Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han är ett troll som bor i Göteborg. Han är bara provokatör.

De trovärdiga personerna var de som skrev i tråden OCH på facebook med samma berättelse om att GM hade agerat tolk åt sin kompis som sextrakasserade tjejer på skolan. När tjejerna tröttnade skrek de hora efter henne och hon tröttnade och spottade mot dem. GM blev arg och misshandlade tjejen varvid BO försvarade henne.

GM dödade sedan BO för att återupprätta sin "heder".

Samma version berättar vännerna på skolan.

Ja, jag bor i Göteborg för tillfället.

Jag har inte ens kommenterat fallet i fråga, din idiot, jag befinner mig inte ens i Kristianstad eller Broby längre. Jag har endast kommenterat gällande det jag sett från Arminas innan.

Det är bara en tidsfråga innan mer kommer ut gällande Arminas som person.
Citera
2016-01-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Hur fan kan Aftonbladet m.m ha en intervju med gärningsmannens farsa dagen efter dådet?!

Helt befängt.

Intervjuven måste ha gjorts igår kväll för jag läste den vid kvart över fem i morse. Chockstart på dagen kan man säga.
Citera
2016-01-12, 17:10
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Om det stämmer att den mördade mobbade 14-åringen så är det väl inte mer än rätt att han dog? Om familjen sökt hjälp och inget hänt samtidigt som mobbarsvinet inte la av så har jag lite svårt att tycka synd om honom, om det nu var så.
Många blattar och negrer är mobbare, är det OK om någon knivar ned dem också?
För övrigt låter det som ett dåligt svepskäl för mord, säkert mördaren som var den verklige mobbaren.
Citera
2016-01-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är din inställning till streck som ger förutsättningar för en kaosskola tycker jag. Att ha överseende med pojkstreck visar att man inte tar värdegrundsarbetet på mer allvar än på pappret.

Blanda sen in flickstrecken så har du alla förutsättningar för ett mord.

Den här skolan är utom all räddning om man inte vidtar kraftfulla åtgärder.

Jag har ingen aning vad som har skett de senaste 6 månaderna, kan endast uttala mig om det jag upplevde och det jag själv har upplevt när jag själv var i den åldern och gick i skolan.
Citera
2016-01-12, 17:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Fy fan för Avfallsbladet

"Hans pappa säger till Aftonbladet att pojken fick uppsöka sjukhus före jullovet efter en misshandel och att en mobilfilm från händelsen spreds bland eleverna."

Okej, var det i samma tillfälle som din son slog en tjej hårt i mage?

" Jag ville visa dem skadorna på min son. Men de sa att de inte kunde göra något"

(Upp till akuten för att skrika på sjuksköterskor. Blev så klart ignorerad då hans son enligt vittnesuppgift fått "en hård örfil".)

"– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

Och här har vi väl pudelns kärna. Var har GM fått influenser ifrån för att misshandla tjejer och utöva blodshämnder på detta viset? Farsan tog med han till sjukhuset så han var uppenbarligen medveten om kränkningen. 14åringen blev antagligen påeldad att utkräva hämnd hemifrån under ledigheten.

Och det skulle då ursäkta någonting enligt pappan eller? Wallström ska se till så nyanlända ungdomar får informationen om vårt rättssystem och könsroller, och där ingår ingen hederskultur.
Så pappan tror alltså han kan lipa i media och sen ska man förstå det hela då? Inte en chans!
Hans son är omhändertagen av sociala myndigheten just nu, och kommer förmodligen placeras på något ungdomshem. Så om han såg till sin son bättre kanske det inte hade hänt. Föräldrar har ansvar så vad gjorde den här pappan egentligen? Lärde sonen att försvara sin heder?
Citera
2016-01-12, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, jag hoppas att du inte är seriös.
Jag har själv stoppat Arminas under ett av hans "pojkstreck", det var jag som informerade hans klassföreståndare och hans egna klassföreståndare har haft möte med min brukares föräldrar, Arminas och hans pappa.

