Jag har skrivit om Björn Sahls märkliga beteende och hans svar under förhör. Jag har även skrivit om hans vittnesmål i TR.
Här om hans tyckande att ett djurkadaver skulle tyda på att
"börjar det bli lite för mycket som är konstigt här."
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Och här om hur han var "
försenad" till något på fredag em och hur Mikaelas grupp kallades in för att
"de ansågs behöva hjälp på platsen".
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Dock läser man Torbjörns pojkrumsredogörelse står någonting annat det som Björn Sahl säger:
sid 417, NN=Björn Sahl
Två litauer hemmahörande i stenhuset har bemött NN med annat än öppenhet och vänlighet. Märklig attityd, dåliga vibbar hos NN. De kom i bil sa att det redan var avsökt till NN och åkte igen.
Märkligt beteende att åka till ladugård för tillsyn det gör man för att hämta fordon och annars större jobb och märkligt att sedan åka därifrån om de inte var där för tillsyn, så varför var de där?
NN har mycket god intuition. Berömmer hans bedömning att tillkalla patrull.
Förutom att detta visar att Torbjörn närmast underdånigt beundrar NN - Björn Sahl så visar det på något annat. Det var endast att litauerna åkte till Martorp som fick Björn Sahl att tillkalla polis.
Vilken makt visar BS att han har här?
Hur lyckas han styra detta förlopp så till den milda grad att litauerna handbojas och grips?
Detta är inte rättssäkert.
Varför säger inte BS det under vittnesmålet? Varför ser han sig tvungen att blanda in ett kadaver ( hur det nu skulle rättfärdiga något) och varför får han inga frågor om det?
Varför är fupen så luddig om vad som hände egentligen denna fredagen på Martorp?
För att inte tala om torsdagen - men det återkommer jag till.