Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
God morgon. Din önskevärld verkar vara stenåldern. Ingen polis eller skola. Ingen vuxenvärld som griper in. Bara privata uppgörelser. Jag skulle inte bli förvånad om ett antal valarbetare från SD blir attackerade och dödade vid nästa val. De får ju liksom då den privatfascistiska och ondskefulla värld de eftersträvar.

Du jag förstår inte vad du pratar om ? har du skrivit till fel text eller är du full ?
Citera
2016-01-15, 16:27
Medlem
lasternassummas avatar
SlagenSvensk:
I hela ditt inlägg, som jag kommenterar nedan, visar du tydligt hur
långt du är beredd att gå för att ta fokus från brottet – mordet på
en 15-årig skolpojke.
När man läser dina inlägg är det tydligt vad du gör. Du tror att du
kan förringa brottet genom att lägga skulden på den mördade pojken.
När du ser att det inte lyckas så försöker du i stället gå till person-
angrepp mot de som avslöjar dig. Med en lömsk och vilseledande
retorik försöker du flytta fokus från brottet till att alla flashbackare
som försöker få klarhet i vad som hänt är nazistiska skurkar. I den
här historien finns det uppenbarligen fler krafter än du som vill
hindra att sanningen kommer fram. Jag anar en agenda bakom
detta. Jag hoppas innerligt att du och alla andra som vill sprida
villfarelser i stället för sanningen, kommer att misslyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Japp, frågan är om du klarar av det?

Du är ofta nära gränsen till 0.03, vad som kallas "trams" i Flashbacks regler,
men här gick du tydligt över...
Läs igenom mina inlägg och konstatera att jag har varit fokuserad på att få klarhet
i och om brottet.
Läs igenom dina egna inlägg och konstatera att du har ägnat dig genomgående av
en motbjudande smutskastning. Du har vid upprepade tillfällen försökt svartmåla BO.
Du har, utan urskiljning, gått till angrepp mot de som argumenterat mot dig och
mot alla Flashbackare (1 011 713 medlemmar just nu), med olika, ofta grumliga
argument.

Citat:
Det där var svepande med en politisk slutkläm, vart har videon där bo slår gm för roll? Jag tycker du borde ha med den eftersom den bevisligen visar en situation som inte är normal, en tid senare mördas en av personerna, för oss hobbyspanare är det verkligen intressant Bosse.

När du försöker förringa ett överlagt mord genom att svartmåla brottsoffret så
tar du en stor risk. Du riskerar att bidra till att göra det till en norm. Vill du det?
Är det därför du kallar det "politisk slutkläm" när jag skriver att jag inte vill det?

Citat:
Tack Bo, nu håller vi oss till ämnet, du lovade, men svek, skicka pm om andra saker

Jag förstår inte vad du syftar på. Jag har inte skickat något PM.

Citat:
Känner du offret? I så fall vore det perfa om du delade med dig information t.e.x. om det förekommit mobbning, sexuella trakasserier som många håller för troligt.

Du tangerar Flashbacks regel 1.06.

mvh/Bo

PS: Bo - En förkortning av brottsoffer.
Citera
2016-01-15, 16:40
Medlem
Citat:
Japp, frågan är om du klarar av det?

Det där var svepande med en politisk slutkläm, vart har videon där bo slår gm för roll? Jag tycker du borde ha med den eftersom den bevisligen visar en situation som inte är normal, en tid senare mördas en av personerna, för oss hobbyspanare är det verkligen intressant Bosse.

Tack Bo, nu håller vi oss till ämnet, du lovade, men svek, skicka pm om andra saker

Känner du offret? I så fall vore det perfa om du delade med dig information t.e.x. om det förekommit mobbning, sexuella trakasserier som många håller för troligt.

du som lägger fram massa saker och anger det som sanningar därav du som bör läga fram underlag för det du säger. Svårare än så e det väl inte, du kan inte oemotsagd få etablera dina ersonliga åsikter som sanningar. Det roliga e att inte en enda gång har du lagt fram något som har bättre bäring än det du förkastar. Dina uppgifter: från samma källor som dom du förkastar... Din input om videon: "det framgår att han blir mobbad av den" nä det är din egen subjektiva uppfattning inget annat. Likväl som det är andras att den historia som andra väljer att tro på. Skillnaden där är om man väljer att tro på GMs far som är upphovsman och den enda som backar mobbningshistorisn istället för den andra versionen som uppenbart stödjs av fler. Likväl bortse från dessa saker då, vad har du då att bygga din version av det hela på? Din intention? Ja med de kommentarer du slängt ut dig här så betackar jag mig för den. E jag måhända en av dom "rasister" eller "fbkråkor" du anser diskuterar här? Isf får du gärna undrbygga även det då det på intet sätt stämmer och även det påvisar hur subvalidt sätt att argumentera du besitter då du måste förminska personer med andra uppfattningar än dig själv.
Citera
2016-01-15, 16:49
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I hela ditt inlägg, som jag kommenterar nedan, visar du tydligt hur
långt du är beredd att gå för att ta fokus från brottet – mordet på
en 15-årig skolpojke.