Tror du att rektorer har koll på varenda möte mellan klassföreståndare och dennes elever?
Vore dock inte förvånad om han ljuger, Arminas var ett tillräckligt problembarn för att rektorn inte ska ha någon aning.

Om rektorn är lämplig som chef så bör han också ha säkerställt att relevant information hamnar på hans bord på ett eller annat sätt. Han måste inte vara med överallt hela tiden, dock så bör han vara ute i verksamheten ofta, och särskilt när något sticker ut ifrån det normala, för att bilda sig en uppfattning som kan ligga till grund för åtgärder.

Hur ska rektorn kunna leda verksamheten om han inte känner till vad som sker? Har han inte fått information om de här killarna ifrån sina medarbetare så har han inte säkerställt att han får reda på det han bör känna till. Det är rektorns ansvar att se till så att han har den lägesbild som erfordras för att driva skolan på ett säkert sätt.

Han är en kass chef helt enkelt.
Citera
2016-01-12, 17:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Och vilken tid var det?!

Edit: Hur vet du att det är en manlig PA?

Därför att Linsanity själv säger att det var före Achmeds tid, hur långt före vet jag inte.

Därför att jag har läst hans inlägg i andra trådar.
Citera
2016-01-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och det skulle då ursäkta någonting enligt pappan eller? Wallström ska se till så nyanlända ungdomar får informationen om vårt rättssystem och könsroller, och där ingår ingen hederskultur.
Så pappan tror alltså han kan lipa i media och sen ska man förstå det hela då? Inte en chans!
Hans son är omhändertagen av sociala myndigheten just nu, och kommer förmodligen placeras på något ungdomshem. Så om han såg till sin son bättre kanske det inte hade hänt. Föräldrar har ansvar så vad gjorde den här pappan egentligen? Lärde sonen att försvara sin heder?

Det är skolans uppgift att se till att eleverna är trygga när de är på skolan. Inte föräldrarnas.
Citera
2016-01-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om rektorn är lämplig som chef så bör han också ha säkerställt att relevant information hamnar på hans bord på ett eller annat sätt. Han måste inte vara med överallt hela tiden, dock så bör han vara ute i verksamheten ofta, och särskilt när något sticker ut ifrån det normala, för att bilda sig en uppfattning som kan ligga till grund för åtgärder.

Hur ska rektorn kunna leda verksamheten om han inte känner till vad som sker? Har han inte fått information om de här killarna ifrån sina medarbetare så har han inte säkerställt att han får reda på det han bör känna till. Det är rektorns ansvar att se till så att han har den lägesbild som erfordras för att driva skolan på ett säkert sätt.

Han är en kass chef helt enkelt.

Kan inte uttala mig om hur kompetent han är.
Citera
2016-01-12, 17:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
"– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

Att media publicerade just det citatet kan ju faktiskt vara medvetet, ett försiktigare sätt att berätta att grabben inte är svensk på ett eller annat vis. Är det inte det många ville veta?
Senast redigerad av OY 2016-01-12 kl. 17:22.
Citera
2016-01-12, 17:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Det är skolans uppgift att se till att eleverna är trygga när de är på skolan. Inte föräldrarnas.

Det är föräldrarna som uppfostrar sina barn. Skolan är ingen polisstation och i dagsläget förmodligen överbelastade. Så först är ansvaret föräldrarnas då ungdomar begår brott. Tror du att föräldrar inte har ansvar? I så fall tror du fel och i och med att han är omhändertagen så är föräldrarna ur spel. Staten har ansvar för den här killen nu.
Citera
2016-01-12, 17:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Jodå han är den enda trovärdiga personen härinne. Myndigheterna vet ingenting. De besöker aldrig skolorna, möjligen ringer till rektorn för syns skull

Skolinspektionen hade ju planerat in ett besök till i vår med anledning av de anmälningar som kommit in
så att rektorn och andra som arbetar på skolan uttalar sig om att de redan har tagit tag i och rett ut de problem som anmälningarna handlar om verkar helt taget ur luften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in