Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Hur menar du tyst när t.ex. SVT just hade extrasändning med intervjuer av polis, rektor mm? Vart exakt är det tyst?
Men det sänds ju fortfarande TV på flera kanaler?!
Det är inte något öppet tal till nationen. /s

Ingen mening att resonera med galna rasister, dom ser vad dom vill se.
Citera
2016-01-11, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneone1
från BO's Facebooksida:

LÄNK: http://imgur.com/a1tauaW
Kan vi sluta slänga raskortet nu när det är bekräftat? Frågan är väl förfan hur en 14 åring kommit in och använt en kniv?

Menar du allvar, är det en fråga vi ska diskutera tycker du?

Du ska trots allt få ett par svar som jag har kommit på alldeles själv.

GM:s föräldrar glömde att låta mördaren gå igenom larmbågen i morse.

GM snodde en kniv i skolbespisningen.

I sanning en osäker skola, vet vi om det finns fler sådana?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
En kanske dum fråga, men vem var/är GM? Jag har inte uppfattat det :/
Den informationen har inte släppts, och lär inte släppas heller om GM verkligen är minderårig.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Vilken fb-sida är det ni refererar till hela tiden? Försökte läsa på BO's sida men där står ju i princip nada....
Citera
2016-01-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
En kanske dum fråga, men vem var/är GM? Jag har inte uppfattat det :/

GM är inte bekräftad än men inlägg på Facebook tyder på att GM har afrikanskt påbrå.
Citera
2016-01-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Kanske hälsade inte svennen vänligt nog på den impulsiva babian negern, vilket då den knivbeväpnade negern kände sig manad till att mörda den oskyldiga svennen. Negerkultur i sitt esse. Negrer har ju knivar på sig hela tiden också, vilken svensk tar med sig en jävla kniv till skolan på den skånska landsbygden liksom.

Du är ute och cyklar! Dels så finns det inga belägg för att GM har afrikanskt ursprung, dessutom var det bara vissa afrikanska folk som betecknades med "neger" förr i tiden. Och om BO var från Litauen så är han väl ingen "svenne" enligt din definition? Och varifrån får du att BO var oskyldig?

Många svenska ungdomar bär kniv i skolan, det kan ju ha varit en vanlig fällkniv, tex.
Citera
2016-01-11, 18:30
Medlem
Dådet ger en bra bild av Sverige.
Även att man går in på flashback för att få veta vad som hänt.
Sverige mår inte bra.
Citera
2016-01-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han var inte 14 år gammal heller vill jag tillägga.
Media kommer säkerligen aldrig gå ut med namnet på GM pga hans ålder och att han är vid liv.

Det stämmer men det borde finnas ett hundratal andra elever på skolan som vet vem GM är, eller i alla fall hur han såg ut!
Citera
2016-01-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Vilken fb-sida är det ni refererar till hela tiden? Försökte läsa på BO's sida men där står ju i princip nada....
https://www.facebook.com/goingeskolan/?fref=ts
Citera
2016-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det stämmer men det borde finnas ett hundratal andra elever på skolan som vet vem GM är, eller i alla fall hur han såg ut!

Jaja, namnet kommer säkerligen komma ut här, förr eller senare.
Det jag svarade mest på var de som sitter och gör liknelser med Trollhättan och detta och varför GM inte hängs ut i media.
Citera
2016-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Sant, plus ett antal föräldrar. Så frågan är om identiteten på GM ändå kommer ut. Dock kanske han får skyddad identitet och flyttas till annan ort pga detta?
Citera
2016-01-11, 18:36
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
https://www.facebook.com/goingeskolan/?fref=ts

Så här skrevs det nyligen på skolans hemsida:

"Bra om sanningen om gärningsmannen kommer fram. Skolan, lärare alla vuxna måste vakna och ta större ansvar för att förmedla vad som gäller i vårt samhälle. Andra barn/ungdomar ska inte berövas livet för att ansvariga inte förstått att förmedla vad som gäller om man vill leva här. Jag hoppas detta tragiskablir ett uppvaknande för alla vuxna runtomkring dessa unga killar och förstår att de kommer hit med helt andra värderingar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in