Nä Bosse, det är inte sant. Det borde finnas händelser före brottet som påverkat till att det blev som det blev, varför gm valde en kniv, varför just då mörda, BO sociala bakgrund, gm hemförhållanden och mycket mer.
Det verkar som att gm valt en extraordinär lösning på ett, som du sade, vanligt skolproblem. Det är mycket möjligt, gm kanske var psykiskt sjuk, kanske frisk i den bemärkelsen att han endast drevs av ett vansinnigt hat.
Bosse, vad säger du om videon? Finns det något i den som kan ha påverkat händelseförloppet?

Citat:
Du är ofta nära gränsen till 0.03, vad som kallas "trams" i Flashbacks regler,
men här gick du tydligt över...
Ta det med modsen
Citat:
Du tangerar Flashbacks regel 1.06
Ta det med modsen Bosse, det blir nog bra.
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
du som lägger fram massa saker och anger det som sanningar därav du som bör läga fram underlag för det du säger. Svårare än så e det väl inte, du kan inte oemotsagd få etablera dina ersonliga åsikter som sanningar. Det roliga e att inte en enda gång har du lagt fram något som har bättre bäring än det du förkastar. Dina uppgifter: från samma källor som dom du förkastar... Din input om videon: "det framgår att han blir mobbad av den" nä det är din egen subjektiva uppfattning inget annat. Likväl som det är andras att den historia som andra väljer att tro på. Skillnaden där är om man väljer att tro på GMs far som är upphovsman och den enda som backar mobbningshistorisn istället för den andra versionen som uppenbart stödjs av fler. Likväl bortse från dessa saker då, vad har du då att bygga din version av det hela på? Din intention?
Det låter vettigt, jag är öppen för alla möjliga teorier t.o.m. att gm:s farsa är perverterad, att han har pverkat sin son till att bli ett monster, det kanske är så, vem vet. Skolan säger att det har varit en konflikt mellan pojkarna, det finns en video med våld från BO, en flicka fick gå hem eller blev avstängd, Arminus blev mördad osv. Det känns som det finns en massa lösa trådar här, vi borde reda ut detta tillsammans, Bosse är ju med.

Jag tar ledigt från tråden tills mer information kommer fram, nu är mest kråksång, bye
Senast redigerad av SlagenSvensk 2016-01-15 kl. 16:54.
Citera
2016-01-15, 16:59
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Det är mycket prat om videon. Andra har redan påpekat att vi inte vet vem som filmat. Jag skulle vilja tillägga att den som filmar står relativt lång bak och det känns inte som de olustiga videos man sett där den som filmar står ihop med en gärningman/-män och flinar när någon blir utsatt.
Det är ju inte konstigt idag att mycket som händer filmas av någon. Men ingen av oss vet något egentligen, varken åt ena eller andra hållet.

Hur man skall bedömma det som videon visar beror helt på vad som hänt tidigare. Det finns ju inga säkra uppgifter som stödjer vare sig mobbning-teorin eller sexuella trakaserier-teorin.

Själv var jag snäll som ett lamm när jag var ung men jag minns när en tjej kom och sade att en kille hade slagit till henne. Jag letade genast upp killen och var helt inställd på riktigt slagsmål.
Givetvis är det bättre om det går att lösa saker utan våld, genom att informera skolledningen eller liknande, men den vuxna världen känns och är tills viss del väldigt avlägsen i den åldern, och om det stämmer att GM slagit till en av BO's tjejkompisar så tycker jag han kom lindrigt undan i videon. Om det istället är ett fall av mobbning så är det vidrigt.

Det sorgliga är att Aftonbladets agerande lett till att de flesta Svenskar nog ser det som att en mobbare fick igen, om än överdrivet mycket. Det kan vara så men det kan också mycket väl vara så att BO är en riktigt hjälte, en vardags-feminist som försvarade en kvinna mot manligt våld och i förlängningen en annan kvinna mot sexuella trakasserier. Förslagsvis så håller vi oss alla till vad vi faktiskt vet och försöker utvärdera det, annars blir det ruskigt tröttsamt att läsa här...
Citera
2016-01-15, 17:00
Medlem
Ska vi försöka sammanfatta det här?

