Citat:
Ursprungligen postat av
LS2SB
Haha! Du måste skämta!
Jag känner ca 200/6000000000 av världsbefolkningen, och ändå kan jag garantera att det inte finns någon kvinna som springer snabbare än Usain Bolt på 100m
Haha nej, du kan inte garantera någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Romang67
Det var nåt av det dummaste jag har hört.
Du inser att det ligger en del träning bakom Usain Bolts löpning va?
Varför då? Jo, givetvis ligger det mycket träning bakom hans löpning, men det finns säkert en kvinna med bättre gener som då är naturligt snabbare än honom, även om han tränar. Spekulera lite, think outside the box och snälla, var inte så negativ till detta, everything is possible.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Inger
Jo, man kan generalisera så!
Det var t o m trådstartarens utgångspunkt... Män är bättre än kvinnor i allt.
Men ville bli överbevisad att så inte är fallet.
Sen har du ju troligen rätt i att det sitter en förtryckt kvinna i Afrika som är snabbare än Bolt. Kanske t o m sitter några kvinnor i Sverige som är världens starkaste, hoppar högst, simmar snabbast, springer fortast, skidar fortast mm mm och borde inneha medaljer av ädlaste valör. Om det inte varit för att de är så hårt förtryckta kvinnor. Haha...
Nej, man kan inte generalisera. ALLA män är inte bättre än ALLA kvinnor.
Män är inte bättre än kvinnor på allt. Ge mig en snubbe som slår Bundchens, Roslyakovas, Onopkas och Polys catwalk? Inte? Nä, tänkte väl det. Ingen man slår dessa kvinnornas walk inom modeindustrin och då det kommer till att framhäva kläder. Så, där har du ditt bevis och ett exempel på att alla män inte är bättre än alla kvinnor.
Förtryckt? Varför snöar du in dig på det ordet? Missförstå mig inte, kvinnan behöver inte alls vara förtryckt. Kanske skulle jag nämnt att kvinnan som i fråga sprang snabbare än Bolt kanske hellre ville satsa på en karriär inom vården, juridiken, lantbruket... vad vet jag? Att hon var förtryckt var bara ett exempel på VARFÖR hon inte var känd... men den kopplingen trodde ju jag att du kunde dra, så hur var det med att alla män är smartare än alla kvinnor?