2016-01-14, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Det nya vittnet har inte mycket att komma med, dom åkte förbi Cafe i samband med stängning.

Ja, mellan klockan 18.10 och 18.15. Blomberg är speciellt för oss.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Det var kanske mellan 18.16 och 18.26? Klockan gick kanske inte rätt. Han såg ju en svart SUV där, den har inte Lisas kollegor berättat om, den bör ha stått rakt framför deras bil som stod parkerad. Så tjejerna bör ha lämnat parkeringplatsen, Lisa har rört sig med mopeden till den södra delen av parkeringen, varför är vittnesmålet ointressant?
2016-01-14, 21:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur fick hon blod under naglarna?
Hon försökte förgäves befria sig från sitt handfängsel.
2016-01-14, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och du har än inte på flera månader förstått hur en strypning går till för att få offret medvetslöst och hanterbart - fast det även finns jämförelser otaliga ggr om strypsex?
Hur hon blir medvetslös, hur hon sen är påverkad och omtöcknad och han klarar av del 2 efter den inledande strypningen i ett visst ändamål: Hanterbar, kampar inte.

Lägg därtill jackärmarna neddragna som ger en låsning vilket gör att hon inte kan kämpa, riva, avsätta spår.
Jag fattar inte heller vad ni diskuterar faktiskt. Enligt rättsläkaren har det handlat om en snabb strypning - effektiv -med kort förlopp och döden har inträffat nästan omedelbart.

Ta en kik på Lurifax hängning så förstår du hur fort det kan gå - vad det är för typ av strypning man talar om.
Senast redigerad av micro113 2016-01-14 kl. 21:04.
2016-01-14, 21:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var kanske mellan 18.16 och 18.26? Klockan gick kanske inte rätt. Han såg ju en svart SUV där, den har inte Lisas kollegor berättat om, den bör ha stått rakt framför deras bil som stod parkerad. Så tjejerna bör ha lämnat parkeringplatsen, Lisa har rört sig med mopeden till den södra delen av parkeringen, varför är vittnesmålet ointressant?
Nej, enligt Billy stod den på norra parkeringen, tjejerna hade bilen på södra.

Det intressanta är inte Billys vittnesmål, det intressanta är att skitutredningen struntade i det.
2016-01-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Ja något är konstigt. Det har kanske blivit samma som med Palmemordet, Christer Pettersson som jag aldrig trott ett ögonblick skulle vara mördaren - Högre upp. Kan det ha med LHs pappas yrke samt att få fast mördaren snabbt som ögat?

Du tycker det verkar vara ett logiskt sätt att mörda Lisa på om mördaren är någon från "högre upp"? Eller menar du att dom gjorde så där för att sätta dit NB? Samt att dom medvetet spred både NBs och IBs DNA på offret för att rikta misstankarna dit? Ja då har du bra fantasi. Dessutom bad NB om ett falskt alibi vid aktuell tidpunkt, något som dom från "högre upp" aldrig kunnat styra, så det blev en riktig jackpot får man säga.
2016-01-14, 21:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon försökte förgäves befria sig från sitt handfängsel.
Det hade hon inget, och hon blödde inte där eventuellt handfängsel hade suttit. Hon blödde på halsen.
2016-01-14, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Den svarta SUV som det talats om är ett ?

Allt var i samband med stängning, och den ljusa bil han påstår kan ha varit vilken bil som helst, eller NB,s.
Vittnet är ju säker på klockslaget, och då stämmer det inte enligt följande:
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
2016-01-14, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Den svarta SUV som det talats om är ett ?

Allt var i samband med stängning, och den ljusa bil han påstår kan ha varit vilken bil som helst, eller NB,s.
Vittnet är ju säker på klockslaget, och då stämmer det inte enligt följande:
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
Varför kan inte de andra vittnesuppgifterna vara fel lika gärna, och på vilket sätt strider den tekniska bevisning mot Billys vittnesmål?
2016-01-14, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Då blödde hon inte, för i så fall hade hon haft blodtryck under blödning och blött mycket mer.
För mer korrekt ordval än blod och blödde: indikation på blodförekomst.

Det kan med andra ord innebära att hon fått spår av blod från vart som helt från sig själv men det kan likaväl indikerar försök att ta bort snaran inledningsvis innan hängning.
2016-01-14, 21:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För mer korrekt ordval än blod och blödde: indikation på blodförekomst.

Det kan med andra ord innebära att hon fått spår av blod från vart som helt från sig själv men det kan likaväl indikerar försök att ta bort snaran inledningsvis innan hängning.
Blod under nio naglar kommer inte från snaran innan hängning, för då hade hon blött mycket mer.
2016-01-14, 21:12
Bannlyst
Citat:
Varför kan inte de andra vittnesuppgifterna vara fel lika gärna, och på vilket sätt strider den tekniska bevisning mot Billys vittnesmål?

Jag har inte ifrågasatt något om mordet på Lisa, jag är helt övertygad om att rätt GM nu sitter där han ska sitta.
Det har varit en stor och omfattande utredning och en sådan OTUR som NB skulle ha ang. teknisk bevisning-vittnen-DNA-tider. m.m
En sådan enorm OTUR kan ingen ha med alla fakta.
HR kommer att ge sin dom= Livstid
2016-01-14, 21:13
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyepiece
Om ingen har postat det tidigare, här är försvarets nya vittne.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Så nu är "trådsanningen" sann, det fanns tydligen en svart SUV vid caféet vid 18-tiden. Som jag har fått slita med denna svarta SUV sen jag skrev om det ryktet.

Men det som den "Lidköpings-(ö)kände" fd polisen Billy har att komma med ang. SUV lär väl inte påverka hovrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in