Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Lottningen ser bra ut för Djokovic med Seppi, Simon, Karlovic och sen Tsonga eller Nishikori i kvarten. Fast för han finns det bara enkla lottningar.
Federers del har en del yngre spelare som Thiem, Dimitrov, Edmund och Goffin men det ser inte alltför hotande ut till en början. Kan dock bli en underhållande match mot Dolgopolov i andra omgången. Kyrgios mot Berdych i tredjeo mgången skulle kunna bli nåt, och vinnaren i den eller Cilic blir troligtvis kvartsmotståndare för Federer. Överlag en rolig 'halva'.
Nadal har nästan fått en fribiljett till kvarten, dit Anderson som känns sämre än sin ranking är det största motståndet om inte Monfils gör något utöver det vanliga. Där bli det däremot tufft mot antingen Wawrinka eller Raonic som möts i åttondelen. Wawrinka fick den absoluta sämsta lottningen av topp4.
Och så Murray, som nog är glad över att slippa Djokovic och Federers halva och dessutom drog den bästa kvarten mot Ferrer, som lika gärna kan bli Isner eller Lopez känns det som. Ferrer mot Hewitt i andra omgången borde bli en publikmatch. Tomic i åttondelen är det största hotet på vägen fram till semi för Murray tippar jag.
Djokovic superfavorit, jag ger nog bara ultrasuperduperform-Wawrinka en chans att slå honom, men Wawrinka har fått en väldigt tuff väg fram.
Blir lite intressant mot Chung ändå, han var ju lite av en komet förra året den unge koreanen.
Inte för att jag tror han har någon chans, men ändå.