2016-01-18, 12:17
Medlem
Jag har skrivit om Björn Sahls märkliga beteende och hans svar under förhör. Jag har även skrivit om hans vittnesmål i TR.

Här om hans tyckande att ett djurkadaver skulle tyda på att "börjar det bli lite för mycket som är konstigt här."
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Och här om hur han var "försenad" till något på fredag em och hur Mikaelas grupp kallades in för att
"de ansågs behöva hjälp på platsen".
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Dock läser man Torbjörns pojkrumsredogörelse står någonting annat det som Björn Sahl säger:

sid 417, NN=Björn Sahl

Två litauer hemmahörande i stenhuset har bemött NN med annat än öppenhet och vänlighet. Märklig attityd, dåliga vibbar hos NN. De kom i bil sa att det redan var avsökt till NN och åkte igen.
Märkligt beteende att åka till ladugård för tillsyn det gör man för att hämta fordon och annars större jobb och märkligt att sedan åka därifrån om de inte var där för tillsyn, så varför var de där?
NN har mycket god intuition. Berömmer hans bedömning att tillkalla patrull.

Förutom att detta visar att Torbjörn närmast underdånigt beundrar NN - Björn Sahl så visar det på något annat. Det var endast att litauerna åkte till Martorp som fick Björn Sahl att tillkalla polis.
Vilken makt visar BS att han har här? Hur lyckas han styra detta förlopp så till den milda grad att litauerna handbojas och grips?

Detta är inte rättssäkert.
Varför säger inte BS det under vittnesmålet? Varför ser han sig tvungen att blanda in ett kadaver ( hur det nu skulle rättfärdiga något) och varför får han inga frågor om det?

Varför är fupen så luddig om vad som hände egentligen denna fredagen på Martorp?
För att inte tala om torsdagen - men det återkommer jag till.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-18 kl. 12:24.
2016-01-18, 12:18
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är det ingen som kan ge en förklaring på hur det kommer sig att Lisa hade ett grönt färskt löv på höften då hon hittades död i byssan ?

Är det säkerställt att det fanns på henne i byssjan? Är det dessutom säkerställt att det inte hamnade där av någon av de som sprang runt där vid upptäckten?

Jag tror man gör sig själv en otjänst om man inte först begrundar och tänker igenom hur de som utrett det hela kunnat klanta till det istället för att direkt anta att det är något skumt.
2016-01-18, 12:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Är det säkerställt att det fanns på henne i byssjan? Är det dessutom säkerställt att det inte hamnade där av någon av de som sprang runt där vid upptäckten?

Jag tror man gör sig själv en otjänst om man inte först begrundar och tänker igenom hur de som utrett det hela kunnat klanta till det istället för att direkt anta att det är något skumt.

Det är rättsläkare Martina Olsson Frisk som sett det gröna färska bladet på Lisa's kropp på et foto som finns i den sekretessbelagda delen av FUP, och inga andra än krim tekninkerna var inne i byssan.
och OM någon annan varit inne i byssan och hittat och rört vid Lisas kropp innan krimtekniker HA hittade Lisa's kropp ja DÅ tar ju fallet en helt ny vändning !!
2016-01-18, 12:27
Bannlyst
Citat:
IB har väl återtagit sitt återtagande av alibit? Eller att hon nu åter ger sin man alibi om man vill formulera sig så.
Var gör hon det?
2016-01-18, 12:29
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är rättsläkare Martina Olsson Frisk som sett det gröna färska bladet på Lisa's kropp på et foto som finns i den sekretessbelagda delen av FUP, och inga andra än krim tekninkerna var inne i byssan.
och OM någon annan varit inne i byssan och hittat och rört vid Lisas kropp innan krimtekniker HA hittade Lisa's kropp ja DÅ tar ju fallet en helt ny vändning !!

Man får ju tillstå att det är ett mycket underligt sammanträffande att det är just en kriminaltekniker som hittar henne. Vad är oddsen för något liknande med bla 1000-tals personer från MP som söker i faggorna?
2016-01-18, 12:30
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Var gör hon det?

I Litauen?
2016-01-18, 12:37
Bannlyst
Citat:
I Litauen?
Nej, det har du missuppfattat! Läs fup.
2016-01-18, 12:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Man får ju tillstå att det är ett mycket underligt sammanträffande att det är just en kriminaltekniker som hittar henne. Vad är oddsen för något liknande med bla 1000-tals personer från MP som söker i faggorna?

Ja och krimtekniker HA hade ju kallats dit för att man hittat jackan och hjälmen, och när hon väl är där så börjar hon, som hon ska förståss, med att säkra skospår på grusvägen som leder till rishögen, men avbryter sedan mitt i altihopa och börjar istället undersöka byssan INNAN hon undersöker jackan och hjälm fyndet som hon kallats till platsen för att undersöka.
2016-01-18, 12:48
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Nej, det har du missuppfattat! Läs fup.

Det har varit en rättegång och en del efterspel efter det sedan FUP. Som jag uppfattar det så ger hon åter sin man alibi. Jag kan ju förvisso trots det ha missuppfattat saken. Tycker just IBs och ABs vittnesmål är svaga indicier åt båda håll, vare sig de ger eller inte ger NB alibi.
2016-01-18, 12:53
Bannlyst
Citat:
Det har varit en rättegång och en del efterspel efter det sedan FUP. Som jag uppfattar det så ger hon åter sin man alibi. Jag kan ju förvisso trots det ha missuppfattat saken. Tycker just IBs och ABs vittnesmål är svaga indicier åt båda håll, vare sig de ger eller inte ger NB alibi.
Av vilken anledning uppfattar du att IB återigen gett NB alibi? Är det för att Fagro desinformerar?
2016-01-18, 12:58
Medlem
QUOTE=Theforeigner|56057346]Är det ingen som kan ge en förklaring på hur det kommer sig att Lisa hade ett grönt färskt löv på höften då hon hittades död i byssan ?[/quote]
Orsaken kan vara att kroppen placerades inte från början i Byssjan utan kom dit vid ett senare tillfälle.
Om kroppen hade funnits i Byssjan från första dagen borde den ha hittats mycket tidigare.
2016-01-18, 13:01
Medlem
Citat:
Av vilken anledning uppfattar du att IB återigen gett NB alibi? Är det för att Fagro desinformerar?
Jag desinformerar inte utan det material jag lagt fram kommer från FUP, som jag också hänvisat till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in