Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 17:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Jag kollade in dina tidigare inlägg och det syns klockrent att du är en sk antirasist, så jag blir knappast förvånad att du skyddar Achmed. Sluta sprid desinformation din jävla råtta

Är det dessutom lögner så är det förtal/ärekränkning av avlidna. Bortsett från att det är jävligt osmakligt är det brottsligt.
Citera
2016-01-12, 17:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Du är et stort troll.
Eller också missköter du ditt jobb något oerhört.
Vet du inte var rektorsexpeditionen är?
Rektorn på skolan kände inte vad han själv sa till några sådana problem med bo.
Om du nu jobbat där så hade du naturligtvis hållt honom informerad.

Det är just det här som snart kommer att uppdagas. Det finns ärenden hos polisen, det finns incidenter som har hänt och han har även sagt idag att han haft en personligt samtal med BO innan jul, likaså med Achmed.

Jag tror rektorn mörkar för att han vet att de borde ha handlat mer kraftfullt långt tidigare. Med en förestående inspektion på skolan så vill han säkert även sopa alla "indicenter" under mattan.

Samtidigt har jag inte sett att rektorn uttalat sig positivt varken när det gäller BO eller GM.
Citera
2016-01-12, 17:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo500
Då kanske du missförstod kommentaren du själv svarade på tidigare. Den kritiserade nämligen det faktum att litauer ena veckan beskrevs som kvinnohatande mördare och nästa vecka var de plötsligt kvinnokämpar och hjältar. Alltså att en enskild litauers gärning påverkar synen på litauer som grupp. Om du nu är emot att ursprunget spelar roll så kanske du inser att ditt svar på den kommentaren inte var så träffsäkert..?

Menherredumildejesus!

Det var ju precis det dumma påstående jag kommenterade. En idiot ondgjorde sig över att en litauer hatades ena veckan och en annan litauer älskades nästa vecka. Jag påpekade då att det inte nödvändigtvis måste dras fram ursprungskortet hela tiden eftersom de gjort helt olika gärningar.

Att idioten i inlägget jag citerade förvånades över att en litauer nu anses vara hjälte trots att en annan litauer varit avskyvärd, är ju så klart urbota korkat. Det är inte så konstigt att eftermälet om de två skiljer sig åt med tanke på vad de två är "kända" för.
Citera
2016-01-12, 17:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Tillåter mig att citera mig själv. Är ovan så totalt otänkbart att det inte renderar en endast kommentar? Balter har tyvärr inte direkt någon stolthet när det gäller t.ex. judar under WW II. Eller annars när det gäller icke-vita personer.

Återigen, tänk om sanningen om BO är "Mindre smickrande"?

EDIT: Pinsamt typo... skälv=själv.

Det spelar ingen roll, smickrande eller inte, pojken har blivit mördad! Ingen elev på en skola ska behöva utsättas för detta!
Citera
2016-01-12, 17:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Aftonbladet publicerade en intervju med GM:s pappa och du tolkar in en massa saker som inte finns?
Vadå tolkar in en massa saker som inte finns? AB har låtit en anhörig till en gärningsman utan ifrågasättande måla ut ett namngivet minderårigt mordoffer som huvudorsak till att mordet ägde rum. Det har aldrig hänt tidigare. Oavsett sanningshalt är detta pressetiskt synnerligen diskutabelt.
Citera
2016-01-12, 17:27
Medlem
Venators avatar
Avfärdad som troll, och därtill korkat troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Jag har ingen aning vad som har skett de senaste 6 månaderna, kan endast uttala mig om det jag upplevde och det jag själv har upplevt när jag själv var i den åldern och gick i skolan.

Vi kan väl helt enkelt utgå från den första punkten och konstatera att du uppenbarligen faller för 18-årsstrecket här på Flashback om du gick på högstadieskolan för ett halvår sedan...? Eller är du ensamkommande och fyllde 18 redan i sjuan?

Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Har inte jobbat på skolan på ett bra tag, kan inte bry mig mindre om rektorn kan lista ut vem jag är.

Gick på skolan? Jobbade på skolan? Och i så fall jobbat där "på ett bra tag" men ändå haft att göra med en kille som enligt uppgift inte varit så länge i Sverige?

