2016-01-15, 21:10
Medlem
AussieRedMans avatar
Tycker man ska ta båda föräldrarna med en nypa salt, men om denna linsatyni jobbade på skolan och talade sanning är det den enda utomstående vi har info ifrån.
Citera
2016-01-15, 21:12
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att det är BO:s kompisar som filmat är slutsats som var en som sett filmen kan dra.

Jag drog inte den slutsatsen:

Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Jag försökte mig själv på en analys av filmsnutten i inlägg #2376, för bara några sidor sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att filmen sedan spridits i skolan är någonting som jag tror men inte kan veta med säkerhet. Dock måste åtminstone GM och hans kompisar fått filmen, eftersom vi nu har tillgång till den.

Den har säkert spridits i skolan men vad i hela friden är det som säger att GM + vänner är de som ligger bakom det? Jag tror många "utomstående" var väldigt intresserade av det som hände.
Citera
2016-01-15, 21:18
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Linsanity är den enda som arbetat på skolan, ingen kråkorna har arbetat där inkl. du. I valet mellan kråkorna och Linsanitys trovärdighet väljer jag hen.

Misshandeln var kränkande nog, men att filma den också är att multiplicera kränkningen flera gånger om, det om något säger att något inte stod rätt till med Arminas, hur var hemförhålladena?
Det tråkiga för folk som ljuger på FB är att man inte kan radera sin inläggshistorik...
Linsanity är en notorisk lögnare som aldrig jobbat på skolan.
Han påstod sig vara personlig assistent åt två elever på skolan, något som inte funkar i verkligheten...förklaringen finns här
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Sen kan man ifrågasätta din trovärdighet när du reggar dig 2014-12-02, 05:51 och ditt första inlägg är ett inlägg typiskt för SDs anhängare...
(FB) Är Sverige som vi vet det helt kört? Vad nu?
2014-12-03, 21:57, dagen efter i ditt femte inlägg är du en före detta anhängare av SD...
(FB) Är SD:s väljare verkligen nöjda med det som nu går förlorat?
Varför ljuger du och hur kan du försvara ett mord?
Tycker du det är ok att sitta och smutskasta ett mördat barn?
Citera
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tycker man ska ta båda föräldrarna med en nypa salt, men om denna linsatyni jobbade på skolan och talade sanning är det den enda utomstående vi har info ifrån.

Jag håller med dig om föräldrarna. Beträffande Linsanity så är om nyckelordet.
Citera
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Linsanity e lika mycket troll som din argumentation är ihålig... Varför tror du han sluta skriva när han blivit called bluff? Men men du kommer aldrig ge dig å inte dina gelikar heller tydligen. Lite passande då att du uppfunnit det där uttrycket fb-kråkor. Tror dock det skulle klä såna som Dig bättre då du likt en asgam cirklar här i jakten på att hittills utan underlag smutskasta en död BO för att förmildra det gm gjort å genom det återupprätta????? Hans heder? E det målet? För vilket syfte kan man annars ha? Då passar ju du å gm som handen i handsken. För att förkasta underlag i ena given å sen använda den samma för att smutsa i andra ger Intet annat än avsmaken av ett riktigt as i mina ögon.

Skriver dock ej med väggar så so long och lycka t i sandlådan och försök ta till dig om det visar sig att du har fel i din övertygelse...

Det handlar inte om att smutskasta den döda pojken, jag vill veta allt! Krax, krax....

Jag var den första i tråden som föreslog mobbning som en orsak, tydligen var det så. Nu går jag vidare med att spåna vidare på om BO var en inofficiell ledarfigur för stökiga elever. De flesta tuffingar eller värstingar måste se till att hålla fasaden uppe, trycka ner och mobba andra, lite som tuppar. Vad säger inte att BO video är en del i detta? GM, en arabisk pojke är en av dem som blir mobbingoffer, han slår larm men skolan reder inte ut situationen. BO använde helt enkelt andra elever med svagare ställning för att bli mer respekterad, kanske därför videon gjordes?
Det fanns helt enkelt en hackordning som användes.

Jag tror inte att Arminas var någon ondskefull person, har var ett barn, det är iaf viktigt att vända på alla tuvor istället för att lägga locket på som ni kråkor vill.
Citera
2016-01-15, 21:25
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
..
Jag tror inte att Arminas var någon ondskefull person, har var ett barn, det är iaf viktigt att vända på alla tuvor istället för att lägga locket på som ni kråkor vill.
Du ger inte direkt sken av att du inte tror Arminas var snäppet mindre ond än säg ja Ted Bundy kanske.

Men bara de tuvor som du godkänner är av vikt eller hur?
Allt som påvisar att AX##d 14åringen betedde sig som ett as är att betrakta som oväsentligt.

Och att döma av dina poster och teoretiserande så jo, nog handlar det en hel del om att smutskasta Arminas.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 21:34.
Citera
2016-01-15, 21:26
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Det handlar inte om att smutskasta den döda pojken, jag vill veta allt! Krax, krax....

