Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Så barnsligt och ansvarslöst får vi väl hoppas att utredarna inte har resonerat.
Kan det vara så att polisen får in många olika tips som sorteras utifrån grad av relevans istället?
Äsch, det är mer intressant att läsa om turerna kring det hela - den fars som pågår just nu.
Jag undrar snarare om nåt liknande skett tidigare. Vittnen som fanns redan kallades inte i TR.
IR har helgarderat i överklagan och lagt in en slags allmän klausul om eventuella vittnen men vet tydligen inte om AJ ens då. Nu ska han dock in.
Sen dyker Billy Batong upp som en svamp ur backen mitt under pågående hovrätt.
Han är erfaren fd polis och har väntat och väntat i över 5 månader och ringer IR vid jul säger han:
Citat:
Men han väntade förgäves på att de skulle återkomma och i julas, efter att ha talat med gamla poliskolleger, så bestämde han sig för att undersöka vad som hade hänt.
– Jag hörde av mig till advokaten, Inger Rönnbäck. Jag frågade om hon hade fått höra om mina uppgifter och hon sa: "Kära någon, det har jag verkligen inte fått. Det här måste du bli hörd om igen"
Men IR säger att han snarare ringde för nån dag sen - hon har däremot inte hört ett dugg innan. Alternativt har Billy Batong bestämt sig vid jul men väntat ända till in i januari och ringt IR?
Citat:
Enligt Rönnbäck har Bertilsson meddelat polisen sina uppgifter men inte blivit förhörd.
Rönnbäck hade själv ingen aning om hans iakttagelser.
– Det var han själv som tog kontakt med mig för någon dag sedan, berättar hon.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6343864
På ljudfilen (samma sida) den 13 januari säger hon: "Han har kontaktat mig själv den här mannen för
någon dag sen, jag visste inte om honom.."