Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag inte sett en enda tiggare sedan nyår. Har alla frivilligt eller ofrivilligt lämnat landet? Har inte sett något skrivet om det heller.
Jag var precis ute och cyklade (-20 grader, går utmärkt med skidkläderna på.) och då såg jag en tiggarkvinna vid affären här i Stockholm. Jag belönade hennes ihärdighet med att sitta ute i minus tjugo och att alla dessa tiggare omedvetet hjälpt till med SD i OUs med en skön kaloririk snickers, hon blev nöjd. Så vissa sitter kvar trots kylan.
Angående Demoskop så har man ju inte så stort förtroende för dem nej, en intetsägande mätning. Trevligt med en liten ökning för SD ändå och nedgången för Mp till skräpnivåer.
Som vi vet så brukar ju inte specifika händelser ge något tydligt skutt i mätningarna, men jag vet i tusan om inte detta kan ge det. Det är så oerhört känsligt för kvinnorna när nu barnen råkar illa ut på grund av massinvandringen, det bör synas ganska omgående i kommande mätningar. Men det är svårt att sia om utvecklingen nu, vissa kanske samtidigt går tillbaka från SD till t ex S för att man tycker att S nu skärpt sig med gränskontroller. Det är många olika krafter igång samtidigt nu.
Sen om kvinnorna nu börjar sympatisera med SD så är det inte alls på något sätt säkert att de tänker uppge det för mätinstituten, den risken tycker jag är överhängande.
Kuriosa:
Min lilla karta över den senaste trenden med sextrakasserier i Sverige. Nog fan borde det synas i OUs ändå, det är ju liksom inte en incident.
http://www.imagebam.com/image/2db121459296893