2016-01-14, 17:37
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Kan du inte skriva som du tycker då? Typ ''Jag är mer intresserad att det ska bli någonting mellan oss än bara 1 natt tillsammans, så då vet jag inte om jag gillar att du är du 'nära' andra killar medans vi träffas'' Kanske formulera det bättre, men sen se vad hon svarar?

Nej, nej, nej det ska han absolut inte göra. Om han redan nu innan dom ens träffats lägger korten på bordet kommer hon bli skrämd. Han vet ju inte om hon likt honom känner att dom klickat. Och även om hon känner samma klick så blir det för seriöst för tidigt. Och bara för att hon ev. känner att det klickar så innebär ju inte det per automatik att hon är ute efter något seriöst.

Han ska snarare ha en något nonchalant/ointresserad approach och få henne att känna att det är hon som riskerar att gå miste om något. Flirtigt och skämtsamt dryg typ. Svår balansgång ibland dock och vi vet ju inte hur mycket han brett på innan i konversationen så det kanske redan är kört att använda den approachen.

Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
snackat med en tjej ifrån tinder nu i cirka en vecka som jag klickat perfekt med, hon är utomlands just nu och vi har planerat att träffas hos henne när hon kommer tillbaka. idag berättade hon att en killkompis ska sova hos henne i fyra dagar då han inte har någonstans att sova, hon bor i en studentlägenhet vilket innebär ett väldigt litet rum med en säng, ska jag bara skita i denna bruden? hon har även berättat att hon har träffat en kille ifrån tinder så det här känns väldigt sketch. anledningen att jag frågar är att jag är mer intresserad av henne än att bara pumpa och dumpa.

Ursäkten om den inneboende killkompisen är sannolikt rent bull. Och även fast jag tror att det är bull så är det absolut inte kört eftersom en sån ursäkt kan ha ett helt gäng olika förklaringar. Och om det är sant så ..... so what? Du vet ju inte dom praktiska omständigheterna och har inte rätt att döma henne.

Varför måste ni ses hos henne? Föreslå att ni träffas hos dig eller på stan först? Att träffa någon på stan är ju ett betydligt mindre steg att ta än att ses hemma. Om hon fortfarande efter dom förslagen trilskas så har du en sista chans innan det är kört. Den chansen lyder något i stil med "Ahh, synd. Jag brukar inte träffa tjejer som dig men jag tycker att vi klickat bra så jag tänkte ge dig en chans"

/#LOUDmouth#
Citera
2016-01-14, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Kanske beror på vad du skriver till henne? Om du har sådan attityd mot tjejer så kan jag förstå varför de inte svarar. Å andra sidan kanske du kräver svar inom 5 minuter, annars är de en cp-hora som inte svarar. Alla är inte jätteaktiva på Tinder, och det kan dröja innan man får svar.
Ja, vad skriver jag till henne då? Du som säger att jag "har sådan attityd". Vilken attityd har jag då?

Nej, skiten är borta nu och det är skönt, men tid att svara har dem men de fiskar väl bekräftelse.
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Hon kanske har gott omdöme?

/#LOUDmouth#
Genom att inte alls svara på vanliga hälsninsfraser? Nej du, mig blåser du inte. Kvinnor är bekftäelseluder.
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Matchningen är ju bara första sållningen, sedan tittade väl hon lite närmre på dig och såg att du egentligen var ganska ful.
Nej det tror jag inte. Jag fick många matchningar beroende på vart jag var nånstans.
Citera
2016-01-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

Ursäkten om den inneboende killkompisen är sannolikt rent bull. Och även fast jag tror att det är bull så är det absolut inte kört eftersom en sån ursäkt kan ha ett helt gäng olika förklaringar. Och om det är sant så ..... so what? Du vet ju inte dom praktiska omständigheterna och har inte rätt att döma henne.

Varför måste ni ses hos henne? Föreslå att ni träffas hos dig eller på stan först? Att träffa någon på stan är ju ett betydligt mindre steg att ta än att ses hemma. Om hon fortfarande efter dom förslagen trilskas så har du en sista chans innan det är kört. Den chansen lyder något i stil med "Ahh, synd. Jag brukar inte träffa tjejer som dig men jag tycker att vi klickat bra så jag tänkte ge dig en chans"

