2015-12-29, 03:35
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Hos Telia har man möjligheten att teckna ett abonnemang och till det knyta
till extra mobilanslutningar (för t.ex familjemedlemmar) och allt hamnar på samma faktura.
Telefor har ett liknande.

Jag önskar att Tele2/Comviq inför något liknande eller vad tycker ni?

Menar du med nån form av rabatt lr liknande?
Såvitt jag vet är det möjligt att få allt på samma faktura (samlingsfaktura) hos t2
Citera
2015-12-29, 03:44
Bannlyst
Köpte iphone 6 och tecknade 24 månaders bindningstid. 385 kronor månaden. Får 2 GB surf. Nu anser jag att 2GB är alldeles för mycket och undrar om jag kan ändra till 1 GB och hur mycket sänks priset då i månaden? Har comviq.
Citera
2015-12-29, 13:01
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Jo, alltså jag fattar grejen. Men det jag hänger upp mig på är att alla deras Abonnemang kallas FASTPRIS, de två som har obegränsat med samtal och även detta, MINI. Jag förstår att man kanske inte riktigt kan jämföra med en fastpris taxiresa. Men jag tycker ändå upplägget är lite missvisande. Antingen är det väl ett helt fastpris eller så är det inte ett fastpris. Nu är väl folk inte dumma, och har svårt att tro att de skulle ha något ärende på deras bord om en kund som inte "visste" att det bara ingick 200min. Men varför ens kalla det FASTPRIS, tidigare kallade dem väl det SMART, om jag inte minns fel.

Smart hade inte ett fast pris utan rörligt. Du rör ihop begreppen. FAST betyder inget annat än att det är ett fast pris för det som ingår, alltså inga extra rörliga avgifter, så länge man håller sig till det som ingår.

Du verkar lägga in ett eget begrepp i fast pris.
Citera
2015-12-29, 14:02
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Jo, alltså jag fattar grejen. Men det jag hänger upp mig på är att alla deras Abonnemang kallas FASTPRIS, de två som har obegränsat med samtal och även detta, MINI. Jag förstår att man kanske inte riktigt kan jämföra med en fastpris taxiresa. Men jag tycker ändå upplägget är lite missvisande. Antingen är det väl ett helt fastpris eller så är det inte ett fastpris. Nu är väl folk inte dumma, och har svårt att tro att de skulle ha något ärende på deras bord om en kund som inte "visste" att det bara ingick 200min. Men varför ens kalla det FASTPRIS, tidigare kallade dem väl det SMART, om jag inte minns fel.

Menar du på fullt allvar att man bara kan använda begreppet fast avgift är man får oändligt av allt????

Synnerligen grovt missförstånd!
Citera
2015-12-30, 00:50
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Smart hade inte ett fast pris utan rörligt. Du rör ihop begreppen. FAST betyder inget annat än att det är ett fast pris för det som ingår, alltså inga extra rörliga avgifter, så länge man håller sig till det som ingår.

Du verkar lägga in ett eget begrepp i fast pris.

Ska man se det krasst då så är ju allting med en avgift ett Fast pris i princip. Så länge man håller sig till det som ingår eller det avgiften avser. Det kan väl vara så att ordet "Fastpris" används lite för mkt i olika sammanhang och faller ur sin egentliga mening.
Då behöver man inte kalla ett abonnemang för FASTPRIS då om det ordet i sig inte har någon innebörd i sammanhanget, eftersom det är så uppenbart att det ändå är den abonnemangsavgiften som gäller, om man nu håller sig till det som är. Eller hur..
Citera
2015-12-30, 12:43
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ska man se det krasst då så är ju allting med en avgift ett Fast pris i princip. Så länge man håller sig till det som ingår eller det avgiften avser. Det kan väl vara så att ordet "Fastpris" används lite för mkt i olika sammanhang och faller ur sin egentliga mening.
Då behöver man inte kalla ett abonnemang för FASTPRIS då om det ordet i sig inte har någon innebörd i sammanhanget, eftersom det är så uppenbart att det ändå är den abonnemangsavgiften som gäller, om man nu håller sig till det som är. Eller hur..

Du verkar frenetiskt bita dig fat i din missuppfattning. Det har ju flera försökt förklara för dig här.
FAST är i motsats till RÖRLIGT pris. Försök läsa igen och ta hjälp. Du har inte ännu förstått.
Citera
2016-01-12, 03:14
Medlem
Redors avatar
Avslutas ett abonnemang automatiskt när man porterar sitt nummer till annan operatör?
Citera
2016-01-12, 07:56
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Avslutas ett abonnemang automatiskt när man porterar sitt nummer till annan operatör?
Det gör det.
Citera
2016-01-12, 16:10
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Det gör det.

Ok va bra, men Har nu problem med att mitt abonnemang och nr är aktivt dels hos min gamla operatör och min nya. Är det ens tekniskt möjligt?. Ett nummer hos två olika operatörer /:
Citera
2016-01-12, 16:11
Medlem
antigravitations avatar
Citat:

Ja, men ring och påbörja uppsägan först och be nya operatören ta över numret dagen innan uppsägningstiden går ut. På så sätt slipper du slutfaktura. Flyttar du numret utan att säga upp först så får du en slutfaktura för 30 eller 90 dagar beroende på hur gammal abonnemangsform du har.
Citera
2016-01-12, 23:41
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation
Ja, men ring och påbörja uppsägan först och be nya operatören ta över numret dagen innan uppsägningstiden går ut. På så sätt slipper du slutfaktura. Flyttar du numret utan att säga upp först så får du en slutfaktura för 30 eller 90 dagar beroende på hur gammal abonnemangsform du har.

Källa på det?
Citera
2016-01-13, 01:42
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation

Har utan uppsägningtid/bindningtid så det är lungt. och även om jag skulle åka på att betala lite så är det ingen stor summa.

Så det är inget problem, problemet var att mitt nummer just nu funkar både hos Comviq och hos min nya operatör. Jag vill ju inte att comviq fortsätter ha mitt abonnemang aktivt fast jag bytt. Det är just det jag undrade också, ett abonnemang måste ju ha ett nummer knutet till sig..och mitt nummer ägs ju av min nya operatör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in