Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vänta nu. Eftersom jag har tydliggjord vad jag diskuterar versus hur en diagnostisering sker så är den saken avklarad.
Om sen en RPU begärs innan påföljd vet ingen. Om de blir fällande dom men ingen RPU så vet ingen diagnos heller. Ha en helvetiskt bra dag där du sitter.
På kammaren sitter jag.
Påföljden blir livstid utan RPU. Det behöver vi inte debattera destumera. Detta kan jag, så även dina fallstudier oavsett språkbruk. Men .....
.... som jag önskar en RPU. Såklart blir den rättspsykiatriska undersökningen hemligstämplad, endast resultatet får vi. Men serru jag som du

har också erfarenhet, utbildning,o s v. Att du har nja..... Tror inte så då en kunnig person inte länkar amerikanska fallstudier, inte heller diagnostiserar man likt du gör utan underlag. Men du... Vi har alla vår lediga tid hursomhaver. Du är tydligen ledig, ett längre tag.
Aj,aj, aj. Det tar ont i mitt hjärta, mitt psykiatriska hjärta.