2015-07-25, 20:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Röster i huvudet brukar sägas vara ett säkert tecken på psykisk sjukdom... Det är det jag kallar "över gränsen", alltså inget man bör ta upp som TI om man vill vinna förtroende.

Så vitt jag vet finns det inget sätt att överföra röster in till andra människors hjärnor. Medvetandet är för komplext för det.
Att höra inre röster i vaket tillstånd är säkerligen resultatet av en stressrelaterad skada som gör medvetandet i vaket tillstånd mer likt metvetandet i sömnen. Jag tror att det är mycket vanligare än vad som hävdas, men få skulle berätta om det för att slippa få en stämpel som sinnessjuk. Men det har förekommit i alla tider och det skulle inte alls förvåna mig om det utvecklats en mental teknologi kring det redan under jägarsamhället - schamanism.

Däremot tror jag inte att det finns en modern teknik som tillåter kommunikation via implantat.

Om TI tar upp det så beror det inte på att de vill ljuga ihop något fantastiskt eller hemskt, utan på att det plågar dem och att tanken på implantat gör det lättare för dem själva att acceptera att det faktiskt händer. Det är inga hallucinationer, inte mer än de röster man kan höra när man drömmer.
Citera
2015-07-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ja, jag vet att detta är en möjlig förklaring, men du ignorerar alla dessa "tillfälligheter" som inte är några "tillfälligheter" och alla dessa tajmingar. Dessutom ignorerar du totalt det faktum att jag också skrev att denna vaktmästare har erkänt sin delaktighet i samband med att han spelade en stor roll i en tidigare sådan här händelse som de arrangerade.
Eller så hör du det du vill höra, och omtolkar det personer du har misstankar om säger, som bekräftelse för dina misstankar.

Citat:
Den senaste timmen nu har tre olika bilar kört in på en p-plats precis nedanför mitt fönster där de har stått och gasat och gasat så att det har ekat i hela kvarteret och pumpat ut jättehög dunkamusik samt att grannen har stampat som en galning i golvet ovanför mig. Tillfälligheter det också?
Ja, tillfälligheter om du inte kan styrka att de inte är det.
Och det tror jag inte att du kan, så här 400 inlägg senare har "TIs" endast onanerat i cirkel åt varandras berättelser utan att ens närma sig trådens faktiska ämne.
Citera
2015-07-25, 20:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, jag vet att detta är en möjlig förklaring, men du ignorerar alla dessa "tillfälligheter" som inte är några "tillfälligheter" och alla dessa tajmingar. Dessutom ignorerar du totalt det faktum att jag också skrev att denna vaktmästare har erkänt sin delaktighet i samband med att han spelade en stor roll i en tidigare sådan här händelse som de arrangerade.

Förra gången som jag gjorde något för att avslöja dem så backade de in i min bil med flit och orsakade en skada på den mitt framför ögonen på mig. Plus att de gjorde ett hål i mitt ena bildäck så att jag fick pyspunka.

Den senaste timmen nu har tre olika bilar kört in på en p-plats precis nedanför mitt fönster där de har stått och gasat och gasat så att det har ekat i hela kvarteret och pumpat ut jättehög dunkamusik samt att grannen har stampat som en galning i golvet ovanför mig. Tillfälligheter det också?

Välkommen till en TI's verklighet! ... skulle jag snarare vilja säga.
Det är ett stressmoment att din öppet fientlige granne och vaktmästare kanske kan få tag på tomma kuvert med ditt namn. Om du känner dig osäker när du lämnar din lägenhet och inte vill byta lås kan du skaffa ett larm som ringer upp din mobil när någon försöker ta sig in.

Lappen tror jag är avsiktligt eller oavsiktligt dåligt formulerad. Snakeplisssken är ingen raketforskare men verkar ha någon typ av erfarenhet av hur det kan bli strul med sopsortering och på lappen skulle det ha stått något om "ertappas".
Citera
2015-07-25, 20:48
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Eller så hör du det du vill höra, och omtolkar det personer du har misstankar om säger, som bekräftelse för dina misstankar.

Och det tror jag inte att du kan, så här 400 inlägg senare har "TIs" endast onanerat i cirkel åt varandras berättelser utan att ens närma sig trådens faktiska ämne.
Det hon kan bevisa för låsta skeptiker är ytterst lite, men alla kan uppfatta onormala mönster som grannar som "kommunicerar" genom att banka i golv, väggar och tak eller genom att visa öppen fientlighet. Vad man kan inse är mycket mer än man kan bevisa ens för nyfikna och välvilliga skeptiker.

