2016-01-16, 02:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
AJ har ju gett numret till POLIS.
EN FRÅGA; Vet du några som kör en svart SUV.
SKICKA MIG ETT PM OM DET, SÅ SKA JAG KOLLA DESSA.
[/QUOTE

Om man kör grusvägen där Lisas saker hittades, så kan man komma fram till div villor, och det var den vägen Lisa skulle åka hem med mopeden.
I det området bör det då finnas en svart SUV:
Jag har åkt den vägen och vet hur det ser ut.
Kan Vi hitta SUVen så kan mycket förändras.??
Men snälla Du,,,nu svammlar du verkligen,
DU lär ju bo i närheten, har inte du koll på vilka som kör en svart SUV ?????
Du som bor i närheten som jag har uppfattat det, skriv ner alla bilnummer på svarta SUV som
åker förbi dig. DIG och sedan kan du skicka mig ett PM.
Så ska jag kolla upp både bil och person.
Du har länge tjatat om denna svarta SUV, men kom med lite fakta som vi kan gå på:
Det har varit duktiga personer under lång tid och kollat upp massor.
Men om du kan...ta fram bilnummer, så ska du få en fina blommor ifrån oss.

Theforeigner
Medlem

Vem var det där inlägget skrivit till ?

Vad håller du på med ? jag har inte skrivit något av det där utom det sista "Vem var det där inlägget skrivit till ?"
2016-01-16, 02:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, jag ser det inte så eftersom han gång efter annan säger dels att det är rykten, dels att det inte är bekräftat och dels att Lena är förhörd x flera. Hon verkar även engagerad och ringer extra upp om hon kommer på nåt.
Hade det varit väldigt relevant hade hon givetvis sagt en sån sak.
Inte fasen skulle hon undlåta att säga följande till polisen som CB uppger i TR?

Lika väl som i denna tråd har det varit otaliga spekulationer på plats - varenda bil var väl mystisk under sökveckan skulle jag tro.

Om Lena haft nåt relevant att komma med har IR kallat henne. Det är HON som ska förhöras isf. Detta fetade är vad jag säger och undrar: Varför kallar inte IR på Lena till HovR?

Edit: Om denna svarta Kia framkommer först i TR via CB - hur skulle då polis kunnat förhöra Lena om nåt de inte ens vet om dvs om hon själv inte säger nåt i förhör?
2016-01-16, 02:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Nej men polisen bör väl utreda det?

Lena som är kompis med Lisas mamma har säkert bidragit med allt matnyttigt hon vet så personligen tror jag inte att det låg något av vikt i detta. Kanske någon har sett en mopedtjej hänga vid en SUV men tagit fel på dag.
2016-01-16, 02:32
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Nej, jag ser det inte så eftersom han gång efter annan säger dels att det är rykten, delas att det inte är bekräftat och dels att Lena är förhörd x flera. Hon verkar även engagerad och ringer extra upp om hon kommer på nåt.
Hade det varit väldigt relevant hade hon givetvis sagt en sån sak.
Inte fasen skulle hon undlåta att säga följande till polisen?

Så utredningar skall skötas på ett sätt där man antar att hör ingen av sig så har de inget vettigt att tillföra? Förstår jag dig rätt att det är så du tycker polisen skall arbeta när de löser mord?

Citat:
Lika väl som i denna tråd har det varit otaliga spekulationer på plats - varenda bil var väl mystisk under sökveckan skulle jag tro.

Sökveckan? Själv skulle jag bedömma att alla bilar som har vägrana förbi cafét från 16-21 kvällen Lisa försvinner är intressanta. Det skulle kunna utökas till förmiddagen dagen efter. Så många som möjligt bör så klart försöka identifieras och förare och passagerare höras.

Citat:
Om Lena haft nåt relevant att komma med har IR kallat henne. Det är HON som ska förhöras isf. Detta fetade är vad jag säger och undrar: Varför kallar inte IR på Lena till HovR?

