2016-01-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta fall kan bli en svår juridisk nöt att knäcka.

NB påstår att han aldrig sett Lisa eller varit i ladan på söndag utan varit hemma och vilat eller sovit. Trotts detta finns hans blod på Lisa. Hur kan detta hänga ihop?

Det finns ingen annan förklaring än att NB har gått i sömnen. Då är den juridiska frågan, kan en sömngångare dömas för mord?

Att grova våldsförövare nekar till brott hindrar inte att dom blir dömda. Det händer här också.
2016-01-15, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men den här svarta SUV:en har det snackats om en massa i tråden.
Var det inte en tjej och dennes mor som parkerade där och gick med hunden på grusvägen? Eller var det en annan bil?
Det finns väl även förhör som tar upp SUV:en?
Jag har säkert fel, men det känns lite uttjatat och konstigt att han kommer fram nu...

Det jag har läst om den svarta SUV var att han har passerat cafe och någon har sett Lisa stå och tala med personen.
Det var en bekant till Ägarinnan till cafe som har en kompis som satt på altan i närheten av cafet.
Men ägarinnan till cafe, tycks medvetet hålla inne med information och har inte berättat VEM denna kompis till henne är.
Ägarinnan till cafe verkar inte bry sig ett skit om vad som hänt Lisa.
Då borde hon väll berätta VEM hennes kompis som bor i närheten av cafe, och som satt på altan och såg Lisa tala med någon i en svart SUV: (Fegråtta).
Suven har sedan setts köra på grusväg, men...Polisen säger att det är en kriminell person men ingen mördare.....Hur Fan Kan Dom Påstå Något Sådant.

2016-01-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var slasken på 5000 sidor när Billy ville lämna sitt vittnesmål?

Är det väsentligt? Han kanske inte ens kvalificerade sig för slasken? Pissed-off? Han är ju ändå fd polis.
2016-01-15, 00:23
Medlem
Det verkar fortfarande som NB inte har något vidare intresse att ändra domen från TR nu i HR.

Har har fortfarande inte börjat snacka. Då är man rätt ointresserad att förändra bilden av sig själv, eller utfallet av en kommande dom.

Under tiden försöker alla runt omkring koka soppa på en spik. Benny polis kommer vara slut som vittne senast innan helgen börjar. Åklagaren fixar det imorgon.

Sen är vi tillbaka på ruta ett och tiden går.

Många inblandade tänker nog att NB säger ingenting för att hjälpa sig själv, varför ska jag vara mån att hjälpa honom mer än han hjälper sig själv?

Konstigt att Rönnbäck inte berättar för honom vad som kommer hända eller hur domen blir, OM han inte börjar berätta vad fan som egentligen hände.
2016-01-15, 00:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Alltså jag orkar inte riktigt med den här låga tankeverksamheten som verkar finnas i allt som försvaret slänger fram. Det handlar om vilka spår som dykt upp och vem som velat ha alibi osv.
Det handlar inte om en avdankad polis uppgifter som saknar betydelse för den här utredningen, och enligt mig så har förundersökningen gjort helt rätt i att droppa Billybatong. Dom vet vad han har sagt och har det säkert i slasken där resten 1000 tals tips finns.
Att han ska höras har jag inte nåt problem med - även om han då verkar mer än märklig som väntar sju månader med alla sina funderingar om att polisen mörkar och aaaldrig får komma på förhör.
Men vad händer i hovrätten? Jag önskar att nån av de juridiskt tyngre snart kan uttala sig i media om allt märkligt förfarande från advokatens håll - eller så kommer det väl efteråt när förhandlingen är klar.
För jag tror inte det här hoppandet åt alla håll kommer gå ohört förbi...
2016-01-15, 00:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hur skulle de kunna se SUV:en om den stod vid Lisas moped, kollegorna såg inte ens Lisa när hon hade rundat hörnet, trots att hon hade en pastellfärgad jacka.

Jag tycker att polisen har gjort vissa märkliga sakar, bland annat behandlingen av Billy Batong. En annan sak som är anmärkningsvärd är Kling och Klang som pratar med NB, de frågar honom efter personnummer och om han jobbar svart. Alltså, här har du dina professionella poliser i ett nötskal, fördomsfulla så att det stänker om det. Menar du att de har haft en objektiv inställning till vem som är skyldig? Den frågan fick NB tidigt i utredningen. Källa:CB vittnesmål.

Nu ljuger du väl va? En av tjejerna såg en silverfärgad bil den kvällen vid den norra gaveln.
Så det har varit rena E6 den här kvällen. Men en svart SUV ger inte förklaring till 10 DNA spår och fruns spår på Lisas trosor och inte heller röret där han avsatt blod och dom här balsnörena.

Om du anstränger dig och läser FU så kanske du kan se att det vimlar av biluppgifter och då olika.
Sen ska polisen fråga om personnummer och fråga om han arbetar svart eftersom han är misstänkt för mord. Det är liksom inte så att han befinner sig på ett spa eller så utan i en mordutredning där frågor ställs.
2016-01-15, 00:27
Moderator
OYs avatar
Arne kontaktar polisen angående en svart KIA på fyndvägen.