Det ska finnas en tråd på FB om knepiga grannar som knackar och bankar, men jag har inte hittat den.

Tillägg: (FB) Den stora tråden om besvärliga grannar (samlingstråd //Mod)
Senast redigerad av iesho 2015-07-25 kl. 21:09.
Citera
2015-07-25, 20:54
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte vad du anser. Är intresserad av att få fram sanningen om att gangstalking existerar och att det är ett fruktansvärt kränkande tortyrbrott som helt krossar alla chanser till ett liv där man får leva enligt de mänskliga rättigheter som borde genomsyra hela vårt samhälle.

Jag har bara berättat om en bråkdel av den GS som har drabbat mig. Detta pågår dagligen. Jag misstänker att majoriteten av de som är under denna attack är ensamstående kvinnor både med eller utan barn. Vi är de som är mest sårbara. Och vi riskerar att bli hemlösa om vi går för långt när det gäller att berätta om det våld som vi utsätts för. Och i ett land som Sverige väntar snart en kall vinter utan tak över huvudet, utan pengar och kanske också minimalt med mat. Många TI's runt om i världen har redan blivit hemlösa pga denna vidriga gangstalking, och jag var också nära att bli det innan jag i sista stund lyckades få denna lägenhet som jag bor i nu (framfixad av GS-nätverket, för ja, ibland hjälper de faktiskt till med vissa saker, men de har alltid en bakomliggande agenda). Men jag hade redan börjat planera för ett hemlöst liv, kollat upp lite tips om hur man bäst överlever osv.

Vet inte om jag kan göra så mycket mer just nu för att få folk att förstå att detta är på riktigt. Har gjort så gott jag kan för att berätta och uppvisa - både här och i äldre trådar - konkreta exempel på vad de gör mot oss. Det är helt upp till läsaren att avgöra om de väljer tro på det eller ej.

Det är nog dags för mig att avvika från detta forum, i alla fall som det känns just nu. Kanske återkommer vid något senare tillfälle om jag kommer på att det finns något mer att tillföra.
Senast redigerad av rosalotus 2015-07-25 kl. 21:02.
Citera
2015-07-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad man kan inse är mycket mer än man kan bevisa ens för nyfikna och välvilliga skeptiker.

Om det man "inser" är förlamande fantasier tror jag nog att det gör en gott att då och då tvingas förklara och styrka ens insikter för en utomstående.
Citera
2015-07-25, 21:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Om det man "inser" är förlamande fantasier tror jag nog att det gör en gott att då och då tvingas förklara och styrka ens insikter för en utomstående.
Du kanske är en person helt utan insikter men de flesta människor inser att de kan uppleva sin omgivning utan ett förlamande beviskrav.
Citera
2015-07-25, 21:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag bryr mig inte vad du anser. Är intresserad av att få fram sanningen om att gangstalking existerar och att det är ett fruktansvärt kränkande tortyrbrott som helt krossar alla chanser till ett liv där man fhttps://www.flashback.org/t299788år leva enligt de mänskliga rättigheter som borde genomsyra hela vårt samhälle.

Jag har bara berättat om en bråkdel av den GS som har drabbat mig. Detta pågår dagligen. Jag misstänker att majoriteten av de som är under denna attack är ensamstående kvinnor både med eller utan barn. Vi är de som är mest sårbara. Och vi riskerar att bli hemlösa om vi går för långt när det gäller att berätta om det våld som vi utsätts för. Och i ett land som Sverige väntar snart en kall vinter utan tak över huvudet, utan pengar och kanske också minimalt med mat. Många TI's runt om i världen har redan blivit hemlösa pga denna vidriga gangstalking, och jag var också nära att bli det innan jag i sista stund lyckades få denna lägenhet som jag bor i nu (framfixad av GS-nätverket, för ja, ibland hjälper de faktiskt till med vissa saker, men de har alltid en bakomliggande agenda). Men jag hade redan börjat planera för ett hemlöst liv, kollat upp lite tips om hur man bäst överlever osv.

Vet inte om jag kan göra så mycket mer just nu för att få folk att förstå att detta är på riktigt. Har gjort så gott jag kan för att berätta och uppvisa - både här och i äldre trådar - konkreta exempel på vad de gör mot oss. Det är helt upp till läsaren att avgöra om de väljer tro på det eller ej.