Utredningen ska väl inte göras i domstolen? Den ska vara klar innan. Polisen borde ha gått till botten med det och förhört Lena, BB och vem mer som behövdes för att kunna identifiera och sedemera förhöra föraren av den svarta SUVen. IR är ingen utredare, hon är FA. Det är inte meningen att hon ska vara ute och utreda som om hon vore med i ett amerikansk rättegångsdrama.
2016-01-16, 02:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du ältar på med ditt sexualsadistiska gottande. Man undrar ju hur väggarna ser ut hemma hos dig.

Var finns bilderna NB tog då han gjorde som Jamie?

Hur lång tid hade Jamie tillsammans med sitt offer?

Varför har inte NB erkänt som Jamie?
Väggarna har konst med påtagligt oskyldiga motiv om du tvunget ska ha reda på det.
Inte så mycket som ett vanligt litet mord föreställer nån av tavlorna...

Tog NB bilder återstår att hitta dem. Det kan mycket väl ha hunnits med det också.
Rentav filmat kanske? USB-minne gömmer sig kanske någonstans i Blombergstrakten?

Engelsmannen ifråga hade lite mer tid att roa sig med sitt offer förvisso - han hann
bedriva nekrofili och slutligen dumpades flickan ute i naturen.

Varför NB inte har erkänt? Jamie gjorde ju det och då utgår du ifrån att en annan
mördare av hans typ också borde göra det, men det är inte givet.
JR tyckte väl inte att det var stor mening att förneka det uppenbara. I all synnerhet som
han mördat sitt offer i sitt eget hem och det lämnade sina små spår.
NB borde tycka detsamma men nu gör han inte det. Ännu i vart fall.
Citerar Niklas Långström igen: Det är mycket svårt att erkänna ett sånt här skämmigt brott.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-16 kl. 02:45.
2016-01-16, 02:35
Bannlyst
Citat:
Varför har inte NB erkänt som Jamie?

För att han skäms....

Niklas Långström http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21691870.ab
Citat:
Han förklarar att ett liknande brott är mycket svårt att erkänna - och att det i tidigare fall tagit många år innan förövarna kunnat berätta om gärningen i sin terapi.
– Det här är väldigt svårt att ta in också för förövaren själv. Det är extremt skämmigt för den personen
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-16 kl. 02:37.
2016-01-16, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En annan krönikör LGW skrev ett antal sådana mest hela sommaren där han uttryckte sina stora tvivel om FU ledningens arbete. Efter att läst FUP tvärvände han och öste beröm över det gedigna polisarbetet som gjorts.

Det är en krönikörs frihet att uttrycka sin personliga åsikt om valfritt ämne/n.

Såklart ! En krönikör uttalar sig givetvis fritt oavsett ifall du heter Britta eller Leif. Så är det. Men när en krönikör klämmer sig emellan journalister i en direktrapportering ifrån HoR och där ger sina "åsikter/krönikor" nja. . .

Visst är ni redan styrda och överdrivet känslosamma men. . . . En fråga. Varför behövdes Britta i direktrapporteringen ? Ingen annan av de tidningar som rapporterade hade en enögd "krönikör" som klämde sig in mellan varven. Förut var ni ju så förtjusta i Samir(nlt) Vad hände där ? Ingen
Britta kom emellan tror jag visst. . . Tramsigt att se/läsa. Ser du detsamma ?

Hursomhelst sicken tur att IB kommer till tals oavsett tillvägagångssätt. Gällande "en modernare rättegång" så fixar man detta. Bra o s v
Senast redigerad av LKVN 2016-01-16 kl. 03:11.
2016-01-16, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Så utredningar skall skötas på ett sätt där man antar att hör ingen av sig så har de inget vettigt att tillföra? Förstår jag dig rätt att det är så du tycker polisen skall arbeta när de löser mord?

