2015-06-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Nej, smärttröskeln är lägre hos kvinnor. Det är vetenskapligt bevisat.

Precis, sen anpassas ju kroppen inför födseln, så jävla ont kan det inte göra, varför skulle då familjer ha 4+ barn, min sambo säger att det är det bästa ögonblick hon haft. *stolt*
Citera
2015-06-23, 12:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Varför ens ha bevis på att så är fallet eller inte. Räcker det inte med att vi är kvinnor och män= människor.
Vi är med andra ord bra på att vara människor och då oavsett kön så att säga.
Blir du lugnare om du får bevisat att du är bäst enbart för att du är man? Det innebär väl då också att du har större ansvar eftersom du nu då är betydligt bättre än mig på allt.
Citera
2015-06-23, 13:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Precis, sen anpassas ju kroppen inför födseln, så jävla ont kan det inte göra, varför skulle då familjer ha 4+ barn, min sambo säger att det är det bästa ögonblick hon haft. *stolt*
Det gör jävligt ont men naturen är anpassad så smart att man som kvinna förtränger smärtan så enormt att man endast kan säga att det gör jävla ont. Annars skulle förmodligen ingen föda barn igen.
Jag kan däremot säga att man blir starkare psykiskt som människa efteråt. Det är en enorm prestation att genomgå denna händelse.
Citera
2015-06-24, 19:02
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Haha! Du måste skämta!
Jag känner ca 200/6000000000 av världsbefolkningen, och ändå kan jag garantera att det inte finns någon kvinna som springer snabbare än Usain Bolt på 100m

Haha nej, du kan inte garantera någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Romang67
Det var nåt av det dummaste jag har hört.

Du inser att det ligger en del träning bakom Usain Bolts löpning va?

Varför då? Jo, givetvis ligger det mycket träning bakom hans löpning, men det finns säkert en kvinna med bättre gener som då är naturligt snabbare än honom, även om han tränar. Spekulera lite, think outside the box och snälla, var inte så negativ till detta, everything is possible.

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jo, man kan generalisera så!
Det var t o m trådstartarens utgångspunkt... Män är bättre än kvinnor i allt.
Men ville bli överbevisad att så inte är fallet.

Sen har du ju troligen rätt i att det sitter en förtryckt kvinna i Afrika som är snabbare än Bolt. Kanske t o m sitter några kvinnor i Sverige som är världens starkaste, hoppar högst, simmar snabbast, springer fortast, skidar fortast mm mm och borde inneha medaljer av ädlaste valör. Om det inte varit för att de är så hårt förtryckta kvinnor. Haha...

Nej, man kan inte generalisera. ALLA män är inte bättre än ALLA kvinnor.
Män är inte bättre än kvinnor på allt. Ge mig en snubbe som slår Bundchens, Roslyakovas, Onopkas och Polys catwalk? Inte? Nä, tänkte väl det. Ingen man slår dessa kvinnornas walk inom modeindustrin och då det kommer till att framhäva kläder. Så, där har du ditt bevis och ett exempel på att alla män inte är bättre än alla kvinnor.

Förtryckt? Varför snöar du in dig på det ordet? Missförstå mig inte, kvinnan behöver inte alls vara förtryckt. Kanske skulle jag nämnt att kvinnan som i fråga sprang snabbare än Bolt kanske hellre ville satsa på en karriär inom vården, juridiken, lantbruket... vad vet jag? Att hon var förtryckt var bara ett exempel på VARFÖR hon inte var känd... men den kopplingen trodde ju jag att du kunde dra, så hur var det med att alla män är smartare än alla kvinnor?
Citera
2016-01-12, 15:21
Medlem
Är kvinnor bättre än män på något?

Ja, frågan jag ställer är simpel. Är kvinnor bättre än män på något? Man kan ju givetvis skylla på patriarkatet och påpeka hur kvinnor förtryckts och därmed inte kunnat utveckla någon vidare expertis i områden som STEM sciences, shack och diverse andra domäner där mental kapacitet värderas, men i västvärlden idag så förhåller det sig fortfarande inte proportionerligt med det ökade antalet kvinnor i dessa fält.

Fler kvinnor tar högskoleexamen i ett antal länder i västvärlden, men trots detta lyckas de inte förmå sig att uppnå några större prestationer inom vetenskapliga fält. De presterar helt enkelt sämre i den högsta percentilen och detta är sant för alla områden man kan tänka sig.

Är det inte rättvist att säga att könsskillnaderna helt enkelt inte är begränsade till endast det fysiska?

Ge mig gärna exempel på vad kvinnor är bättre än män på.

Edit: Merapi, this one is for you. Du har nu din chans att visa kvinnans styrka!
Senast redigerad av ProdigousPunchline 2016-01-12 kl. 15:23.
Citera
2016-01-12, 15:24
Medlem
Edsvikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Råkade skriva om saker som var fysiska. Fel av mig.
Senast redigerad av Edsviken 2016-01-12 kl. 16:24.
Citera
2016-01-12, 15:26
Bannlyst
Citat:

Är det inte rättvist att säga att könsskillnaderna helt enkelt inte är begränsade till endast det fysiska?

Edit: Merapi, this one is for you. Du har nu din chans att visa kvinnans styrka!

http://www.tordwall.se/HvsV.htm handlar om vilken hjärnhalva som dominerar. Helt onödigt dra upp exempel på kvinnor som är som män.

Kvinnor är bättre på candycrush de kanske man inte tar som en självklarhet.
Senast redigerad av twigdoll 2016-01-12 kl. 15:28.
Citera
Medlem
Föda barn, doh!
Citera
Bannlyst
Skvaller
Citera
2016-01-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
http://www.tordwall.se/HvsV.htm handlar om vilken hjärnhalva som dominerar. Helt onödigt dra upp exempel på kvinnor som är som män.

Detta är en myt: http://www.livescience.com/39373-left-brain-right-brain-myth.html

https://www.braindecoder.com/neil-degrasse-tyson-elegantly-debunk-right-left-brain-myth-1120713524.html

"And he is right (obviously, it's Tyson!). The idea that we have a dominant brain hemisphere is not even scientifically true. The dichotomy, holding that left brainers are logical, good with mathematics and language, while right brainers are creative and artistic, is no more credible than a Buzzfeed quiz."
Citera
2016-01-12, 15:28
Medlem
TarzansFarsas avatar
Kvinnor är bättre på att gråta än män
Citera
2016-01-12, 15:32
Bannlyst
Citat:
Detta är en myt: http://www.livescience.com/39373-left-brain-right-brain-myth.html

https://www.braindecoder.com/neil-degrasse-tyson-elegantly-debunk-right-left-brain-myth-1120713524.html

"And he is right (obviously, it's Tyson!). The idea that we have a dominant brain hemisphere is not even scientifically true. The dichotomy, holding that left brainers are logical, good with mathematics and language, while right brainers are creative and artistic, is no more credible than a Buzzfeed quiz."

Även om de är en myt om att man mätt hjärnor och sånt så tillhör de ena kvinnlig intelligens och den andra manlig. Begreppet är fullt möjligt att använda ändå. Tråden är ju att generalisera, så varför lägga vikt vid sånt här? Inga svar i tråden lär få riktiga bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in