Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag tror nog att det är du som ska använda huvudet. Jag skrev ju för fan precis att ursprunget inte har med saken att göra utan det faktum att den ena dödat och den andra försökt skydda och själv bli dödad.

Det är du som blandar in ursprunget.

Då kanske du missförstod kommentaren du själv svarade på tidigare. Den kritiserade nämligen det faktum att litauer ena veckan beskrevs som kvinnohatande mördare och nästa vecka var de plötsligt kvinnokämpar och hjältar. Alltså att en enskild litauers gärning påverkar synen på litauer som grupp. Om du nu är emot att ursprunget spelar roll så kanske du inser att ditt svar på den kommentaren inte var så träffsäkert..?
Citera
2016-01-12, 16:50
Medlem
Linsanity har gett en bild, givetvis (som alltid) förutsatt att Linsanity är vad hen påstår hen är. Och det går nog att vara assistent åt två personer samtidigt.

Det är naturligtvis inte så att en Balt är en ängel eftersom hen är vit lika lite som att en icke-vit är ett monster.

Behövs fortfarande mera fakta.
Citera
2016-01-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tog du någon kontakt med skolan om detta?

Ja, Arminas har haft flera samtal med klassföreståndare på grund av sitt beteende. Som sagt, känner inte till "Achmed" så kan inte uttala mig om personen i fråga, däremot Arminas har varit i problem innan. Han och hans pappa kan inte ha bott i Sverige vidare länge heller, hans pappa kan väldigt lite svenska och pratar mest på knackig engelska. Arminas själv bryter ganska grovt.
Citera
2016-01-12, 16:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
I egenskap av att ha varit personlig assistent till en kille i parallellklassen så kan jag intyga att Arminas inte var en vidare snäll kille. Han har både spottat och mobbat tösen som jag är assistent åt, han är ganska stor för sin ålder och han var väldigt uppkäftig, hamnade själv i dispyt med honom en gång även fast jag inte ska lägga mig i som PA, han och hans kompis brottande ner en yngre kille och gjorde "kalsongryck" samtidigt som den yngre killen grät och hade folk runt om sig som skrattade.

Vet inte vem gärningsmannen är, kan dock inte påstå att jag är förvånad över det inträffade. Skolan i fråga är f.ö en ganska lugn skola, en del utländska elever men det är ingen katastrof-skola som vissa försöker måla upp skolan som. Många bra lärare och seriösa lektioner.

Elever på skolan är inblandade i ett morddrama, det spottas, kalsongtricksas, örfilas och skickas kukbilder.

Vad är definitionen på en katastrofskola tycker du?
Citera
2016-01-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
"Den andra sidan" har avböjt att medverka i en intervju, enligt Aftonbladet.
"Aftonbladet har varit i kontakt med anhöriga till den döde pojken. De har avböjt att medverka i en intervju.
"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab
Synnerligen märkligt sätt att beskriva förhållandena, det finns förövare och offer men AB skriver som om det var två parter i en konflikt, som om anhöriga till offret och som själva förstås också är offer skulle behöva försvara sin position för att inte vara medskyldiga till ett bestialiskt mord.
Citera
2016-01-12, 16:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, Arminas har haft flera samtal med klassföreståndare på grund av sitt beteende. Som sagt, känner inte till "Achmed" så kan inte uttala mig om personen i fråga, däremot Arminas har varit i problem innan. Han och hans pappa kan inte ha bott i Sverige vidare länge heller, hans pappa kan väldigt lite svenska och pratar mest på knackig engelska. Arminas själv bryter ganska grovt.

Då kanske vi kan sluta oss till att det är ett stort problem med invandrare, dels att få dem att smälta in bland svenskar, men särskilt att få dem att dra jämnt med varandra. Kan det sluta med annat än kaos och anarki?

Den här händelsen är förutspådd, den kom som ett brev på posten, och nu förfasas alla över hur det kunde hända.
Citera
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
En 15-årig pojke med hela livet framför sig har blivit brutalt mördad och du gör det hela till en jävla lek...

Handlar knappast om en IS-terrorist däremot är det mycket troligt att det hela skedde beroende på MGMs kulturella bakgrund och att "hedern" skulle återupprättas.

Med all säkerhet. Sedan kan man fråga sig vart samhället är på väg när man hoppar på en antagonist med kniv!? J-vla vansinne! Varför kan man inte lösa det med knytnävarna som på den goda tiden?
Citera
Medlem
Beklagligt att du verkar tro att det är en stor grej att ha bott en kortare period i Kristianstad för studiers skull, jag har aldrig bott i Broby.

Notera även hur långt du är villig att gå, du är villig att försöka falsifiera det jag har upplevt bara för att det inte passar din agenda.

Jag har inte ens nämnt gärningsmannen, vet inte ens vem den andra killen är.
Citera
2016-01-12, 16:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Han verkar vara den enda trovärdiga personen härinne, som kommer med info direkt från skolan
Trovärdig? Han säger att skolan är bra. Det är den tydligen inte. Enligt myndigheterna.
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11
Citera
2016-01-12, 16:57
Medlem
Leker lite djävulens advokat här... Ponera att baltpojken var ett hår av hin onde själv. Är detta otänkbart? Och i så fall varför?
Citera
2016-01-12, 16:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
I egenskap av PA så ska jag egentligen inte lägga mig i skolverksamheten och andra elever än mina två egna. Killen som råkade ut för "kalsongrycket", han hjälpte jag och en till lärare. Ena av eleven jag jobbar för, hon har haft möte med Arminas pappa (mamman befann sig i Litauen), pappan pratar engelska och behärskar knappt det svenska språket.

Självklart ska du lägga dig i skolverksamheten om det går ut över elevernas trygghet!

Hur i helvete kan du beskriva att skolan är lugn och trevlig?! Du måste ha vetat om att Skolinspektionen var på gång och att det finns stora problem i verksamheten eller bor du under en sten?

Sedan undrar jag varför du bryter din sekretess om den mördade samt de elever du är assistent åt? Läs Brottsbalken 20 kap 3 paragrafen, böter eller fängelse upp till ett år.
Citera
2016-01-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Elever på skolan är inblandade i ett morddrama, det spottas, kalsongtricksas, örfilas och skickas kukbilder.

Vad är definitionen på en katastrofskola tycker du?

kalsongtricksas, är det samma som kalsongrycket? Det är ju i förskolan man håller på med sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in