Citat:
Ursprungligen postat av
Linsanity
Haha, jag hoppas att du inte är seriös.
Jag har själv stoppat Arminas under ett av hans "pojkstreck", det var jag som informerade hans klassföreståndare och hans egna klassföreståndare har haft möte med min brukares föräldrar, Arminas och hans pappa.
Tror du att rektorer har koll på varenda möte mellan klassföreståndare och dennes elever? Vore dock inte förvånad om han ljuger, Arminas var ett tillräckligt problembarn för att rektorn inte ska ha någon aning.
Om rektorn är lämplig som chef så bör han också ha säkerställt att relevant information hamnar på hans bord på ett eller annat sätt. Han måste inte vara med överallt hela tiden, dock så bör han vara ute i verksamheten
ofta, och särskilt när något sticker ut ifrån det normala, för att bilda sig en uppfattning som kan ligga till grund för åtgärder.
Hur ska rektorn kunna leda verksamheten om han inte känner till vad som sker? Har han inte fått information om de här killarna ifrån sina medarbetare så har han inte säkerställt att han får reda på det han bör känna till. Det är rektorns ansvar att se till så att han har den lägesbild som erfordras för att driva skolan på ett säkert sätt.
Han är en kass chef helt enkelt.