Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishforitnow
Kanske pappan gav sonen kniven och pushade honom till att begå detta mord för att vinna tillbaka "sin heder?"

Ja, kanske. Men du har bara dina fantasier som stöd för denna teori. Jag tror att han fick psykbryt efter att du hållit på o tallat på honom.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronegan
Ja det stämmer. BO är tidigare känd av polisen. BO verkar för övrigt inte vara någon ängel direkt och har ställt till med problem på skolan tidigare där polis ska ha varit inblandat.
GM är inte känd av polisen sen tidigare.
Detta är bekräftade uppgifter av polisen.

För övrigt så har teorin om att BO skulle ha försvarat flickor från GM bara en teori. Som har kommit från flashback (ett konto som utger sig vara en person på skolan)

Förstår att denna information kan vara lite jobbig för vissa här att ta in. Typ ni som runka till att GM är muslim och er världsbild om att alla muslimer är onda.

Hur som helst är det ett fruktansvärt dåd och minst sagt oroande.

Två uppgifter, som kommer från namngivna personer (med flicknamn)
på facebook uppger att de "räddats" från övergrepp som begåtts av GM.
Räddaren var BO.
Sanningshalten kan jag inte uttala mig om, men eftersom det ser ut att
komma från två oberoende personer är det svårt att omedelbart bortse
från uppgifterna.

mvh/Bo
Citera
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSlaktaren
Trollhättan var ju ett terrordåd enligt Aftonbladet. Ser inga skillnader i detta fall.

Skillnaden är att GM i Trollhättan gick till skolan för att döda/skada så många invandrare som möjligt.

Här har GM varit ute efter en specifik person, GM fortsatte inte springa runt och kniva folk.
Citera
2016-01-12, 20:27
Medlem
Kanske dags för skolminister Frigolin och Rikspolischefen Eliasson att avgå?
Citera
2016-01-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Det där med att GM skulle ha ofredat kvinnor är en konspirationsteori som startades här på Flashback.

Nej, tjejen som var med när det hände skrev på hans minnessida att han innan jullovet hjälpt en av hennes tjejkompisar som blev påhoppad och att det inte varit någon övrig konflikt dem emellan. Det var några på den sidan som skrev att många tjejer var rädda för aset.

Jag drar slutsatsen att killen har varit på tjejer och tafsat och bråkat, förmodligen har han blivit illa omtyckt i skolan pga detta och förmodligen mobbad/utstött. Sen kliver den här killen in och läxar upp honom när han ger sig på en tjej och bägaren rinner. Fanstyget förstår säkert inte bättre, det är ju såhär tjejer behandlas i det land han kommer ifrån. Varken han eller hans farsa, eller någon annan som anlänt hit de senaste decennierna har fått några som helst riktlinjer på hur de ska bete sig i Sverige.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, jag hoppas att du inte är seriös.
Jag har själv stoppat Arminas under ett av hans "pojkstreck", det var jag som informerade hans klassföreståndare och hans egna klassföreståndare har haft möte med min brukares föräldrar, Arminas och hans pappa.

Tror du att rektorer har koll på varenda möte mellan klassföreståndare och dennes elever? Vore dock inte förvånad om han ljuger, Arminas var ett tillräckligt problembarn för att rektornöä inte ska ha någon aning.
Men du är inte sann. Du har tystnadsplikt och har ingen som helst rättighet att skriva om dessa saker, hur sanna de än är.
Citera
Bannlyst
en sak ja inte förstår, varför var det inga andra där som klubbade ner GM ordentligt? eller han kanske fick stryk?
Citera
2016-01-12, 20:29
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte en korrekt beskrivning. En korrekt beskrivning är Uppfattningen att GM skulle ha ofredat flickor kommer från kommentarer på skolans facebooksida, och på facebooksidan "Vi som stöttar Arminas", som förefaller, men inte kan säkerställas, komma från personer som kände Arminas.
Dessa kommentarer på Facebooksidan började poppa upp efter att sidan hade länkats flera gånger här på Flashback och det fanns inga direkta bevis på att dessa människor faktiskt hade anknytning till skolan.
Senast redigerad av loxa 2016-01-12 kl. 20:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej, för du vill inte fatta. Terrordåd förutsätter att det finns ett motiv att uppnå ett politiskt mål genom att sprida fruktan etc. Ungeför så. I Trollhättan anser man sig ha bevis som stödjer detta.
Fast detta fanns inte i fallet trollhättan. Däremot fanns det en politisk vilja att KLASSA det som terrorbrott, man behövde något för att få godhetsapstlarnas ekorrhjul i rullning igen.
Killen ogillade invandrare, det är inget politiskt omvälvande med det. Lite om att inte gilla kaffe även om konsekvenserna blir mer omfattande av ett mord än att hälla ut en mugg kaffe. Det fanns inget uttalat mål att skapa rädsla, att begränsa friheten osv. Det fanns bara hat.
Senast redigerad av martinator 2016-01-12 kl. 20:32.
Citera
Medlem
Lobengulas avatar
Jamen då så. BO var kanske inte den fredliga ängel som vissa påstått. GM och BO hade ett fientligt förhållande till varandra. Att GM's pappa använder ordet "heder" betyder kanske inte så mycket då det lika gärna kan betyda typ sinnesfrid eller ordning.

Därmed inte sagt att det är ok att ta med en kniv och hugga men fallet är inte så svart eller vitt som vissa vill få det till. Två unga tonåringar tilläts ha en eskalerande konflikt som slutade i en tragedi. Rektorn och personalen har grovt misslyckats med sitt uppdrag.
Citera
2016-01-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
en sak ja inte förstår, varför var det inga andra där som klubbade ner GM ordentligt? eller han kanske fick stryk?
Låt mig då tänka åt dig... Kanske många var förskräkta? Kanske inte så många andra hade kniv med sig? Kanske inte så många andra ville ha en kniv i magen/ryggen
Citera
2016-01-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jamen då så. BO var kanske inte den fredliga ängel som vissa påstått. GM och BO hade ett fientligt förhållande till varandra. Att GM's pappa använder ordet "heder" betyder kanske inte så mycket då det lika gärna kan betyda typ sinnesfrid eller ordning.

Därmed inte sagt att det är ok att ta med en kniv och hugga men fallet är inte så svart eller vitt som vissa vill få det till. Två unga tonåringar tilläts ha en eskalerande konflikt som slutade i en tragedi. Rektorn och personalen har grovt misslyckats med sitt uppdrag.

Angående hedern så ser jag nu att han i samma artikel säger "– Jag grät när jag hörde att 15-åringen hade dött. Hela min familj är fruktansvärt ledsen för det som har inträffat. 
"

Så oavsett om han nu hetsat eller inte så kan man inte tolka fram detta ur artikeln. (ok, inte om man är normalbegåvad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in