Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Elever på skolan är inblandade i ett morddrama, det spottas, kalsongtricksas, örfilas och skickas kukbilder.

Vad är definitionen på en katastrofskola tycker du?

Upplevde själv inte många incidenter som kan tolkas som mer än pojkstreck, jag själv är uppvuxen i ett svenskt område och där jag gick i högstadiet var betydligt mer problematiskt än det jag upplevde i Göingeskolan och Västerskolan.

Kan förvisso ha ett göra med att jag är vuxen och att det inte är samma grej att vara skolelev och anställd vuxen.
Citera
2016-01-12, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Från höginkomsttagare i Kanada till personlig assistent med svårt att få ihop tillräckligt med timmar på en problemskola i Östra Göinge....enough said...
En klassresa helt enkelt.

Skamligt att en fjortonåring tillåts att mobbas så mycket att han måste mörda.
Citera
2016-01-12, 17:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Självklart ska du lägga dig i skolverksamheten om det går ut över elevernas trygghet!

Hur i helvete kan du beskriva att skolan är lugn och trevlig?! Du måste ha vetat om att Skolinspektionen var på gång och att det finns stora problem i verksamheten eller bor du under en sten?

Sedan undrar jag varför du bryter din sekretess om den mördade samt de elever du är assistent åt? Läs Brottsbalken 20 kap 3 paragrafen, böter eller fängelse upp till ett år.

Det kanske var lugnare i skolan på den tiden han arbetade där. De har hänt mycket bara de sex senaste månaderna, som polisen sa.
Citera
2016-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Trovärdig? Han säger att skolan är bra. Det är den tydligen inte. Enligt myndigheterna.
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Jag har aldrig sagt att skolan är "bra", jag skrev att den är "ganska lugn". Du är så mån om att smutskasta mig att du påstår att jag skrivit saker som jag inte ens har gjort, otroligt löjligt och oärligt av dig.
Citera
2016-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Trovärdig? Han säger att skolan är bra. Det är den tydligen inte. Enligt myndigheterna.
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Jodå han är den enda trovärdiga personen härinne. Myndigheterna vet ingenting. De besöker aldrig skolorna, möjligen ringer till rektorn för syns skull
Citera
2016-01-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Ja, Arminas har haft flera samtal med klassföreståndare på grund av sitt beteende. Som sagt, känner inte till "Achmed" så kan inte uttala mig om personen i fråga, däremot Arminas har varit i problem innan. Han och hans pappa kan inte ha bott i Sverige vidare länge heller, hans pappa kan väldigt lite svenska och pratar mest på knackig engelska. Arminas själv bryter ganska grovt.

Du är et stort troll.
Eller också missköter du ditt jobb något oerhört.
Vet du inte var rektorsexpeditionen är?
Rektorn på skolan kände inte vad han själv sa till några sådana problem med bo.
Om du nu jobbat där så hade du naturligtvis hållt honom informerad.
Citera
2016-01-12, 17:03
Medlem
Någon som kan göra en sammanställning på vad som har kommit fram i tråden? Vad vet vi? Vad tror vi? Länksamling till bilder? Länk till facebooksidor? Länk till minnessidan?
Citera
Medlem
Psychadelic1s avatar
Hur fan kan Aftonbladet m.m ha en intervju med gärningsmannens farsa dagen efter dådet?!

Helt befängt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
kalsongtricksas, är det samma som kalsongrycket? Det är ju i förskolan man håller på med sånt.

Någon nämnde kalsongrycket, jag bildade ett nytt ord, kalsong - tricksa. kalsongtricksas, svar ja.

Japp, i förskolan är det populärt, passar inte alls in bland kukbilder och mord, jag håller med dig. Hur som helst, jag tycker att skolan uppfyller alla kriterier för att benämnas kaosskola, en sådan skola där vad som helst kan hända.
Citera
2016-01-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Du är et stort troll.
Eller också missköter du ditt jobb något oerhört.
Vet du inte var rektorsexpeditionen är?
Rektorn på skolan kände inte vad han själv sa till några sådana problem med bo.
Om du nu jobbat där så hade du naturligtvis hållt honom informerad.

Haha, jag hoppas att du inte är seriös.
Jag har själv stoppat Arminas under ett av hans "pojkstreck", det var jag som informerade hans klassföreståndare och hans egna klassföreståndare har haft möte med min brukares föräldrar, Arminas och hans pappa.

Tror du att rektorer har koll på varenda möte mellan klassföreståndare och dennes elever? Vore dock inte förvånad om han ljuger, Arminas var ett tillräckligt problembarn för att rektorn inte ska ha någon aning.
Citera
2016-01-12, 17:06
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Jodå han är den enda trovärdiga personen härinne. Myndigheterna vet ingenting. De besöker aldrig skolorna, möjligen ringer till rektorn för syns skull

Han är ett troll som bor i Göteborg. Han är bara provokatör.

De trovärdiga personerna var de som skrev i tråden OCH på facebook med samma berättelse om att GM hade agerat tolk åt sin kompis som sextrakasserade tjejer på skolan. När tjejerna tröttnade skrek de hora efter henne och hon tröttnade och spottade mot dem. GM blev arg och misshandlade tjejen varvid BO försvarade henne. Samma version berättar vännerna på skolan.

GM dödade sedan BO för att återupprätta sin "heder".

Aftonbladet publicerar sedan ett karaktärsmord på BO med GMs far som enda källa. Ansvariga för artikeln i Aftonhoran.

Oskar Forsberg
Staffan Dickson
Karin Ahlborg
Susanna Nygren
Citera
2016-01-12, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Upplevde själv inte många incidenter som kan tolkas som mer än pojkstreck, jag själv är uppvuxen i ett svenskt område och där jag gick i högstadiet var betydligt mer problematiskt än det jag upplevde i Göingeskolan och Västerskolan.

Kan förvisso ha ett göra med att jag är vuxen och att det inte är samma grej att vara skolelev och anställd vuxen.

Det är din inställning till streck som ger förutsättningar för en kaosskola tycker jag. Att ha överseende med pojkstreck visar att man inte tar värdegrundsarbetet på mer allvar än på pappret.

Blanda sen in flickstrecken så har du alla förutsättningar för ett mord.

Den här skolan är utom all räddning om man inte vidtar kraftfulla åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in