2016-01-15, 19:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Dyker upp? Frågan är varför polisen ej velat förhöra, ta emot vittnesuppgifter från fd polis? Lämnade uppgifter har gjorts sedan händelsen skedde.

Polis har ju fått "batongens" uppgifter men anser att den inte har relevans för fallet, vilket borde vara en korrekt bedömning.
2016-01-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vittnesuppgifterna är mottagna, nedskrivna och loggade av polisen.

Så... Vad yrade du just om då? 😂
2016-01-15, 19:24
Moderator
blomvattnares avatar
Tjafsande raderat.

/Mod
2016-01-15, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inget av de tekniska bevis du räknar upp bevisar att NB mördade, och TR är inte heller nöjd.
Den tekniska bevisningen är inte övertygande, och TR ville ha en förklaring av NB.

Vilka bevis i DETTA fall skulle övertyga dig om att NB är mördaren, d.v.s vad MER krävs?
Fjärde gången jag frågar dig nu.
Du tar alltid upp att det ej finns övertygande bevis för mord, så vad behövs mer, enligt dig?
2016-01-15, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vilka bevis i DETTA fall skulle övertyga dig om att NB är mördaren, d.v.s vad MER krävs?
Fjärde gången jag frågar dig nu.
Du tar alltid upp att det ej finns övertygande bevis för mord, så vad behövs mer, enligt dig?
Övertygande bevis. Den tekniska bevisningen övertygade inte ens TR, och övrig bevisning räcker inte på långa vägar.
2016-01-15, 19:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Mina tankar är mkt klara, tack. Annars frågar jag förstås
Uppenbart är att vi tror olika om hur "noggrant" man letat dna, eller antagligen mer troligt, hur noggrann man varit med redovisningen av svaren. Där kommer vi inte att bli överens, och det är ok för mig.

Så du hävdar att NFC medvetet underlåter att tala om att man fått ytterligare DNA-träffar?

Ja jösses...
2016-01-15, 19:31
Bannlyst
Citat:
Övertygande bevis. Den tekniska bevisningen övertygade inte ens TR, och övrig bevisning räcker inte på långa vägar.
Vad skulle vara övertygande bevis i det här fallet?
Ge exempel.
2016-01-15, 19:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vad skulle vara övertygande bevis i det här fallet?
Ge exempel.
Det har jag svarat på här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-15, 19:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Som sagt, du kan inte ange vad som skulle vara övertygande bevis! Så hur ska brottslingar kunna dömas? Ge dig nu!
2016-01-15, 19:36
Moderator
blomvattnares avatar
Inlägg där teorin är att mordet skulle ha något med Lisas pappas yrke att göra raderade. Sådant hör hemma i alternativtråden.

/Mod
2016-01-15, 19:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Inget av de tekniska bevis du räknar upp bevisar att NB mördade, och TR är inte heller nöjd.

Den tekniska bevisningen är inte övertygande, och TR ville ha en förklaring av NB. Sluta läsa gärningsbeskrivningen utan börja tänka lite själv.
Gärningsbeskrivningen återger nu den faktiska verkligheten kring vad som hände Lisa Holm
så den finns det sannerligen ingen anledning att sluta ta hänsyn till.

Jag har tillgång till exakt samma information, samma fakta som åklagaren och
kan efter ha fördjupat mig i alltsammans inte komma till några andra slutsatser än
vad han redan gjort.

"Börja tänka lite själv", uppmanar du till. Är det liktydigt med att strunta i fakta och köra
ett eget race? Varför skulle jag vilja det? Varför ska jag tvunget välja att bortse från
det uppenbara och hänge mig åt alternativt tänkande som inte har stöd i någonting i fallet?

Som några sanningssökare framträder du och dina likasinnade verkligen inte.
Snarare är det fråga om rent sanningsförakt.

Som sagt, ganska meningslöst att inlåta sig i diskussioner med folk som har sina uppenbara
begränsningar. I oförmåga till abstrakt och logiskt tänkande med mera.

Nu tänker jag inte avsätta mer tid åt att försöka bringa dig ut ur ditt dunkel så att du
begriper vart landet ligger beträffande baltmördaren Nero.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-15 kl. 19:39.
2016-01-15, 19:39
Medlem
Citat:
Det behöver inte ha varit från två olika tejprullar, det var likadan tejp. Det kan fattas en bit tejp mellan de bitar som inte passade ihop.

Eftersom det inte finns utrett var den främmande tejpen satt, längst in eller längst ut , så kan man utgå ifrån att just den främmande tejpen talar till polisens teorier/"fantasier" (Niklas Lindström egna ord i fupen) nackdel.
Det är alltså sannolikt från en annan tejprulle.Senare har lad-tejpen anbringats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in