2016-01-12, 16:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
tjejer e bättre på språk och mer omtänksamma
Citera
2016-01-12, 17:10
Medlem
Sunimods avatar
Kvinnor är bättre på att tända en hetero kille än en man.

Kvinnor är snyggare i bikini än män.
Citera
2016-01-12, 17:38
Medlem
augusta66s avatar
Självbevarelsedriften.....där vinner kvinnan.,...
Citera
2016-01-12, 17:45
Medlem
Doktor-Krollspells avatar
Svaret är enkelt.

Konspirera och ställa till med bråk.

Att uppfinna är inte deras starka sida överhuvudtaget.
Citera
2016-01-12, 17:49
Medlem
And the winner is....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Kvinnor bidrar till "rätt stämning" och fred mellan män.

Citera
2016-01-12, 18:03
Medlem
Kvinnor är bättre på manipulation, hädelse, lögner, miljöförstöring, psykisk misshandel, dråp och bortförklaringar.
Citera
2016-01-12, 18:10
Medlem
Jag kan påpeka att LTH:s yngsta professor (34 år) är en kvinna. Området är fasta tillståndets fysik, som är ett av de större forskningsområdena som bedrivs i högskolan. Därav är det extra imponerande av henne.

Av egen erfarenhet är det ingen märkbar skillnad i intelligens mellan män och kvinnor. Det hela konvergerar i princip till individnivå och bygger huvudsakligen på självförtroende, självdisciplin och arbetsmoral.

Edit; Tjejer tenderar generellt att ha sämre självförtroende på grund av brist på förebilder, framför allt inom tekniska områden är män traditionellt fört fälten framåt.
Senast redigerad av ASATNA 2016-01-12 kl. 18:19.
Citera
2016-01-12, 18:20
Medlem
Tjoflos avatar
Varierar väl. Min fru är klart mycket bättre än mig på att ta in viss information och hantera studier. Själv är jag mer praktisk. Men i det stora hela, i samhället så kan man väl säga att kvinnan gör mannen bättre och mannen gör kvinnan bättre, kompletterar varandra som det är tänkt, inte vara motpoler till varandra.
Citera
2016-01-12, 18:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Män och kvinnor är exakt likadana bortsett från det fysiska. Homo sapiens utvecklingshistoria skiljer sig därmed från alla levande och utdöda djurarter på planeten jorden, och istället för att ifrågasätta detta bör vi fascineras över hur evolutionen lyckats utveckla en djurart under hundratals miljoner år utan att rucka på jämställdheten
Citera
2016-01-12, 18:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Ja, frågan jag ställer är simpel. Är kvinnor bättre än män på något? Man kan ju givetvis skylla på patriarkatet och påpeka hur kvinnor förtryckts och därmed inte kunnat utveckla någon vidare expertis i områden som STEM sciences, shack och diverse andra domäner där mental kapacitet värderas, men i västvärlden idag så förhåller det sig fortfarande inte proportionerligt med det ökade antalet kvinnor i dessa fält.

Fler kvinnor tar högskoleexamen i ett antal länder i västvärlden, men trots detta lyckas de inte förmå sig att uppnå några större prestationer inom vetenskapliga fält. De presterar helt enkelt sämre i den högsta percentilen och detta är sant för alla områden man kan tänka sig.

Är det inte rättvist att säga att könsskillnaderna helt enkelt inte är begränsade till endast det fysiska?

Ge mig gärna exempel på vad kvinnor är bättre än män på.

Edit: Merapi, this one is for you. Du har nu din chans att visa kvinnans styrka!
Ja vi är bättre på att inte behöva vara bäst😉
Citera
2016-01-12, 18:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillemarisk
Om TS är en man så är de flesta kvinnor bättre än iaf den mannen på att tänka.
Tror någon seriöst att ALLA kvinnor är sämre eller bättre än ALLA män på någonting?
Finns garanterat tusentals kvinnor runt om i världen som är bättre än mig på precis allt.
Tror man att man kan dra alla över en kam pga kön, ras eller någonting annat är man verkligen en undermänniska i ordets alla bemärkelser.

Är Sverige bättre än Rwanda‎ i ishockey? Är vuxna bättre än 10-åringar på nationalekonomi? Kan kvinnor föda barn? Har hundar fyra ben? Hört talas om generaliseringar?
Citera
2016-01-12, 18:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Kvinnor är överlägset bättre på att inte begå brottsliga handlingar.

En väldigt bra egenskap, och som vi män borde ta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in