/#LOUDmouth#

Jag tror inte att det är bull, men det är oavsett ingenting som jag accepterar även om jag nu inte har någon rätt att döma/bestämma över henne då vi än sålänge bara har skrivit via facebook.
Anledningen till att jag vill ses hos henne är för att hon har ett eget place, vilket inte jag har, dessutom har vi snackat diskret flera gånger om att vi ska ha sex. Oh well, jag ska konfrontera henne och se vad hon säger om saken så får vi se vad som händer.
Citera
2016-01-14, 17:59
Medlem
Spyrrans avatar
Fick en notificering från Tinder om att drygt 1200 (!) personer har gillat mig sedan jag senast var inne på Tinder, vilket var för drygt en vecka sedan. Låter sanslöst mycket. Nästan lite för bra för att vara sant, så jag är väldigt skeptisk. Sådana där siffror stämmer väl aldrig ändå? Eller?
Citera
2016-01-14, 18:38
Medlem
Dawlishs avatar
Vad är grejen med att inget händer på Tinder? Man matchar, ingen skriver, det är helt dött.

Har alla i Sverige dött av kyla eller?
Citera
2016-01-15, 03:19
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Jag är för lat alltså, även om en konversation leder på bra och vi byter nr så har jag ingen ork att åka iväg för att träffa en random person

Jag gjorde det en gång och hon såg verkligen inte ut som på bilderna, utan hon var brutalt fet Blev nog ärrad den gången därför jag är lite emot det nu

Bjud hem dom då? Eller om du inte vill ha hem dem, passa på att träffa dem när du ändå ska göra något annat, typ sitta och vänta på tåget i en halvtimme. Jag har träffat flera när jag varit påväg hem från jobbet och åkt genom Sthlm C, det är kanon om man är osäker på dem och bara vill göra en koll.

Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
snackat med en tjej ifrån tinder nu i cirka en vecka som jag klickat perfekt med, hon är utomlands just nu och vi har planerat att träffas hos henne när hon kommer tillbaka. idag berättade hon att en killkompis ska sova hos henne i fyra dagar då han inte har någonstans att sova, hon bor i en studentlägenhet vilket innebär ett väldigt litet rum med en säng, ska jag bara skita i denna bruden? hon har även berättat att hon har träffat en kille ifrån tinder så det här känns väldigt sketch. anledningen att jag frågar är att jag är mer intresserad av henne än att bara pumpa och dumpa.

Tyvärr men du har ingenting att säga till om. Om ni inte har träffats än så kan du inte sätta några som helst krav eller regler för henne. Det lirar inte. Jag förstår din situation men du har inte nått den nivån än att du kan börja gå in och lägga restriktioner. Du får bara försöka vara soft med det. Om hon gör någonting med killen så kommer hon ju inte vilja berätta det heller, så inte lönt att sätta någon press på henne och tvinga henne att ljuga.

Och ponera att du tar ett snack med henne. Är verkligen det första du vill göra att gå in och slänga ut hennes, inte helt omöjligt, oskyldiga kompis på gatan? Det är en dålig start

Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej det tror jag inte. Jag fick många matchningar beroende på vart jag var nånstans.

Du var väl ute på glesbygden, där högerswipear de alla men insåg väl där också att du inte var värd att skriva till.

Citat:
Fick en notificering från Tinder om att drygt 1200 (!) personer har gillat mig sedan jag senast var inne på Tinder, vilket var för drygt en vecka sedan. Låter sanslöst mycket. Nästan lite för bra för att vara sant, så jag är väldigt skeptisk. Sådana där siffror stämmer väl aldrig ändå? Eller?

Hur många matchningar hade du innan då? Om du går från 50st till 1200 gillningar så låter det ju skumt. Om du hade 5000 och fått 1200 nya så hade det ju varit mycket men inte omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Vad är grejen med att inget händer på Tinder? Man matchar, ingen skriver, det är helt dött.

Har alla i Sverige dött av kyla eller?

Nä, det funkar fint. Hade över en i förrgår/går. Stannade i ett dygn och vi gick inte många meter från sängen.
Citera
2016-01-15, 03:29
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Hur många matchningar hade du innan då? Om du går från 50st till 1200 gillningar så låter det ju skumt. Om du hade 5000 och fått 1200 nya så hade det ju varit mycket men inte omöjligt.

Inte matchningar, utan gillningar. Det stod att 1172 personer gillade mig sedan mitt senaste besök, och att jag skulle logga in för att se vilka. Men det handlade inte om matchningar, utan om att jag skulle börja svepa för att få reda på vilka som gillade mig. Hade bara en handfull nya matchningar när jag loggade in, så det var knappast 1200 nya matchningar utan det borde ha gällt folk som gillat mig och väntade på att jag skulle gilla dem tillbaka.