1. IR frågar ut CB i tingsrätten.
Då framkommer om den svarta Kia som han hört via Lena som hör via nån.
Han pratar om att det är rykten i sammanhanget, att det inte är bekräftat.

2. CB har inte pratat om en svart Kia i förhör med polis innan tingsrätten.

3. Lena är förhörd - hon säger inte ett dugg om detta. Om det vore sant eller relevant hade hon givetvis lämnat polisen en så viktig uppgift.'

Konklusion 1: Då kan givetvis inte polisen varken följa upp eller fråga Lena om detta heller. De vet inte om nån svart Kia - för varken CB eller LS har sagt nåt innan tingsrätten.

Konklusion 2: Hade IR velat prata mer om just denna svarta Kia hade hon kallat Lena till antingen TR eller HovR. Varför gör hon inte det månntro?
2016-01-16, 03:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
För att han skäms....

Niklas Långström http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21691870.ab

Om NB är psykopat, som många av er påstår, så skäms han inte, psykopater har inget riktigt samvete.
2016-01-16, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om NB är psykopat, som många av er påstår, så skäms han inte, psykopater har inget riktigt samvete.
Skammen är för att han åkt fast, att han är ertappad. Brottet ångrar han inte.
2016-01-16, 03:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag tänker mer på vad NFC skulle hitta för besudlingar på väggarna när de lyser med lampa.

Man kan ju inte undgå att lägga märke till vilken frenesi och inlevelse du ger dig hän när du beskriver sexualsadisten och dennes böjelser. Du och dina hängivna beundrare verkar nästan finnan någon stimulans i att beskriva och fantisera så ingående som möjligt. Lätt att besudlingar uppstår då tänker jag.

Du jämför NB med Jamie men det finns inget som stämmer. Smart.
Man får gärna komma hit till lyan och lysa så mycket man vill...
De lär dock inte hitta det du bespetsar dig på. Någon gammal blodfläck kan det möjligen
finnas någonstans men den har uppstått vid likvideringen av en väldigt jobbig mygga härom året.

Spåras det du påstår när man uppehåller sig vid allt detta sjuka som hänt så innebär
det i så fall inte för den skull att man går själv igång på det. Man kan fördjupa sig i saker
och ting utan att gilla det man skriver om.

"Finns inget som stämmer"?

Lisa kvävdes till döds. Hängd var hon definitivt. Men hon kan ha strypts dessförinnan
så att hon var medvetslös eller redan avliden vid upphängningen. Fast det är mindre
troligt dock. NB var förmodligen mån om att det skulle fortfarande levas när han
verkställde det som skedde i mjölkrummet. För en sån som honom är det ju ett
lidande man primärt är ute efter att få "studera" och njuta av.

Flickan i England var upphängd hon också och likaså 17 år gammal.

Två flickmord med klara sexualsadistiska förtecken.
I båda fallen med förövare som döms till livstids fängelse. Dock med den inte obetydliga
skillnaden att engelsmannen aldrig kommer att bli frisläppt; där i hans fall betyder
livstid också verkligen livstid nämligen medan det för baltens del finns utsikter till
en tidsbestämning efter att ha suttit 10, 13 år.
Hamnar han på anstalt i hemlandet i sinom tid kan emellertid såna utsikter väsentligen
minskas.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-16 kl. 03:42.
2016-01-16, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Skammen är för att han åkt fast, att han är ertappad. Brottet ångrar han inte.
Denne NB verkar vara en märklig man. Han är dömd i TR till livstid för mord och verkar inte bry sig.
Om det nu är första gången han blir dömd för något och i detta fall mord och han är oskyldig, så är det mycket märkligt att han inte reagerar. Hur många i tråden hade reagerat på samma sätt om ni blivit oskyldigt anklagade för mord. Ni hade förmodligen gjort allt för att bli rentvådda.

Inte ens hans försvarare verkar lägga ned något större krut på att få honom fri. Det verkar mer som att NB tiger och samtycker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in