2016-01-16, 18:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Inga Zlatans direkt. Snacka om medioker bunt du räknade upp, var det gräddan av deras verksamhet de senaste 20 åren!?

Inga Zlatans efter Zlatan heller om det nu är vad som räknas, för övrigt svarade jag på frågan bara utan någon egentligt ställningstagande.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Man ska nog inte som 16 åring bestämma helt själv vad som känns bäst för sin utveckling, t.ex. Berisha som gick till Roma, det kändes bäst men inte var det ett bra val.

Kan man avgöra var och vad man ska läsa på gymnasiet borde man kunna avgöra var man ska spela fotboll också kan jag tycka, i slutändan finns inget facit ändå trots vad vissa proffstyckare här klämmer ur sig.
2016-01-16, 18:54
Medlem
BarryHeros avatar
Finns det ungdomsproffs som flyttar till Sverige? Typ fran Finland, Island eller baltlanderna?
2016-01-16, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Finns det ungdomsproffs som flyttar till Sverige? Typ fran Finland, Island eller baltlanderna?
Rätt många afrikaner.
2016-01-16, 19:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Rätt många afrikaner.
De får väl inte flytta hit förrän de fyllt 18?
2016-01-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Haha, hur många "Zlatans" har Malmö fått fram menar du? Spelarna som nämndes är ändå sådana som fått gott om speltid i en av världens bästa ligor. Känns väl helt okej?
Det med Zlatan var lite av en ironisk blinkning, kanske svårt i text. Men det var ju verkligen ingen vidare lista. Men det är klart, har man spelat i den fantastiska PL, om än imitten/bottenlag, så är man ju superstjärnor.
2016-01-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Michael Dawson, Tom Huddlestone, Shaun Wright-Phillips, Andy Reid, Wes Morgan osv.
Knappast några spelare som bevisar att deras ungdomsverksamhet är bättre än vår?
Citat:
Om Anel känner att flytten är bäst för hans utveckling så är det väl antagligen så, svårt för någon annan att raljera om.
Ja, 16-åriga fotbollsspelares omdömen är kända för att vara bra.
2016-01-16, 22:02
Medlem
Om vi ska återvända till trådens ursprungliga ämnen (tycker diskussionen ovan kan få en egen tråd), så har det skrivits att såväl Anders Christiansen som Rasmus Falk Jensen är på MFF:s radar.
2016-01-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vad får dig att tro att den skulle hålla högre kvalitet i Forest än i MFF? Vilka spelare har ens kommit från deras ungdomsakademi, låt säga, de senaste 20 åren?

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det var ju ungefär det jag syftade på fast jag tycker det är tvärt om, de satsar på talanger men kommer de låta honom få den tid han skulle få i Sverige?
Är det verkligen så att ett championship lag är proffsigare än det överlägset rikaste laget i AS?
Och det är ju betydligt mycket tuffare där, ungdomar som kommer från fattiga förhållanden som han ska umgås med i laget, jag önskar honom lycka till men jag tycker det är ett dumt val men sedan tycker jag inte att det går att jämföra att inte så många lyckas som ungdomsproffs kontra de som stannade i Sverige, inte säkert att de som gick utomlands hade lyckats om de stannat i Sverige.

Där jag bor verkar det vara ett krav att man ska prestera i skolan för att få möjlighet att satsa på fotbollen, ganska högt snitt för att komma in på fotbollsgymnasiet för annars hänger de inte med i skolan då det är krävande med fotboll både på skoltid och med sitt klubblag samtidigt som skolan ska skötas.
Jag instämmer med Kommunistfittan. Denna diskussion besdrivs med fördel i en egen tråd, så jag avstår från att göra en större utläggning här. Men vill likväl med detta påvisa att det finns diskussionsutrymme för detta.
2016-01-17, 13:47
Moderator
easy_dans avatar
Finns en tråd på liknande ämne för den som vill fördjupa sig, (FB) Svenska klubbars ungdomsakademier (/MOD)
2016-01-17, 17:50
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/safari-vill-folja-rosenberg-det-han-gjort-ar-fantastiskt/

Safari vill till Malmö i sommar men det är inte klart ännu.
2016-01-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/safari-vill-folja-rosenberg-det-han-gjort-ar-fantastiskt/

Det är mer eller mindre klart. Jag törs nog att satsa en av mina pungkulor på att Safari kommer att återvända den här sommaren.
2016-01-17, 18:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2

Den där har jag intecknat för länge sedan. Jag har förstått det som att han fortfarande håller en rätt hög klass och är bättre än både Yotun och Konaté. Jag undrar hur de har tänkt. Kommer någon av de två att lämna eller kommer någon av dem att spelas in på en annan position.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in