2016-01-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hela jävla ljug-bygget håller ju på att rämna. Detta är sannolikt bara en viskning mot vad som kommer.
Antagligen perfekt tidpunkt för Kjöller att lämna vraket.
Tyvärr är det ju så att även om man hugger huvudet av hydran så kommer två nya fula trynen fram. Min syn är att även om korthuset ramlar ihop så kommer vi inte bli av med problemen, de kommer bara att ersättas av andra med samma modu operandi som kanske håller tillbaka på det fast efter säg ett halvår så kommer man vad tillbaka på samma gamla visa.
Bästa man kommer få ur det är en viss njutning av att vissa stolpskott försvinner eller får pudla, men bättre kommer det tyvärr inte bli, problemet är för djupt rotat för detta.
Citera
2016-01-13, 01:22
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Precis. Isobel har redan uttryckt på twitter att hon tycker det är ett förfärande demokratiproblem när folk visar kritiskt sinnelag mot journalister och inte bara sväljer vad de "fina tidningarna" skriver.

Och hon har många av sina kompisar och kolleger med sig.

Journalisterna inom gammelmedia är det största hotet mot svensk demokrati, och det har blivit väldigt uppenbart senaste åren. Ju fortare dessa kastas ut från maktpositioner desto större chans har Sverige att faktiskt ta sig ur den här soppan.
Citera
2016-01-13, 01:25
Medlem
Toolmans avatar
Svensk massmedia är totalt upprutten. Vad är det för paranoida dårar som styr dessa skittidningar. Att sanningen kommer fram är Putins fel, hör de inte själv hur idiotiskt detta låter. I sådana fall får Putin gärna komma hit och ta över. Jag tror däremot att Putin inte är intresserad av dårarnas paradis.
Senast redigerad av Toolman 2016-01-13 kl. 01:37.
Citera
2016-01-13, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Antagligen perfekt tidpunkt för Kjöller att lämna vraket.
Hon är en del av problemet. En viktig sådan. Även om hon nu blev hotad att få sparken och inte kunna anställas nånstans, skulle hon åtminstone tipsa någon annan som har ryggrad (Arpi, Sakine, Gudmundsson?). Eller varför inte tipsa alternativa media, om hon tyckte att det var någorlunda allvarligt? Men, nej, hon valde att tiga.

Förstår faktiskt inte varför flashback försvarar henne
Citera
2016-01-13, 01:46
Medlem
Provokatörs avatar
I fikarummet på DN går kaffemaskinen varm och mötesrummet där redaktionen håller sitt möte känns klibbigt varm trots att det är -10 utanför. Det är många fler medarbetare samlade än det brukar vara på ett redaktionsmöte , luften är tung och ohälsosam. Man hälsar på varandra med nickar, vissa möts för första gången och det finns en märkbar osäkerhet i luften, vem kan man lita på?

PW kommer in och kör igång mötet men han ser tröttare och mer pressad ut än normalt. Han börjar med att gå igenom listan med dom som redan bidragit med material samtidigt som han blänger besviket på dom som ännu inte klämt fram något som går att trycka. Personalen tittar nervöst ner i golvet eller sina anteckningsblock.

Hanna Kjöller - Du fick tipset ju tipset, nä just det hon är ju i frysboxen.
Lasse Wierups - Egen analys & Polisen utreds & Pojke åtalas för sexuellt ofredande
Lina Lund - Återrapporterat utländsk media & 15-åringarna blev antastade i Kungsträdgården
Emma Bouvin - Artikelalibi
Ulrika By - Trådspekulation på Flashback om att du stoppade Hanna, hur känns det?
Mattias Carlsson - Stockholms stad kände till övergreppen i flera år
Mikael Delin - Stockholms stad kände till övergreppen i flera år
Anders Forsström - Kritiken mot svensk polis en världsnyhet
Clas Svahn - Polisen gav direktiv om att undvika hudfärg
Kajsa Haidl säger han med en blinkning - Zara Larsson om övergreppen
Anders Bolling - Män borde uppröras över detta mycket mer
Juan Flores - Rättsexpert dömer ut polisens tystnad om Kungsträdgården
Och Peter Wolodarski - Agendasättare. säger han med en illa dold min av självgodhet.