Brottsoffret
Omtyckt kille, får klassen att skratta vid alla tillfällen. Tar de svagas parti med sin fysiska överlägsenhet närhelst han ser mobbing. Grabben ogillar att pojkar kör upp fingrar i flickor som säger nej.

Gärningsman
Gosse som ser sig stå över alla andra och får sin heder ifrågasatt och tvingas till detta mord, även om BO inte är den ursprungliga källan till faderns raseri, av sin hederskultiverade familj.

Fått det någolunda rätt?
Citera
2016-01-15, 17:11
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipphanen
Fått det någolunda rätt?

Nej, inte utifrån vad vi faktiskt vet och utan att vilja vara spydig så tycker jag att inlägg som ditt drar ner tråden...
Citera
2016-01-15, 17:15
Medlem
Redas avatar
Citat:

Brottsoffret
Omtyckt kille, får klassen att skratta vid alla tillfällen. Tar de svagas parti med sin fysiska överlägsenhet närhelst han ser mobbing. Grabben ogillar att pojkar kör upp fingrar i flickor som säger nej.

Gärningsman
Gosse som ser sig stå över alla andra och får sin heder ifrågasatt och tvingas till detta mord, även om BO inte är den ursprungliga källan till faderns raseri, av sin hederskultiverade familj.

Fått det någolunda rätt?

Det är troligen en ganska bra beskrivning av fallet.
Citera
2016-01-15, 17:20
Medlem
sonicguides avatar
Vare sig polisutredningen är nedlagd eller ej säger ju inte det att ingenting skulle ha hänt som retade upp MGM. Den som påstår nåt sånt och det verkar ju märkligt nog finnas ett par som gör det måste ju ha missat det mesta om hur polisen fungerar idag på gott och ont. Det kan mycket väl vara så att:
1. Det var en avsaknad av teknisk bevisning.
och/eller
2. Det fanns en avsaknad av vittnen eller väldigt motstridiga uppgifter.
och polisen därför tyckt att skolan borde ta hand om det hela och reda ut det.(Här vet vi också att polisen varit i kontakt med skolan.)

Så det faktum att vissa tycker att nedlagd polisutredning betyder att inget farligt hänt är ju bara ett sjukt nödargument.

Om de som påstår dylikt ovan inte personligen känner till minst tre fall där utredning lagts ned trots att man vet att ett brott begåtts kan jag bara undra vilket parallellt universum de lever i.

Det vimlar ju av dem i nyheter och varje år hör man ju alltid nåt från nån kompis som råkat ut för något där utredningen lagts ned. Det finns ju t.o.m. mordutredningar som läggs ned. Inte minst här på flashback kommer ju ramaskrin direkt om en utredning läggs ned där en MGM varit av utländsk härkomst så kom in i matchen nu.

Det finns inget annat som tyder på annat än att både MGM och hans far varit bekymrade/arga och att det i deras närhet kan ha funnits lite bad guys som drev på MGM.
Citera
2016-01-15, 17:27
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vare sig polisutredningen är nedlagd eller ej säger ju inte det att ingenting skulle ha hänt som retade upp MGM.
Nej, det är helt sant. Och det säger inte heller att det faktiskt hänt något som är ett vettigt skäl till att (M-)GM tydligen ogillade BO.
Citera
2016-01-15, 17:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Brottsoffret

Gärningsman

Fått det någolunda rätt?
Nej vill jag nog säga att du är lite fel ute både på BO och MGM.

BO kan säkert ha varit en omtyckt kille. Han vinner poäng på att hjälpa flickor och känner eventuellt en identitet i detta. Om han får ligga p.g.a. det vet vi ingenting om men man kan tänka sig att han hade halva inne. Måhända är han kungen på skolan som måste utmanas för att nå tronen. Har han missbrukat sin ställning som kung? Känner han ett behov av att göra det för att vinna fler poäng? Svaret på de gåtorna kan förklara varför detta skett. Personlighetstyp: Dominanten

MGM lever ett liv där han gillar att utmana och ta risker. Nån i MGM kompiskrets har berättat om hur kul det var att knulla och nu känner denne 14-åring sig mogen för att ta det steget också men först måste han ju hitta lättaste vägen till sängen. Personlighetstyp: Retstickan
Citera
2016-01-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Vem är Arminas pappa?
Enligt skatteverket är han icke existerande ...

Däremot är hans mamma Jolita folkbokförd i Sverige så sent som 20150219.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in