja då är det en absolut sanning.

Att du känner en sorts auktoritet till det som sagts på Facebook är korkat så in i helvete. För några hundra år sedan brände man kvinnor på bål på grund av rykten som folk under egna namn spred som gjorde gällande att de man brände var häxor. Och nu vill du tillbaka till att rykten ska vara lag eller anses utgöra det rättvisa vilar på?

Jag tycker synd om dig.
Citera
2016-01-16, 18:31
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Det kan återigen vara på sin plats att länka till det Facebook-inlägg som är skrivet av elever på skolan. och som beskriver vad som skett. Här har det skrivits på Engelska, så att så många som möjligt ska kunna ta del av det:

Arminas confronted the perpetrator and questioned him regarding the occurance of him hitting one of Arminas' female friends. Arminas gives the perpetrator a cuff to strenghten his point. For a moment the hostilities wear off, however, not on the perpetrator's side. The perpetrator spent his christmas break from school researching on the internet how you effectively murder somebody with a knife. The 11th of January he proceeded to commit the planned murder, due to Arminas protecting one of his female friends from harrassment and violence. Everyone knew that Arminas was not fond of violence, he was a kind, wonderful and fun friend to many and barely had any enemies. Unfortunately a hero died.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1625429114387988&id=16248 50641112502

Det är partiskt, hela skiten. det finns en till part, glöm inte det.

Du postar något som högstadieelever sagt och tar det för sanningen? du kan inte vara äldre än 15. Väx upp.
Citera
2016-01-16, 18:34
Medlem
Till alla som påstår att BO skulle misshandlat GM innan. Enligt prejudikat i HD skall svenska domstolar överhuvudtaget inte ta upp handgemäng i skolan om dessa inte leder till synbar kroppsskada. Detta är för skola och socialtjänst att hantera. Dessutom om det hade gällt äldre personer utanför skolan är jag mycket tveksam om händelsen där BO örfilar GM ens nått upp till rekvisiten för ringa misshandel. Dessutom hade ju GM´s far tagit honom till sjukhus efter detta och jag garanterar (med mkt lång erfarenhet) att om det funnits synbar skada om aldrig så liten så hade man upprättat ett rättsintyg och fotograferat. Så skedde inte varför jag antar att det inte fanns några som helst fysiska spår efter "misshandeln" som för övrigt inte ser så spektakulär ut på videon. Det är tom oklart om lavetten träffar och sparken gör det definitivt inte då, sedermera mördaren, flyr från platsen. Man ser inte ens att han reagerar på den påstådda örfilen (ingen slagrörelse, inga händer upp som indikation på smärta efter slaget). Däremot faller slag mot magen (gm mot flickan), kränkningar med könsbilder via sms mm definitivt inom ramarna för kränkning och misshandel. Dvs om det var utanför skolan. Vad som är anmärkningsvärt är att pappan till gm pratar om detta i termer av att gm´s heder kränkts och därigenom antyder att gm haft pappans stöd i denna syn. Anmärkningsvärt är också att fadern inte nämner de sexuella trakasserier av flickor som gm gjort. Till sist även om det inte finns ett rättsintyg så måste det finnas journalanteckningar som åtminstone styrker besöket på sjukhuset och läkarens bedömning.
Citera
2016-01-16, 18:34
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Att du känner en sorts auktoritet till det som sagts på Facebook är korkat så in i helvete. För några hundra år sedan brände man kvinnor på bål på grund av rykten som folk under egna namn spred som gjorde gällande att de man brände var häxor. Och nu vill du tillbaka till att rykten ska vara lag eller anses utgöra det rättvisa vilar på?

Jag tycker synd om dig.

Det gör man ännu idag också i delar av Afrika.

On: Har det kommit några intervjuer av föräldrarna till GM/BO? Tyvärr kommer GM inte att få något kännbart straff, vi får hoppas på vedergällning från BOs familjs sida.
Citera
2016-01-16, 18:35
Medlem
Det kan omöjligt vara en 15 årig elev som skrivit de orden. Språket är för fint och korrekt helt enkelt. Fast spelar kanske ingen roll vem som skrev förstås.
Citera
2016-01-16, 18:36
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe01
Till alla som påstår att BO skulle misshandlat GM innan. Enligt prejudikat i HD skall svenska domstolar överhuvudtaget inte ta upp handgemäng i skolan om dessa inte leder till synbar kroppsskada. Detta är för skola och socialtjänst att hantera. Dessutom om det hade gällt äldre personer utanför skolan är jag mycket tveksam om händelsen där BO örfilar GM ens nått upp till rekvisiten för ringa misshandel. Dessutom hade ju GM´s far tagit honom till sjukhus efter detta och jag garanterar (med mkt lång erfarenhet) att om det funnits synbar skada om aldrig så liten så hade man upprättat ett rättsintyg och fotograferat. Så skedde inte varför jag antar att det inte fanns några som helst fysiska spår efter "misshandeln" som för övrigt inte ser så spektakulär ut på videon. Det är tom oklart om lavetten träffar och sparken gör det definitivt inte då, sedermera mördaren, flyr från platsen. Man ser inte ens att han reagerar på den påstådda örfilen (ingen slagrörelse, inga händer upp som indikation på smärta efter slaget). Däremot faller slag mot magen (gm mot flickan), kränkningar med könsbilder via sms mm definitivt inom ramarna för kränkning och misshandel. Dvs om det var utanför skolan. Vad som är anmärkningsvärt är att pappan till gm pratar om detta i termer av att gm´s heder kränkts och därigenom antyder att gm haft pappans stöd i denna syn. Anmärkningsvärt är också att fadern inte nämner de sexuella trakasserier av flickor som gm gjort. Till sist även om det inte finns ett rättsintyg så måste det finnas journalanteckningar som åtminstone styrker besöket på sjukhuset och läkarens bedömning.
Fakta och verklighet är inget som intresserar det goda hatet, dom är för höga på sin egen självrättfärdighet för att kunna ta in sådana oväsentligheter.
Vara självgod är ett heltidsjobb för dom och lägg då till att besudla mordoffers minne, ja klart det blir för mycket med fakta o liknande för dom.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-16 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in