2016-01-12, 20:13
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Oj nu är hela gänget på här igen.

Som jag sade så tog jag bara en random bild rakt upp och fick med drönaren . kameran var bara 5 mp men med en normal begåvning så förstår man att det inte är en hund, man förstår att det inte är ett pontonflygplan eller en insekt.

Vilket format ska man spara i för att få bästa skärpan ?
Japp, SÄPO-lampan sken upp på himlen så jag skyndade mig att ta på mina svarta solglasögon och kostym.

Med normal begåvning så skulle du vara införstådd om att jpeg-komprimering skadar bilden permanent.
Du kan alltså inte reparera skadan genom att spara om bilden i ett annat format i efterhand.

Bilden är skit, precis som din förståelse av den.
Citera
2016-01-12, 20:19
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Japp, SÄPO-lampan sken upp på himlen så jag skyndade mig att ta på mina svarta solglasögon och kostym.

Med normal begåvning så skulle du vara införstådd om att jpeg-komprimering skadar bilden permanent.
Du kan alltså inte reparera skadan genom att spara om bilden i ett annat format i efterhand.

Bilden är skit, precis som din förståelse av den.
Jag tänkte i förlängningen JPEG 2000, Tiff ? Bilden duger till att se vad det är , inte modell men troligen en med 4 motorkonsoler och rotor skydd
Citera
2016-01-12, 20:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag tänkte i förlängningen JPEG 2000, Tiff ? Bilden duger till att se vad det är , inte modell men troligen en med 4 motorkonsoler och rotor skydd
Bilden duger inte ens till att printa ut och använda som toapapper på dårhuset.

Vad är det du inte förstår med att din bild uppvisar en svart prick med normala jpeg-artifakter och INGET annat?

Du kan lika lite reparera skadan genom att spara om bilden i ett annat format, som att reparera en tappad tårta genom att flytta den till kylskåpet.

Eftersom du redan talat om att du inte sett föremålet i verkligheten så vet vi att dina drönarobservationer i bilden är helt och hållet en produkt av din okunskap och fantasi.
Citera
2016-01-12, 20:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Bilden duger inte ens till att printa ut och använda som toapapper på dårhuset.

Vad är det du inte förstår med att din bild uppvisar en svart prick med normala jpeg-artifakter och INGET annat?

Du kan lika lite reparera skadan genom att spara om bilden i ett annat format, som att reparera en tappad tårta genom att flytta den till kylskåpet.

Eftersom du redan talat om att du inte sett föremålet i verkligheten så vet vi att dina drönarobservationer i bilden är helt och hållet en produkt av din okunskap och fantasi.

Nu svamlar ni för mycket i bara farten Har ni en PM lista där ni mejlar varandra då det är farlig bilder på nätet och går in alla och begraver dessa ? Finns ju få som skulle rota igenom denna tråd från start och hitta sådana bevis.
Citera
2016-01-12, 20:38
Medlem
Citat:
Nu svamlar ni för mycket i bara farten Har ni en PM lista där ni mejlar varandra då det är farlig bilder på nätet och går in alla och begraver dessa ? Finns ju få som skulle rota igenom denna tråd från start och hitta sådana bevis.

Finns inga farliga bilder i den här tråden.
Citera
2016-01-12, 20:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Finns inga farliga bilder i den här tråden.
Vänta bara... Snart inser han att jpeg-artifakter både existerar och är helt normalt.
Den enda slutsatsen som då återstår är att JPEG-tekniken har utformats på det sättet i syfte att gang stalka honom.
Citera
2016-01-14, 00:30
Medlem
Harfagers avatar
Så det finns minst en grupp som har Cart Blanche att dölja (begå ?) Människorättsbrott i Sverige .

Citat ur Svd 2012
Regeringen hävdar att alla integritetskränkande åtgärder, som buggning i våra hem med dolda mikrofoner, lagring av vår datatrafik, hemlig telefonavlyssning och FRA:s avlyssning av all trådbunden trafik som passerar Sveriges gränser sker för att skapa ett tryggare samhälle. Sanningen är att det kan bli allt mer otryggt, inte bara för misstänkta, att leva i ett samhälle där Säpo har rätt till insyn i varje del av våra liv, dygnet runt.

http://www.svd.se/forbjudet-att-granska-sapo_7547384

En App man kan dokumentera saker och ting med som ska vara bättre i domstol, ska förhindra att filmer manipuleras .
https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2015/Nr-6-2015-argang-81/IBA-lanserar-mobilapp-for-att-bekampa-manniskorattsbrott/
Senast redigerad av Harfager 2016-01-14 kl. 00:46.
Citera
2016-01-14, 00:52
Bannlyst
Har varit övervakad i mist tio år tror detta är det nya Sverige där dem flesta blir övervakad i någon form.
Det är nog en orsak varför människor begor mer brott och känner sig kränkta. För min del började det på Ytterö där dem satta chip i mig.
Citera
2016-01-14, 08:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Har varit övervakad i mist tio år tror detta är det nya Sverige där dem flesta blir övervakad i någon form.
Det är nog en orsak varför människor begor mer brott och känner sig kränkta. För min del började det på Ytterö där dem satta chip i mig.
Har du sett chipet med egna ögon? Såg du när dom opererade in det?

