Citat:
Att lägga ord i andra skribenters mun är fult och omoget. Jag har inte sagt att bilarna är ointressanta. Uppgifter om dom finns garanterat i slasken, vilken försvarsadvokaten ska ha läst. Att ta med alla bilar i FUP är ogörligt. Men nu fick jag ju ett svar av dig varför det bara är den svarta suven som är intressant: Godsherre Jönsson hade en svart suv.
Självklart är alla bilar parkerade där mordoffrets moped står i tid vid försvinnadet intressanta i en utredning. Den här svarta suven står ju med fronten mot cafeét slarvigt parkerad i närheten av Lisas moped. Det förekommer också uppgifter att Lisa tidigare pratat med en person under dagen i en svart Suv. Skulle det vara ointressant? Vad menar du? Om polisen säger ja det visste vi sedan förut, men inget om det finns i FUP. Självklart ska det finnas med i FUP och ordentligt utrett. Man säger att de har bedömnt det som ointressant. Jaha, men man har ju inte förhört alla vittnen. Godsherre Jönsson hade en svart suv, är det där skon klämmer? Det är helt nytt för försvarsadvokaten, polisen kallar in Billy Bertilsson för förhör, och hovrätten godkänner BB:s vittnesmål vilket i sig är lite unikt eftersom han inte finns med i tingsrätten. Och varför var åklagare förundersökningsledare Wennerholm negativ till att man kallar in detta vittne? och ställer frågan, Jag förstår inte vad han har att tillföra. Om han inte har något att tillföra kan han väl typ helt skita i om detta vittne kommer till Hovrätten. Varför då överhuvudtaget negativ till det?