-Det är ingen mördare, han är känd som kriminell bara.

Kriminell, således bara att lyfta på hatten och gå vidare, här finns ingenting att se?

Hur kunde polisen veta att han inte är en mördare? Jag vill bara belysa polisens attityd i den här utredningen, Bertil Batong och KIA:föraren, de avfärdas precis hur som helst, i vilka andra delar i den här utredningen har polisen gjort antaganden istället för att följa upp på ett seriöst sätt?
2016-01-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det verkar fortfarande som NB inte har något vidare intresse att ändra domen från TR nu i HR.

Har har fortfarande inte börjat snacka. Då är man rätt ointresserad att förändra bilden av sig själv, eller utfallet av en kommande dom.

Under tiden försöker alla runt omkring koka soppa på en spik. Benny polis kommer vara slut som vittne senast innan helgen börjar. Åklagaren fixar det imorgon.

Sen är vi tillbaka på ruta ett och tiden går.

Många inblandade tänker nog att NB säger ingenting för att hjälpa sig själv, varför ska jag vara mån att hjälpa honom mer än han hjälper sig själv?

Konstigt att Rönnbäck inte berättar för honom vad som kommer hända eller hur domen blir, OM han inte börjar berätta vad fan som egentligen hände.

Är det inte så att NB ska höras nu i HR? Tyckte mig läsa det men jag kanske har missuppfattat.
2016-01-15, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det väsentligt? Han kanske inte ens kvalificerade sig för slasken? Pissed-off? Han är ju ändå fd polis.

Uppenbarligen eftersom att den jag kommenterade berättade att slasken är på 5000 sidor. Sätt min kommentar i den kontexten. Om slaskens volym bestämmer vem som ska höras så menar jag, slasken var förmodligen inte stor när Bertil hörde av sig.
2016-01-15, 00:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att han ska höras har jag inte nåt problem med - även om han då verkar mer än märklig som väntar sju månader med alla sina funderingar om att polisen mörkar och aaaldrig får komma på förhör.
Men vad händer i hovrätten? Jag önskar att nån av de juridiskt tyngre snart kan uttala sig i media om allt märkligt förfarande från advokatens håll - eller så kommer det väl efteråt när förhandlingen är klar.
För jag tror inte det här hoppandet åt alla håll kommer gå ohört förbi...

Kommer inte hända så mycket mer än att HR ger försvaret allt hon begär för att det ska vara så att man tömmer ut allt som finns. Så kan ingen säga något sedan. Det tillhör även det som inte tillför något. Det skulle inte förvåna mig om försvaret ska få ihop något med frun berättelse och den svarta SUV, men det blir bara slarvsylta och ett desperat försök att få till rimligt tvivel.
Hoppas dock HR orkar hålla sig vakna under allt som ska läggas fram. Dom såg lite halvtrötta ut i Blomberg på synen.
2016-01-15, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu ljuger du väl va? En av tjejerna såg en silverfärgad bil den kvällen vid den norra gaveln.
Så det har varit rena E6 den här kvällen. Men en svart SUV ger inte förklaring till 10 DNA spår och fruns spår på Lisas trosor och inte heller röret där han avsatt blod och dom här balsnörena.

Om du anstränger dig och läser FU så kanske du kan se att det vimlar av biluppgifter och då olika.
Sen ska polisen fråga om personnummer och fråga om han arbetar svart eftersom han är misstänkt för mord. Det är liksom inte så att han befinner sig på ett spa eller så utan i en mordutredning där frågor ställs.

Jasså, hade man hittat Lisa när polisen frågade om NB jobbade svart, ljuger du inte lite där?

Nej, jag ljuger absolut inte, inte medvetet i alla fall. Jag har inte påstått att en svart SUV förklarar DNA spår. Jag pratar inte om allt på en gång, just nu diskuterade jag en svart SUV som en enskild företeelse. Jag vet att det förekommer mängder med biluppgifter, men nu pratar jag om den svarta SUV:en, vill du prata om övriga fordon med mig så kan vi beta av var och en i turordning när jag är klar med SUV:en.
2016-01-15, 00:36
Medlem
Citat:
Arne kontaktar polisen angående en svart KIA på fyndvägen.

-Det är ingen mördare, han är känd som kriminell bara.

Kriminell, således bara att lyfta på hatten och gå vidare, här finns ingenting att se?

Hur kunde polisen veta att han inte är en mördare? Jag vill bara belysa polisens attityd i den här utredningen, Bertil Batong och KIA:föraren, de avfärdas precis hur som helst, i vilka andra delar i den här utredningen har polisen gjort antaganden istället för att följa upp på ett seriöst sätt?
Å hur vet du att inte polisen förhört Kia föraren, och att det sen hamnat i slasken. Verkar ju mest troligt eftersom dom tydligen vet vem han är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in