Jag var den första i tråden som föreslog mobbning som en orsak, tydligen var det så. Nu går jag vidare med att spåna vidare på om BO var en inofficiell ledarfigur för stökiga elever. De flesta tuffingar eller värstingar måste se till att hålla fasaden uppe, trycka ner och mobba andra, lite som tuppar. Vad säger inte att BO video är en del i detta? GM, en arabisk pojke är en av dem som blir mobbingoffer, han slår larm men skolan reder inte ut situationen. BO använde helt enkelt andra elever med svagare ställning för att bli mer respekterad, kanske därför videon gjordes?

Har din självkritik inte väckts alls av allt mothugg du fått nu? Och nu är vi kråkor också?
Obekräftade saker är fakta och sedan spekulerar du vidare utifrån det... För några sidor sedan så "lovade" du ju att ta paus tills det kom fram mer fakta - synd att du inte gjorde så.
Själv är jag så less på nivån här nu att jag tar en paus...
Citera
2016-01-15, 21:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det finns många fler frågetecken runt detta, utöver Linsanitys trovärdighet.
Att de uttalanden som gjorts av polisen är få kan hänvisas till förundersökningssekretess.
Att personalen inte uttalat sig kan delvis hänvisas till tystnadsplikt.
Orsaken till att 230 elever nästan inte säger någonting måste vara att
dom blivit mycket kraftfullt tillsagda att inget säga.

Några få korta uttalanden har ändå gjorts, förutom av polisen, bl.a. av en
flicka och av en pojke, båda vänner till BO. Dessutom finns ju ett rikt
flöde av information från media och sociala media, som båda måste
läsas med skepsis.

Om du väger in dessa uttalanden så får du en helt annan bild än den som
Linsanity försöker måla upp. Då måste du ändå beakta att Linsanity själv
tydligt anger att hon inte har någon kännedom om fallet och att hon inte arbetat
på skolan på något år.

Att bygga en fallbeskrivning på uttalanden från någon som flyttade från orten för
något år sedan och som själv bestämt hävdar att hon inte vet något alls om fallet
verkar inte seriöst.

mvh/Bo
Citera
2016-01-15, 21:33
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Båda föräldrarna vill säkert skydda sina barns rykte viket är helt förståligt, vem som har rätt kanske vi aldrig får reda på.
När det gäller Linsanity som skriver anonymt på FB så är lögnerna genomskådade, sen finns det skolkompisar som skriver på fejan under sina riktiga namn.
Nu kan det vara kompisar till BO och kanske inte är helt att lita på men jag tror att det större chans att dom talar sanning än någon anonym på FB.
Citera
2016-01-15, 21:38
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:

Antar du syftar på videon där BO lavettar GM ?

Har du möjligtvis länk till videon ?
Citera
2016-01-15, 21:41
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Antar du syftar på videon där BO lavettar GM ?

Har du möjligtvis länk till videon ?
https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o
Har flaggats nu så man måste logga in o vara över 18.
Citera
2016-01-15, 21:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det här uttalandet om BO är IMO så anmärkningsvärt att jag måste kommentera det.

Mordet
GM har, bl.a. enligt uttalande från polisen, berättat att han under jullovet
med hjälp av internet lärt dig hur man tar livet av en människa genom
att med en lämplig kniv hugga på ett sådant sätt att man träffar hjärtat
och offret avlider. På dagen för brottet tar GM med sig en kniv till skolan.
När han ser ett bra tillfälle, strax före kl 13.00 på dagen så närmar han sig
BO bakifrån och hugger kniven, med en rörelse över BOs vänstra axel i
BOs bröst så att BO avlider.

Du skriver att du tycker att BO är en "otäck" grabb.

Hur skulle du uttrycka dig om GM?

mvh/Bo

Citat:

Nu visar du återigen hur tydligt tendensiöst du skriver.
Du skriver att BOs mobbning av BO är bekräftad. Så är det inte och definitivt
inte mer bekräftat än att GM har mobbat BOs tjejkompis.
Det finns inga första hands vittnesmål om att BO mobbat GM. Videon kan,
men behöver inte tolkas så.
Det finns däremot vittnesmål om att GM mobbat BOs tjejkompis.

Kan jag sammanfatta att det här är hur du ser på BO och GM som personer?
Naturligtvis utgående från att du inte känner någon av dom.

BO: en "otäck" grabb
GM: har var ett barn

Om jag skulle, utgående från vad jag vet, skulle göra en karaktärsbeskrivning
av dessa två skulle det bli:

BO: Vet inte. Han har både framställts som allas vän och mobbare.
GM: En kallblodig mördare. Har också utpekats för att ha utsatt flickor för sexuella trakasserier.

Jag är allvarligt oroad över ditt tillvägagångssätt och de resultat du kommmer
fram till när det gäller att bedöma personer...

mvh/Bo
Senast redigerad av lasternassumma 2016-01-15 kl. 21:45. Anledning: korr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in