Håll dig till det där fina jobbet i Kanada, det är svårt att upprätthålla mer än en lögn i taget.
(FB) Flytta utomlands Kanada?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är just det här som snart kommer att uppdagas. Det finns ärenden hos polisen, det finns incidenter som har hänt och han har även sagt idag att han haft en personligt samtal med BO innan jul, likaså med Achmed.

Jag tror rektorn mörkar för att han vet att de borde ha handlat mer kraftfullt långt tidigare. Med en förestående inspektion på skolan så vill han säkert även sopa alla "indicenter" under mattan.

Samtidigt har jag inte sett att rektorn uttalat sig positivt varken när det gäller BO eller GM.
Han får sopa fort som tusan inspektionen är i morgon. Generellt är jag inte förvånad om deras mellanhavanden, och andras på skolan, varit kända sen länge utan att skolan agerat. Man är mest intresserad av att sätta kryss i boken för "Handlingsplan", "Lika behandling" och "Mobbningsförebyggande program". Tyvärr.

Edit: F. ö. förvånar det mig att du inte tycks inse att Linsanity är ett uppenbart troll. Möjligen milt underhållande i små doser.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-01-12 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Skolinspektionen hade ju planerat in ett besök till i vår med anledning av de anmälningar som kommit in
så att rektorn och andra som arbetar på skolan uttalar sig om att de redan har tagit tag i och rett ut de problem som anmälningarna handlar om verkar helt taget ur luften

Rektorerna skönmålar alltid sina skolor. Annars är som det självmål och kan riskera sin "heder". Tro aldrig på en rektor. Inte på myndigheterna heller. För att få en sannare bild måste det vara självupplevt.
Vilka är det som anmäler?
Citera
2016-01-12, 17:28
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vadå tolkar in en massa saker som inte finns? AB har låtit en anhörig till en gärningsman utan ifrågasättande måla ut ett namngivet minderårigt mordoffer som huvudorsak till att mordet ägde rum. Det har aldrig hänt tidigare.

Nej, detta är riktigt allvarligt och väldigt obehagligt. Ett fruktansvärt övergrepp på offrets anhöriga när deras barn knappt ens hunnit kallna.
Citera
2016-01-12, 17:31
Medlem
Har hört från en väns lillebror, att Arminas ska ha varit en babbe, umgicks enbart med invandrare och hade attitydsproblem
Citera
2016-01-12, 17:32
Medlem
Venators avatar
Något som jag hoppas att det kommer fram mer information kring är den orosanmälan som den slagna tjejens föräldrar ska ha lämnat mot GM. En orosanmälan ställs väl normalt till socialtjänsten men kan kanske också ställas till skolan. Jag föreställer mig att en sådan handling ska vara diarieförd på mottagande myndighet även om det råder sekretess kring innehållet. Detta hoppas jag att någon journalist gräver i.
Citera
2016-01-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Avfärdad som troll, och därtill korkat troll.

Vi kan väl helt enkelt utgå från den första punkten och konstatera att du uppenbarligen faller för 18-årsstrecket här på Flashback om du gick på högstadieskolan för ett halvår sedan...? Eller är du ensamkommande och fyllde 18 redan i sjuan?

Gick på skolan? Jobbade på skolan? Och i så fall jobbat där "på ett bra tag" men ändå haft att göra med en kille som enligt uppgift inte varit så länge i Sverige?

Håll dig till det där fina jobbet i Kanada, det är svårt att upprätthålla mer än en lögn i taget.
(FB) Flytta utomlands Kanada?

Jag undrar verkligen vad för typ av idioter ni är, ni tror på vad som helst så fort det passar er kassa agenda, däremot om det inte passar agenda jobbar ni för kung och fosterland för att smutskasta och hitta på och dra egna slutsatser om saker och ting för att det ska passa er agenda.

Ja, jag har bott och arbetat en kortare period i Toronto, är det så märkvärdigt? Ledsen att jag likt du inte fastnat i FB-livet och det kassa livet. Så för att jag har bott och arbetet en kort period i Toronto så motbevisar du mig gällande det faktum att jag även bodde i Kristianstad under en period när jag läste på HKR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in