Det är nog dags för mig att avvika från detta forum, i alla fall som det känns just nu. Kanske återkommer vid något senare tillfälle om jag kommer på att det finns något mer att tillföra.
Jag tror att du har rätt i att kvinnor är mer utsatta än män. Kontrollen över kvinnorna har i alla tider varit större och kvinnor representerar en stor makt i ett samhälle där marginalisering av män skapar en stor sexuell frustration.

Se länken om besvärliga grannar ovan! Apropå något annat alltså. Vissa poster i den långa tråden om besvärliga grannar verkar faktiskt handla om (dokumenterad) gs-liknande aktioner.
Senast redigerad av iesho 2015-07-25 kl. 21:45.
Citera
2015-07-26, 01:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det hon kan bevisa för låsta skeptiker är ytterst lite, men alla kan uppfatta onormala mönster som grannar som "kommunicerar" genom att banka i golv, väggar och tak eller genom att visa öppen fientlighet. Vad man kan inse är mycket mer än man kan bevisa ens för nyfikna och välvilliga skeptiker.

Det ska finnas en tråd på FB om knepiga grannar som knackar och bankar, men jag har inte hittat den.

Tillägg: (FB) Den stora tråden om besvärliga grannar (samlingstråd //Mod)

Men varför tror ni att dessa "besvärliga grannar" är ute efter er? Varför tror ni de försöker sända budskap eller tysta er? Alla, åtminstonde en förkrossande majoritet, har upplevt störande grannar, och så gott som alla förstår att det är folk som har det besvärligt, folk som har besvärliga barn eller folk som är fulla, kåta, glada, eller bara är dåliga på att visa hänsyn. Ni TIs tolkar det istället som personliga trakasserier, det har vi andra väldigt svårt att förstå..
Citera
2015-07-26, 09:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men varför tror ni att dessa "besvärliga grannar" är ute efter er? Varför tror ni de försöker sända budskap eller tysta er? Alla, åtminstonde en förkrossande majoritet, har upplevt störande grannar, och så gott som alla förstår att det är folk som har det besvärligt, folk som har besvärliga barn eller folk som är fulla, kåta, glada, eller bara är dåliga på att visa hänsyn. Ni TIs tolkar det istället som personliga trakasserier, det har vi andra väldigt svårt att förstå..
Om en TI tror att alla besvärliga grannar är fiender så kan det bero på en skada eller på dåliga erfarenheter av just de grannarna. Man kan inte som du gör, jämföra sina grannar med andras. Det finns fortfarande något som grannsämja, men inte överallt.

Du föreställer dig antagligen att vi är fullständigt paranoida och att vi tror att allt som sker är relaterat till oss. Så du frågar bara för att få bekräftelse på dina förutfattade meningar och kanske för att roa dig på vår bekostnad. De mönster du igenkänner mer eller mindre medvetet skulle du aldrig kräva bevis för och du tänker väl att vi inte är lika träffsäkra som dig i vår mönsterigenkänning, utan att det vårt fall nog krävs bevis.
Citera
2015-07-26, 10:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om en TI tror att alla besvärliga grannar är fiender så kan det bero på en skada eller på dåliga erfarenheter av just de grannarna. Man kan inte som du gör, jämföra sina grannar med andras. Det finns fortfarande något som grannsämja, men inte överallt.

Du föreställer dig antagligen att vi är fullständigt paranoida och att vi tror att allt som sker är relaterat till oss. Så du frågar bara för att få bekräftelse på dina förutfattade meningar och kanske för att roa dig på vår bekostnad. De mönster du igenkänner mer eller mindre medvetet skulle du aldrig kräva bevis för och du tänker väl att vi inte är lika träffsäkra som dig i vår mönsterigenkänning, utan att det vårt fall nog krävs bevis.

Nej, jag tänker snarare att ni hittar mönster precis överallt, även där de inte finns. Och TIs svar tyder ju också på det, var de än bor, och var de än flyttar blir de stalkade, och påstådda GS-grannar rekryteras/placeras...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-26 kl. 10:02.
Citera
2015-07-26, 10:06
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, jag tänker snarare att ni hittar mönster precis överallt, även där de inte finns. Och TIs svar tyder ju också på det, var de än bor, och var de än flyttar blir de stalkade, och påstådda GS-grannar rekryteras/placeras...
Jag förstår inte hur du kunnat finna det mönstret någon annan stans än i din föreställningsvärld. Naturligvis skriver man sällan om mönster som inte verkar suspekta. Du bara raljerar och är varken nyfiken ellet välvillig. Kanske inte ens skeptisk - vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in