2016-01-15, 20:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Självklart är alla bilar parkerade där mordoffrets moped står i tid vid försvinnadet intressanta i en utredning. Den här svarta suven står ju med fronten mot cafeét slarvigt parkerad i närheten av Lisas moped. Det förekommer också uppgifter att Lisa tidigare pratat med en person under dagen i en svart Suv. Skulle det vara ointressant? Vad menar du? Om polisen säger ja det visste vi sedan förut, men inget om det finns i FUP. Självklart ska det finnas med i FUP och ordentligt utrett. Man säger att de har bedömnt det som ointressant. Jaha, men man har ju inte förhört alla vittnen. Godsherre Jönsson hade en svart suv, är det där skon klämmer? Det är helt nytt för försvarsadvokaten, polisen kallar in Billy Bertilsson för förhör, och hovrätten godkänner BB:s vittnesmål vilket i sig är lite unikt eftersom han inte finns med i tingsrätten. Och varför var åklagare förundersökningsledare Wennerholm negativ till att man kallar in detta vittne? och ställer frågan, Jag förstår inte vad han har att tillföra. Om han inte har något att tillföra kan han väl typ helt skita i om detta vittne kommer till Hovrätten. Varför då överhuvudtaget negativ till det?
Att lägga ord i andra skribenters mun är fult och omoget. Jag har inte sagt att bilarna är ointressanta. Uppgifter om dom finns garanterat i slasken, vilken försvarsadvokaten ska ha läst. Att ta med alla bilar i FUP är ogörligt. Men nu fick jag ju ett svar av dig varför det bara är den svarta suven som är intressant: Godsherre Jönsson hade en svart suv.
2016-01-15, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Svar här: (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Tack för svar om den teori som du anser föregår NBs nekrofili. För övrigt finns svar i den alternativa tråden där det hör hemma.

Vid tillfälle kan du svara på den svarta SUVen som du skrev om i denna tråd - eftersom det är där grundfrågan ligger. Det är ju nån som hängde Lisa som kan ha åkt SUV enligt dig.

Svara i den andra tråden för här passar det lika lite som resten.
2016-01-15, 20:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för svar om den teori som du anser föregår NBs nekrofili. För övrigt finns svar i den alternativa tråden där det hör hemma.

Vid tillfälle kan du svara på den svarta SUVen som du skrev om i denna tråd - eftersom det är där grundfrågan ligger. Det är ju nån som hängde Lisa som kan ha åkt SUV enligt dig.

Svara i den andra tråden för här passar det lika lite som resten.
Jag har inte påstått att den som hängde Lisa åkte SUV, BB:s undanstoppade tips är ett exempel på brister i utredningen.
2016-01-15, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har inte påstått att den som hängde Lisa åkte SUV, BB:s undanstoppade tips är ett exempel på brister i utredningen.
Nej, för all del - det var en fråga. Jag undrade om det fanns samband, för du har dess innan skrivit om mördaren som hängde Lisa innan NBs nekrofili.
Citat:
Eller så har föraren gjort något omoraliskt, som att hängt en tjej.
2016-01-15, 20:49
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Övertygande bevis. Den tekniska bevisningen övertygade inte ens TR, och övrig bevisning räcker inte på långa vägar.
Jeansen: NB blod vä sida framficka jeansen plus vid knäppningens avigsida. Båda +4 NB.
DNA rätsidan område vid knäppningen +4 NB.
Träningsbyxan: DNA hö sida upptill, rät och avigsida +4 NB
Vä avigsida upptill +4 NB.
2016-01-15, 20:59
Medlem
Katten30s avatar
Pappan finns han? Dominant mor underlägsen son, hatkärlek, frustration. Kvinnoförakt inombords. Inte "karl" nog etc etc...
2016-01-15, 21:20
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Att lägga ord i andra skribenters mun är fult och omoget. Jag har inte sagt att bilarna är ointressanta. Uppgifter om dom finns garanterat i slasken, vilken försvarsadvokaten ska ha läst. Att ta med alla bilar i FUP är ogörligt. Men nu fick jag ju ett svar av dig varför det bara är den svarta suven som är intressant: Godsherre Jönsson hade en svart suv.
Står det två bilar på parkeringen. Jag upprepar två. Intill Lisas moped aktuell tid runt försvinnadet så är det en sådan anmärkningsvärd uppgift så den vittnesuppgiften går man till botten med och förhör alla vittnen runt denna iaktagelsen och redovisar det i förundersökningsprotokollet oavsett vad det tillför utredningen. Punkt slut.
Senast redigerad av Annvonplaten 2016-01-15 kl. 21:42.
2016-01-15, 21:42
Medlem
Citat:
Hur fick Lisa blod under naglarna, menar du?

Förlåt en mening kom inte med. Den eventuella bindningen i armbågshöjd var bara tillfällig för att köpa tid. Om man skall njuta av någons dödskamp är det så klart viktigt att offret kan kämpa. Inte bara vrida sig som en mask. Dvs klösa under snaran. Det handlar om några tiotal sekunder förstod NB. Skulle hon komma loss skulle hon vara i så dåligt skick att hon lätt skulle kunna hängas upp igen. Hemska tanke om tejpningen är ifrån andra försöket.
2016-01-15, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Förlåt en mening kom inte med. Den eventuella bindningen i armbågshöjd var bara tillfällig för att köpa tid. Om man skall njuta av någons dödskamp är det så klart viktigt att offret kan kämpa. Inte bara vrida sig som en mask. Dvs klösa under snaran. Det handlar om några tiotal sekunder förstod NB. Skulle hon komma loss skulle hon vara i så dåligt skick att hon lätt skulle kunna hängas upp igen. Hemska tanke om tejpningen är ifrån andra försöket.
Om händerna var loss skulle hon ha rivit bort tejpen.
2016-01-15, 21:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Står det två bilar på parkeringen. Jag upprepar två. Intill Lisas moped aktuell tid runt försvinnadet så är det en sådan anmärkningsvärd uppgift så den vittnesuppgiften går man till botten med och förhör alla vittnen runt denna iaktagelsen och redovisar det i förundersökningsprotokollet oavsett vad det tillför utredningen. Punkt slut.

Du överskattar betydelsen av det. En bil på parkeringen ca 15 minuter innan mordet påbörjas har troligen inte med saken att göra. Mer troligt är att bilen som står intill ladan ca 18.50 är betydligt mer intressant då brottet antas pågå.
2016-01-15, 21:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du överskattar betydelsen av det. En bil på parkeringen ca 15 minuter innan mordet påbörjas har troligen inte med saken att göra. Mer troligt är att bilen som står intill ladan ca 18.50 är betydligt mer intressant då brottet antas pågå.
En bil som står på norra parkeringen när tjejerna är fan så intressant. Tipset borde inte ha slarvats bort.
2016-01-15, 21:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
En bil som står på norra parkeringen när tjejerna är fan så intressant. Tipset borde inte ha slarvats bort.
Bilens betydelse är överskattad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in