- Nu jobbar vi stenhårt över hela linjen säger han, alla redaktioner måste nu hjälpas åt att ta oss ur denna situation, förstår ni allvaret? Det är ju fan om det till slut skulle vara Nisse i Hökarängen som fäller oss mumlar han för sig själv. Sätt igång nu annars får ni göra Hanna sällskap, själv tar jag hand om Twitter som vanligt!

Kajsa gråter tyst på vägen ur rummet hon vet att han som alltid kommer och trycker sig mot henne i hissen.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2016-01-13 kl. 01:52.
Citera
2016-01-13, 01:50
Medlem
Mich13s avatar
Hanne Kjöller har en dotter som är 13 år gammal. Samma ålder som flickorna som blev antastade i Kungsan.

Hon visste om detta! Hon sa ingenting! Hon gjorde ingenting! Hon lät det passera. En mamma lät det passera. Det gör inget att andra tonårsflickor blir antastade, men min dotter får inte gå på "We are Sthlm" nästa år. Det gjorde att förövarna kunde fortsätta med sina vedervärdiga gärningar och gör det säkert än idag.

En ynkrygg till människa. En skam. Det handlar om oskyldiga försvarslösa tonårsflickor!

Det är oförlåtligt enligt mig.
Citera
2016-01-13, 02:09
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Hon är en del av problemet. En viktig sådan. Även om hon nu blev hotad att få sparken och inte kunna anställas nånstans, skulle hon åtminstone tipsa någon annan som har ryggrad (Arpi, Sakine, Gudmundsson?). Eller varför inte tipsa alternativa media, om hon tyckte att det var någorlunda allvarligt? Men, nej, hon valde att tiga.

Förstår faktiskt inte varför flashback försvarar henne
Hanne Kjöller är näppeligen något slags Messias, men hon var förnuftigt skeptisk till såväl apatiska barn som utbrändhetssyndromet. The best of the worst, så att säga.

EDIT: Och jag har ingen sympati för the worst.
EDIT 2: Ej att förglömma är kvinnans bok, som är ett anfall mot Sveriges journalistik, om än ej från ett nationalistiskt perspektiv.
Senast redigerad av tronpretendent 2016-01-13 kl. 02:16.
Citera
2016-01-13, 02:13
Medlem
Onanizts avatar
Svenskan har visserligen så länge jag läst den varit ett NWO-organ av rang men sista tiden har dårskaperna verkligen accellererat.

Jag känner mig numera nästan lika smutsig när jag faller till föga och surfar in på svd.se som svt.se.

Det är väl också där Hadley-Kamptz känner sig hemma. I den oanständigaste av smuts. Eller i kloaken som Svante Weyler kanske uttryckt saken.
Citera
2016-01-13, 02:21
Bannlyst
Dan Eliasson sätter till en utredning sen är det här glömt. Majoriteten av befolkningen känner knappt till det.
Citera
2016-01-13, 02:23
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
https://sv.wikipedia.org/wiki/Isobel_Hadley-Kamptz
"2011 släpptes hennes essäbok Frihet och fruktan: Tankar om en ny liberalism*som bland annat handlar om de svårigheter liberalismen står inför i samtiden och framtiden. Hon målar upp ett stort hot från framväxandet av antimarknader där inflytelserika personer med hjälp av sin makt ser till att få riktade subventioner till sina företag."

Syftar hon på presstödet?
Citera
2016-01-13, 03:10
Medlem
Skrämmande att se vilka billiga härskarknep DN och övrig riksmedia använder sig av när de känner sig hotade. Rena psykopatfasoner.
Citera
2016-01-13, 04:15
Medlem
Så det räcker inte för detta avskum till journalist att konstant hacka ner på svenskar. Nu ska han dessutom hacka ner på ryssar. Ryssland (till skillnad från Sverige) har en fungerande mångkultur med 200 olika etniciteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in