2016-01-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och hur i hela friden har Kjöller lyckats leta upp och identifiera två personer, alltså hittat deras aktiviteter på obskyra nätfora, när hon säger att hon bara haft flyktig kontakt med dem under ett par dagar i augusti, på mobiltelefon och möjligen mejl? Antingen bluffar hon rakt av, eller så går hon på uppgifter från typ Researchgruppen/Expo.

Rätt svar är precis som du säger Expo-nätverket där RG/Piscatus ingår som DN har hotline till. - Nu vet alla som vill tipsa familjen Bonniers om nåt stort är att kommunister och dömda kriminella som leker stasi kommer att vända ut och in på deras liv och sätta värderingarna huruvida du är en fascist, trovärdig eller inte Detta genom hackade, avlyssning och åsiktsregistrering. - Kjöller har ju erkänt detta.

Wohow- Bara här är ju ett scoop för våra nordiska pressgrannar!
Citera
2016-01-16, 10:17
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Därför borde Public Service nu vara livrädda för att om SD kommer till inflytande (vilket dom kommer om det här tillåts fortsätta) så kommer dom att ta itu med public service är min analys. Det räcker att ge sig på dem. För om man ålägger public service att faktiskt rapportera sanningen och inte värdegrunden så har man slagit sönder PK-muren. Då kan Bonnier och Schibstedt säga en sak, och så länge public service säger en annan så håller det inte... då har vi slagit sönder PK-muren.

SD kanske avskedar varenda genomrutten journalistjävel från public service, river TV och Radiohuset för att inte värdegrunden ska "sitta i väggarna" och bygger en ny riktig public service och anställer Frick som chef för "public service 2.0" Haha. Det hade faktiskt inte varit mig emot.
Det är säkert i just det ljuset vi ska se den mediala mobiliseringen mot Polen, som ju mer eller mindre uttrycks stå på randen till att bli en fullfjädrad dödsknarkarnaziststat påväg att tvångsförvaltas av EU. Möjligen försöker man lite förtäckt tala om för svenska folket att om SD får för mycket inflytande i Sverige, så rullar EU in och tar över spakarna och kaoz väntar.

Har hört ett par inslag på P1 de senaste dagarna där
Citera
2016-01-16, 10:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Rätt svar är precis som du säger Expo-nätverket där RG/Piscatus ingår som DN har hotline till. - Nu vet alla som vill tipsa familjen Bonniers om nåt stort är att kommunister och dömda kriminella som leker stasi kommer att vända ut och in på deras liv och sätta värderingarna huruvida du är en fascist, trovärdig eller inte Detta genom hackade, avlyssning och åsiktsregistrering. - Kjöller har ju erkänt detta.

Heh. Antingen det, eller så har det inte varit en "flyktig kontakt" utan en upparbetad kontakt som använts förrut, som Kjöller tvingades kasta i sopkorgen på order högre uppifrån av By, Opitz eller Wolodarski, trots att det var en upparbetad och tidigare betrodd kontakt.

Det kan förklara varför källan lackade ur och gick till alternativmedia.
Citera
2016-01-16, 10:23
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Precis! Det kan inte ofta nog påminnas om detta! Jag uppmanade Frick att lyfta fram detta i den fortsatta utrullningen av Wolodarskigate, för det har bäring på exakt den orkestrerade kampanj som nu satts igång med granskning av Fricks privatekonomi, implikationer om Putin-lakej etc etc.

EXPO, Researchgruppen/Piscatus/Seppuku > Bisnode > AFA....
Citera
2016-01-16, 10:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är säkert i just det ljuset vi ska se den mediala mobiliseringen mot Polen, som ju mer eller mindre uttrycks stå på randen till att bli en fullfjädrad dödsknarkarnaziststat påväg att tvångsförvaltas av EU. Möjligen försöker man lite förtäckt tala om för svenska folket att om SD får för mycket inflytande i Sverige, så rullar EU in och tar över spakarna och kaoz väntar.

Har hört ett par inslag på P1 de senaste dagarna där

Så är det. Rapporteringen från Polen om att deras demokrati och folkvilja är dödsknarksnazism körs av rädsla att precis samma sak kommer att hända i Sverige. Det är jag övertygad om. Ingenting är en slump.

Jag hörde det här "EU-tvångsförvalta"-köret på nyheterna häromsistens också, men jag kan för lite vad EU besitter för rätt. Jag tror inte att EU kan gå in i nationella parlament och styra, det lät på det jag hörde som dom skulle "begränsas inflytande" i EU - ta bort rösträtt osv.

Ska EU jävlas med Sverige och ta bort rösträtt osv. är det väl bara att hålla inne med medlemsavgiftsbetalningarna, sträcka upp långfingret, och skrika "Fuck you globalistjävlar". För vi lär ju inte bli utkastade ur EU - och EU kan inte vad jag vet "överstyra" nationella parlament.

Swexit by "ni får inte vara med pilutta er!" från EU lär inte hända. Globalistjävlarnas värsta mardröm är att någon gör exit. Så vi får inte rösta i EU, Sverige skiter i att betala pengar, och stormen blåser över. Sen kan vi ha en omröstning likt den som kommer hållas i England, och göra exit på riktigt.

Senast redigerad av Nostradumbass 2016-01-16 kl. 10:32.
Citera
2016-01-16, 10:55
Bannlyst
som sagt dngate bara växer och växer var har kjöller sagt att polis o psykolog skriver pa hatsajter?? länk?
Citera
2016-01-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
som sagt dngate bara växer och växer var har kjöller sagt att polis o psykolog skriver pa hatsajter?? länk?

På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig. De rör allt från sexuella preferenser, till klimakteriestatus och eventuell judisk börd. Jag varken kan, vill eller anser mig skyldig att ”redovisa fakta” om allt som personer i skydd av anonymitet vräker ur sig.

http://www.dn.se/ledare/signerat/han...ngstradgarden/
Citera
2016-01-16, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig. De rör allt från sexuella preferenser, till klimakteriestatus och eventuell judisk börd. Jag varken kan, vill eller anser mig skyldig att ”redovisa fakta” om allt som personer i skydd av anonymitet vräker ur sig.

http://www.dn.se/ledare/signerat/han...ngstradgarden/
hehe hon skriver ju inte att tipsaren o polisen skriver pa hatsajter
Citera
2016-01-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ordet hatsajter används inte nej. Vad skriver hon, enligt dig?
Citera
2016-01-16, 11:11
Medlem
JustZlatans avatar
Otroligt att Sveriges Radio går ut med att DN mörkade övergreppen. Tidigare har väl bara alternativ media rapporterat om det. Tyvärr kommer SVT inte göra likadant för dom är marxister.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2795
Citera
2016-01-16, 11:13
Medlem
Citat:

Rent syntaktiskt går det att läsa det som att det är på "hatsajterna" (eller valfri term, vi vet alla vad hon menar) hon har hört talas om polisen och psykologen ("där jag hittar"), men med tanke på att hon numera tvingats medge at hon faktiskt själv talade med båda två i augusti, långt tidigare, så är det en i sak nästan omöjlig tolkning.

Men det är inte första gången som framträdande svenska proffstyckare och journalister använder formuleringar som ska ge intryck av en sak men har en formell bakdörr där skribenten ska kunna slippa ut: "nähä, jag skrev ju inte precis det..."
Senast redigerad av HepCat-X 2016-01-16 kl. 11:17.
Citera
2016-01-16, 11:20
Medlem
ZenoElias avatar
"Vi är experter på att sätta nyheter i en kontext" säger C.Ortiz i P1.

Nysvenska för agendasättande journalistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in