2016-01-14, 20:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Du och dina kumpaner såklart. Vafan trodde du jag menade?
Domstolen har ingen anledning att få tyst på mig, jag är inte ens i Skövde. Det svarade jag på i inlägget som du citerade.
2016-01-14, 20:48
Medlem
Din innboks var full Theforeigner så skriver här
Hej, inte varit inne på länge.
Här är info om bilen.

ULO054,PB,RENAULT M MEGANE,RÖD,2003,ITRAFIK,080428,ANGELICA KINLUND,UDDEVALLA

Om du kollar hennes fb i 2014 tror jag det var så har hon ett ex som värkar psycho.
Det var ingen tjej i bilen, bara två killar.

Hon heter nu angelica Karlsson på Facebook bor i Uddevalla.

Bilen min kompis såg har jag typ ingen info om, hon tror den var mörkfärgad men det var mörkt ute.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hej RichEM

Angående detta inlägg som du har postat i Lisa Holm tråden för et tag sedan:

Har inte vart medlem här men har följt tråden.
En kompis var där på torsdagen, dagen innan hon hittades och då hade dom kört runt på baksidan vid det stora huset bredvid där litauerna bodde.
Det stod då en bil på tomten till det stora huset.
När föraren såg min kompis så började den bilen antingen blinka med helljuset mot henne eller så var det ett larm som gick, hon var ej säker på det om det var larm eller helljuset.

Vad jag har hört så var väl inte den gamla gubben AJ hemma då så konstigt att det stod en bil där på tomten.

Polisen är tipsade om detta för ca två månader sen.

Om nu AJ är inblandad, dom kan inte ha flyttat henne från hans stora hus till martorp då sent på torsdagen?

På fredagen var jag där tillsammans med min flickvän och några vänner.
Vi stod där vid litauernas hus när poliserna var där, väldigt många polisbilar och hundar.
Vi kom dit strax efter litauerna greps.
Helt plötsligt började poliser köra i en jäkla fart upp en backe mot martorp antar jag.

Sen strax innan midnatt körde vi runt hela stället så vi kom till baksidan av ajs hus och litauernas bostad, då va r bara ett fåtal poliser kvar där och en bärgningsbil som bärgade undan en typ minivan som tillhörde litauerna.
Sen var det en katt som sprang runt som verkade väldigt orolig.
Medan vi var där på baksidan kom en annan bil och parkerade vid oss med två skumma män i.
Han som körde såg jag aldrig men han frågade min kompis "vad gör dom? Gräver dom eller?"
Jag såg killen i passagerarsätet, 20 års åldern med tatueringar och han var lite mullig och han hade keps på sig
Vi tog reg numret och tipsade även polisen om den bilen.

Jag undrar om du vil dela med dig Reg nr. på den bilen?

Skulle det kunna vara så att bilen var en svart AUDI A4 och att reg Nr var BSY334 ?

Och angående bilen din kompis såg på AJs gods tomten på torsdagen den 11 Juni, finns det någon info angående vilken fär bilen hade och/eller annan infoangående vilken typ bil det kunde vara?

Hopas att du hör av dig.

mvh Theforeigner
2016-01-14, 20:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och du har än inte på flera månader förstått hur en strypning går till för att få offret medvetslöst och hanterbart - fast det även finns jämförelser otaliga ggr om strypsex?
Hur hon blir medvetslös, hur hon sen är påverkad och omtöcknad och han klarar av del 2 efter den inledande strypningen i ett visst ändamål: Hanterbar, kampar inte.

Lägg därtill jackärmarna neddragna som ger en låsning vilket gör att hon inte kan kämpa, riva, avsätta spår.
Medvetslös, skrev du. En sadist njuter inte av ett medvetslöst offer. Hon tog i snöret det sista hon gjorde och fick blod under nio fingernaglar. Det gjorde hon inte med låsta armar.
2016-01-14, 20:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Din innboks var full Theforeigner så skriver här
Hej, inte varit inne på länge.
Här är info om bilen.

ULO054,PB,RENAULT M MEGANE,RÖD,2003,ITRAFIK,080428,ANGELICA KINLUND,UDDEVALLA

Om du kollar hennes fb i 2014 tror jag det var så har hon ett ex som värkar psycho.
Det var ingen tjej i bilen, bara två killar.

Hon heter nu angelica Karlsson på Facebook bor i Uddevalla.

Bilen min kompis såg har jag typ ingen info om, hon tror den var mörkfärgad men det var mörkt ute.
Hon och hennes ex har diskuterats i tråden. Han har ingen målförteckning, och av facebookinlägget att döma är det uteslutet att hon har lånat ut bilen till honom. Inlägget är en del av en vårdnadstvist.
2016-01-14, 20:51
Medlem
Katten30s avatar
Står bilen på baksidan då? Kroppen inlindad i plast? Varför skulle han ta AV sig handskarna då han tar ned kroppen? NEJ. Ologiskt, det gäller att lämna noll spår efter sig eller? Man lämnar inte en massa DNA efter sig även om man är från Litauen, man skyddar sig själv. Att tänka ut allt, förbereda detta OCH inte skydda sig mot spår ifrån sig...
2016-01-14, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Medvetslös, skrev du. En sadist njuter inte av ett medvetslöst offer. Hon tog i snöret det sista hon gjorde och fick blod under nio fingernaglar. Det gjorde hon inte med låsta armar.
Medvetslös betyder inte medvetslös för evigt och det betyder inte död.
Jag har tydligt redogjort för en tillfällig strypning, i ett visst ändamål: hanterbar.
När han sen hänger upp henne drar han ner jackan vilket låser armarna - hon kan inte kämpa.
Sluta fjolla med skitargument.
2016-01-14, 20:55
Medlem
Citat:
Hon och hennes ex har diskuterats i tråden. Han har ingen målförteckning, och av facebookinlägget att döma är det uteslutet att hon har lånat ut bilen till honom. Inlägget är en del av en vårdnadstvist.

Kan du länka till sidan där det diskuterades?

Det var inte hon i bilen iallafall, det var två skumma killar.
2016-01-14, 20:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Medvetslös betyder inte medvetslös för evigt och det betyder inte död.
Jag har tydligt redogjort för en tillfällig strypning, i ett visst ändamål: hanterbar.
När han sen hänger upp henne drar han ner jackan vilket låser armarna - hon kan inte kämpa.
Sluta fjolla med skitargument.
Hur fick hon blod under naglarna?
2016-01-14, 20:56
Bannlyst
Citat:
Varför skulle inte det leda någonstans?

En i utredningen okänd bil och moped, och polisen struntade i vittnesmålet.

Det nya vittnet har inte mycket att komma med, dom åkte förbi Cafe i samband med stängning.

Ja, mellan klockan 18.10 och 18.15. Blomberg är speciellt för oss.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/
2016-01-14, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur fick hon blod under naglarna?
Innan hon hängs upp - när han inledningsvis stryper henne medvetslös tillfälligt.
2016-01-14, 20:58
Medlem
Missing People och andra var ju ute och letade dygnet runt så att någon skulle ha flyttat henne till martorp på torsdag kvällen känns inte troligt att någon skulle riskera..
2016-01-14, 20:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Innan hon hängs upp - när han inledningsvis stryper henne medvetslös tillfälligt.
Då blödde hon inte, för i så fall hade hon haft blodtryck under blödning och blött mycket mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in