Det skulle alltså fungera som ett lockbete för att locka tillbaka mig till Tinder, och börja svepa igen. Just därför är jag skeptisk till om siffran verkligen stämmer. För det låter överdrivet mycket, samtidigt som jag inte fick omedelbar matchning med alla som jag gillade. Hur det där nu funkar. Men skulle så många nya gilla mig så skulle jag väl få fler omedelbara matchningar, tror jag.
Citera
2016-01-15, 03:47
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Inte matchningar, utan gillningar. Det stod att 1172 personer gillade mig sedan mitt senaste besök, och att jag skulle logga in för att se vilka. Men det handlade inte om matchningar, utan om att jag skulle börja svepa för att få reda på vilka som gillade mig. Hade bara en handfull nya matchningar när jag loggade in, så det var knappast 1200 nya matchningar utan det borde ha gällt folk som gillat mig och väntade på att jag skulle gilla dem tillbaka.

Det skulle alltså fungera som ett lockbete för att locka tillbaka mig till Tinder, och börja svepa igen. Just därför är jag skeptisk till om siffran verkligen stämmer. För det låter överdrivet mycket, samtidigt som jag inte fick omedelbar matchning med alla som jag gillade. Hur det där nu funkar. Men skulle så många nya gilla mig så skulle jag väl få fler omedelbara matchningar, tror jag.

Ja, det låter shady. Men jag menar att om du generellt har lätt för att få matchningar, låt oss säga att du under en aktiv period på 3 månder skulle dra in 5000 matchningar. Då hade det ju inte varit helt omöjligt om 1200 gillat dig den senaste veckan, även om det också känns jävligt osannolikt. Isf om du svingat någon megaalgoritm och varit den första snubben som dykt upp för samtliga tjejer. Men troligtvis är det bara för att få dig att gå in i appen och börja swipea igen, ja.
Tinders jävla pushnotiser stämmer fan aldrig. Det står ofta att "nu kan du swipea igen" men så är det flera timmar kvar innan man kan få nya swipeningar. Kanske är det att de räknat ihop att du totalt över all tid har blivit gillad 1200 gånger? Det skulle ju kännas mer rimligt.
Citera
2016-01-15, 08:52
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Nä, det funkar fint. Hade över en i förrgår/går. Stannade i ett dygn och vi gick inte många meter från sängen.

Männen jag matchar med verkar inte vara intresserade av att prata med mig i vilket fall. Märkligt.
Citera
2016-01-15, 09:01
Bannlyst
Citat:
Du var väl ute på glesbygden, där högerswipear de alla men insåg väl där också att du inte var värd att skriva tilltill.
Nej jag var inte på glesbygden din efterblivna morsknullare. Troligtvis får jag fler matchningar än du får. Och några i tråden har själv skrivit att appen är död. Det stämmer, tinder är en one hit wonder.

Hitta dock inte på massa saker du inte vet något om, fula cp-unge.
Citera
2016-01-15, 11:12
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Männen jag matchar med verkar inte vara intresserade av att prata med mig i vilket fall. Märkligt.

Jaha, du är tjej. Nä men många killar tittar inte ens på bilderna, de högerswipear allt eftersom de ändå inte får så många matchningar så har de inte riktigt förmånen att kunna välja i det stadiet. Varför tar du inte själv initiativ och skriver?

Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej jag var inte på glesbygden din efterblivna morsknullare. Troligtvis får jag fler matchningar än du får. Och några i tråden har själv skrivit att appen är död. Det stämmer, tinder är en one hit wonder.

Hitta dock inte på massa saker du inte vet något om, fula cp-unge.

Jag förstår inte riktigt din förolämpning, på vilket sätt skulle en "morsknullare" vara något negativt? Jag vet inte riktigt om jag ska ge dig en high five eller hur jag ska ta det där.
Efterbliven är jag hur som helst inte. Försök vara lite mer saklig och personlig i dina påhopp, annars blir det svårt att ta det till sig seriöst.

Nä, det har blivit många "hit"-ar där så det skulle jag inte säga. Oklart vem som har flest matchningar av oss, men det var ingen som skrev till dig? Så oavsett vem som har flest matchningar eller ej så har jag alltså garanterat fler som skriver till mig.

Hur som helst, lycka till i övriga delar av livet
Citera
2016-01-15, 13:15
Medlem
-Mystics avatar
2 av dom senaste ca 5 matchningarna har varit brudar med anknytning till feministisk initiativ... Är det något fel på mig eller är de överrepresenterade på Tinder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in