Om inte, hur kan du veta säkert att det är en del av gang stalking och inte t ex aliens som utfört lite klassisk anal probing? Exakt VART sitter chipet?
Citera
2016-01-14, 08:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så det finns minst en grupp som har Cart Blanche att dölja (begå ?) Människorättsbrott i Sverige .

Citat ur Svd 2012
Regeringen hävdar att alla integritetskränkande åtgärder, som buggning i våra hem med dolda mikrofoner, lagring av vår datatrafik, hemlig telefonavlyssning och FRA:s avlyssning av all trådbunden trafik som passerar Sveriges gränser sker för att skapa ett tryggare samhälle. Sanningen är att det kan bli allt mer otryggt, inte bara för misstänkta, att leva i ett samhälle där Säpo har rätt till insyn i varje del av våra liv, dygnet runt.

http://www.svd.se/forbjudet-att-granska-sapo_7547384

Att polisen jobbar med övervakning av kriminella (eller misstänkt kriminella) är det ingen som förnekar.

Men från en legitimt arbetande polis är det en lång väg till dina fiktioner med olika gäng av privatpersoner, läkare, handläggare på AF, paketbud, arbetsgivare, brevbärare, flashbackmedlemmar ...

Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm

Ojdå. Vad var det för chip? Och har du kvar det?
Det vore kul att få se en bild på chippet.

Ytterö? Vad är det för ställe? Någon hemlig anläggning där GS-folket testar nya metoder?
Citera
2016-01-14, 14:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att polisen jobbar med övervakning av kriminella (eller misstänkt kriminella) är det ingen som förnekar.

Men från en legitimt arbetande polis är det en lång väg till dina fiktioner med olika gäng av privatpersoner, läkare, handläggare på AF, paketbud, arbetsgivare, brevbärare, flashbackmedlemmar ...

Oj, bra, jag ser att du tagit med paketbudet också ( då jag väntade i receptionen till mitt nya jobb och såg namnet på paketet och lekte med tanken att det var IU /CU på gång ).

Skönt att veta att något registreras iaf så att man inte bara producerar texter som direkt glöms.

Ang legitimt arbetande poliser så är det inget fel med dem om de sköter sig, jag pratar om en grupp med goda kontakter överallt som kan styra det till det sämre för dej, hota dej etc medan du inte ordar om det, och om detta är folk med sina släktingar så kommer dessa att snart inte kunna verka i det dolda. Har så mycket bevis nu mot dem så....

Men åter igen , skönt att några minns vad man skrivit tidigare .
Citera
2016-01-17, 15:52
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Oj, bra, jag ser att du tagit med paketbudet också ( då jag väntade i receptionen till mitt nya jobb och såg namnet på paketet och lekte med tanken att det var IU /CU på gång ).

Skönt att veta att något registreras iaf så att man inte bara producerar texter som direkt glöms.

Ang legitimt arbetande poliser så är det inget fel med dem om de sköter sig, jag pratar om en grupp med goda kontakter överallt som kan styra det till det sämre för dej, hota dej etc medan du inte ordar om det, och om detta är folk med sina släktingar så kommer dessa att snart inte kunna verka i det dolda. Har så mycket bevis nu mot dem så....

Men åter igen , skönt att några minns vad man skrivit tidigare .

Om man nu har foton , namn , registreringsnummer och adresser på personer som trakasserat förföljt/ en , vilken nämnd går man till för att anmäla dessa ?

Finns det någon EU nämnd som tittar på vad medlemmar i EU blir utsatta för ? Svenska delarna av MR organisationerna ser inte ut att förstå att det sker svåra övergrepp mot vita Svenskar systematiskt och under många år i Sverige.

Var kan man utesluta att detta tex är Säpo? Då Säpo ska vara en renhårig organisation , men då man läst om tex http://www.morjarvmannen.se/ så ser man att de har sina rötägg dessa också och får jag veta att dessa tillhör säpo så blir det lättare att ta det till JO /JK.

Jag menar en grupp som hotar folks kvinnor och barn för att vinna något är inte renhårigt och ska utredas , frågan är bara om det kommer att ta decennier eller om det finns instanser som man redan nu kan vända sig till.
Senast redigerad av Harfager 2016-01-17 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in