2016-01-12, 12:22
Medlem
Johanna Larsson för övrigt till kvartsfinal i Hobart efter bra vinster mot jämnrankade Strycova och Gasparyan. Vore kul att ha henne med där uppe lite oftare, och åtminstone vara ett reellt hot att gå till fjärde omgången i slams.
Citera
2016-01-13, 04:19
Bannlyst
Elias Ymer för fan. Skämmer ut både sig själv och Sverige.
Citera
2016-01-13, 09:31
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Elias Ymer för fan. Skämmer ut både sig själv och Sverige.
Ymer helt ur balans? Åker tidigt i alla turneringar hittills i år, samt utkastad ur SOKs talangakademi. Förvånad måste jag säga, fått för mig att det är disciplinen som gjort att han tagit kliv framåt de senaste åren?
Citera
2016-01-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Ymer helt ur balans? Åker tidigt i alla turneringar hittills i år, samt utkastad ur SOKs talangakademi. Förvånad måste jag säga, fått för mig att det är disciplinen som gjort att han tagit kliv framåt de senaste åren?

Två olika Ymers.. men dålig dag oavsett.

Alla och alla, två matcher två torsk. Läste att han fick ta dropp efter matchen pga värmen, och kort efter det fick man bryta alla matcher. Nu är det läge att gå ned en nivå och samla självförtroende igen, för det låter som att det är främst det som spökar, klarar inte av att stänga matcher osv.
Citera
2016-01-13, 12:27
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Två olika Ymers.. men dålig dag oavsett.

Alla och alla, två matcher två torsk. Läste att han fick ta dropp efter matchen pga värmen, och kort efter det fick man bryta alla matcher. Nu är det läge att gå ned en nivå och samla självförtroende igen, för det låter som att det är främst det som spökar, klarar inte av att stänga matcher osv.

Hah stämmer! Väl snabb med text-tv där. Tur. Fått för mig att Mikael är den mer talangfulle men också nyckfulle, att döma av deras medieprofiler. Kan köpa hettan som förklaring, hur ofta spelar man i 43 grader, blev det ens så varmt förra året? När de avbryter resten av matcherna för dagen är det illa.
Citera
2016-01-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Hah stämmer! Väl snabb med text-tv där. Tur. Fått för mig att Mikael är den mer talangfulle men också nyckfulle, att döma av deras medieprofiler. Kan köpa hettan som förklaring, hur ofta spelar man i 43 grader, blev det ens så varmt förra året? När de avbryter resten av matcherna för dagen är det illa.

Nej det tror jag inte, men för några år sedan kommer jag ihåg att det var en del uppehåll mitt på dagarna. Tydligen är policyn att påbörjade matcher ska avsluta setet man spelar, medan inga nya matcher får starta. Så jag antar att man nådde över gränsen som ligger på 40C någon gång i tredje set och det var därför matchen spelades klart. Man har också något sorts värmeindex som tar till hänsyn luftfuktighet.
Citera
2016-01-13, 19:26
Medlem
Ja han är så makabert kass just nu Elias, man trodde ju det skulle gå uppåt när han vann den där challenger:n i Italien förra året ,men gick ju åt andra hållet, han är nog inte bättre än 250 på rankingen snart.
Tragiskt men sant.
lär nog skita i tennis tills hockeysäsongen är slut, finns saker som är roligare än svensk tennis just nu , och topptennisen överlag faktiskt eftersom det är så ensidigt.
Citera
2016-01-14, 16:05
Medlem
Johanna till semi i Hobart efter vinst mot Watson 6-4 i avgörande. Efter massa regnavbrott spelades matchen klart 02 lokal tid, i typ 10-gradig värme och fem personer på läktarna. Inte bara värme i Australien.. Hon är också i semi i dubbeln med Bertens. Jag tror att dom två kommer ha chans på slutspelet i dubbel i år om dom går för det.

Iaf en svensk som levererar, för Petersson förlorade precis som Ymer i första kvalomgången till AO.
Citera
2016-01-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Johanna till semi i Hobart efter vinst mot Watson 6-4 i avgörande. Efter massa regnavbrott spelades matchen klart 02 lokal tid, i typ 10-gradig värme och fem personer på läktarna. Inte bara värme i Australien.. Hon är också i semi i dubbeln med Bertens. Jag tror att dom två kommer ha chans på slutspelet i dubbel i år om dom går för det.

Iaf en svensk som levererar, för Petersson förlorade precis som Ymer i första kvalomgången till AO.

Det finns ju ett svenskhopp , alltid något.
Citera
2016-01-14, 18:46
Medlem
Undrar vad Fidde tyckte om Elias genomklappning egentligen, vet han pratat om det där tidigare, han sa något om att Elias hade spelat om det var 25 eller 30 3 set:are under förra året, och fidde ansåg att han inte hade behövt spela hälften av dom om han kunde hålla koncentrationen uppe, han började och avslutade set:en bättre än motståndaren oftast och förlorade set i onödan som jag förstod av han.
Han lär ju inte varit nöjd nu när Elias tappade 6-3 2-0 i kvalmatchen.
Frågan är ju vad det beror på?
Citera
2016-01-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias tappade 6-3 2-0 i kvalmatchen.
Frågan är ju vad det beror på?

Det är väl ungefär vid den ställningen man tänker att det är klart, och börjar se fram emot handskakningen. Vilket får en att fokusera på fel saker. Jag spelar en del matcher som amatör, och har tappat flera matcher från ledning, just eftersom att jag oavsiktligt ändrar mitt spel. Blir antingen mer passiv, slår inte igenom, ger motståndaren lägen. Eller för offensiv. Spelar nonchalant. Tappar intresset/tålamodet i längre dueller och försöker avgöra för tidigt.

Det är väl något man behöver träna på mentalt.

Nu när bröderna blivit så hypade i media kan det ju hända att dom också ser sig som större än dom är, vilket nog kan påverka tankarna i sådana där lägen, där man egentligen bara ska fokusera på bollen.

Såg en TV-intervju när en journalist "hängde" med Elias i omklädningsrummet. Journalisten hade pratat med brittiska managern, som hade sagt att Elias kan gå hur långt som helst, en blivande topp-10. Klart att managern säger så, oavsett sanningshalten. Det är ju affärs-snack i managerns egna intresse. Journalisten berättade vad managern sagt för Elias, som blev glad / överraskad och sa typ "shit, sa han verkligen det?". Vad får journalisten ut av att säga något sånt till Elias? inte mycket. Men för Elias innebär det väl inget positivt, om man tänker efter. Ytterligare känsla av förväntningar. Förväntningar måste man kanske klara av som ung idrottsman idag. Men jag tycker ändå att dom som har möjlighet att "skydda" ungdomar från sånt där kan göra det. Vilket den här journalisten alltså inte gjorde. Tonåringar har inte förstått fullt ut hur media och affärer fungerar.
Citera
2016-01-15, 11:09
Medlem
Startade en Åssi Open-tråd (FB) Australian Open 2016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här