2015-06-21, 15:44
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Få bra betyg i skolan.

Köra bil utan att krocka.

Komma ihåg oförätter.

Shoppa.

Föda barn.

Amma.

Backhoppning. Ju lättare man är, desto bättre.

Förstå män. Män förstår varken män eller kvinnor men kvinnor förstår båda.

Överleva sjukdomar. Kvinnor har bättre immunsystem.

Tänka på sin vikt och sin hälsa.

Trösta de som är ledsna.

Förstå hur andra ser dem.

Kvinnor har en högre smärttröskel. Män hade nog inte klarat att föda barn.

Göra flera saker samtidigt. Det är ingen myt.

Hålla rent omkring sig, inklusive att uppfatta att det är skitigt.

Få mulitpla orgasmer.

Kvinnor är vackrare än män och passar bättre i kort-kort kjol.
Citera
2015-06-21, 15:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
På att ta hand om barn. Skulle aldrig lämna mina barn till en dagpappa.
min pappa var mkt bättre på att ta hand om barn än min mamma

sen är kvinnor bättre på skönhet mode utseende, nagellack, skriva dikter och uttrycka sina känslor
Citera
2015-06-21, 15:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
min pappa var mkt bättre på att ta hand om barn än min mamma

sen är kvinnor bättre på skönhet mode utseende, nagellack, skriva dikter och uttrycka sina känslor

Är det männen som dominerar! iof är det ju bögar så de kanske går som kvinnor ändå?
Citera
2015-06-21, 15:56
Medlem
mirandakerrs avatar
Som sagt, man kan inte genaralisera bara sådär. Alla asiater är inte smartare än alla afrikaner. Alla män är inte smartare eller överlägset bättre än kvinnor.

Min slår min bror i tv spel gånger tusen, jag kör bil bättre än honom, jag är bättre på att skriva uppsatser och läsa kartor medan han är bättre på att teckna, laga mat och hockey.
Acceptera att alla är olika. Det kommer alltid finnas en man som är bättre än en kvinna samt en kvinna som är bättre än denna man.

Bara för att Usain Bolt är den snabbaste mannen så betyder inte det att det inte finns en kvinna som inte är snabbare än honom. Det finns säkert en brud som löper snabbare än honom, men hon sitter kanske förtryckt i Afrika och måste ta hand om sina barn och sin sjuke man.

Men för att ändå nämna något. Den bästa modellen/mannekängen erhålls ändå av en kvinna. Ingen slår Gisele Bundchen eller hennes catwalk.
Citera
2015-06-21, 15:59
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Få bra betyg i skolan.

Köra bil utan att krocka.

Komma ihåg oförätter.

Shoppa.

Föda barn.

Amma.

Backhoppning. Ju lättare man är, desto bättre.

Förstå män. Män förstår varken män eller kvinnor men kvinnor förstår båda.

Överleva sjukdomar. Kvinnor har bättre immunsystem.

Tänka på sin vikt och sin hälsa.

Trösta de som är ledsna.

Förstå hur andra ser dem.

Kvinnor har en högre smärttröskel. Män hade nog inte klarat att föda barn.

Göra flera saker samtidigt. Det är ingen myt.

Hålla rent omkring sig, inklusive att uppfatta att det är skitigt.

Få mulitpla orgasmer.

Kvinnor är vackrare än män och passar bättre i kort-kort kjol.

Nej, smärttröskeln är lägre hos kvinnor. Det är vetenskapligt bevisat.
Citera
2015-06-21, 16:11
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Som sagt, man kan inte genaralisera bara sådär. Alla asiater är inte smartare än alla afrikaner. Alla män är inte smartare eller överlägset bättre än kvinnor.

Min slår min bror i tv spel gånger tusen, jag kör bil bättre än honom, jag är bättre på att skriva uppsatser och läsa kartor medan han är bättre på att teckna, laga mat och hockey.
Acceptera att alla är olika. Det kommer alltid finnas en man som är bättre än en kvinna samt en kvinna som är bättre än denna man.

Bara för att Usain Bolt är den snabbaste mannen så betyder inte det att det inte finns en kvinna som inte är snabbare än honom. Det finns säkert en brud som löper snabbare än honom, men hon sitter kanske förtryckt i Afrika och måste ta hand om sina barn och sin sjuke man.

Men för att ändå nämna något. Den bästa modellen/mannekängen erhålls ändå av en kvinna. Ingen slår Gisele Bundchen eller hennes catwalk.

Haha! Du måste skämta!
Jag känner ca 200/6000000000 av världsbefolkningen, och ändå kan jag garantera att det inte finns någon kvinna som springer snabbare än Usain Bolt på 100m
Citera
2015-06-21, 16:19
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetahuteri
för det första, skulle du vilja diskutera med någon som inte accepterar vedertagen vetenskap?

dessutom så är det där mina egna ord du försöker lära mig med. jag sa tidigare att de senaste åren av förtryck har gjort att männen är bättre än kvinnor i fler avseenden än vad som är biologiskt.

om vi ska ta det här med ledarskap så hade som sagt kvinnor högst status i nästan 200 000 år. männen i ca 2500. gör matten själv. självklart spelar sådant in och jag tror att många män skulle bli förvånade och känna någon slags kollektiv skam. för på samma sätt som pojkarna i denna tråden tar på sig andra mäns storheter och säger "vi män är bäst" så kan jag säga att moralhistoriskt så ÄR KVINNOR BÄTTRE ÄN MÄN. hur stor roll spelar det om någon är bra på fotboll, egentligen?

Bländande!
Skulle vara ytterlig intressant att veta hur man kommit fram till den slutsatsen.
Krävs mer än kol 14 metod för att avslöja vilket av könen som besatt högst status för 200 000 år sen.
Det är nog bara genusvetenskapen som lyckas få fram bevis i den kvalitén.
Citera
2015-06-21, 16:31
Medlem
Romang67s avatar
Citat:

Det var nåt av det dummaste jag har hört.

Du inser att det ligger en del träning bakom Usain Bolts löpning va?
Citera
2015-06-21, 16:40
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Jo, man kan generalisera så!
Det var t o m trådstartarens utgångspunkt... Män är bättre än kvinnor i allt.
Men ville bli överbevisad att så inte är fallet.

Sen har du ju troligen rätt i att det sitter en förtryckt kvinna i Afrika som är snabbare än Bolt. Kanske t o m sitter några kvinnor i Sverige som är världens starkaste, hoppar högst, simmar snabbast, springer fortast, skidar fortast mm mm och borde inneha medaljer av ädlaste valör. Om det inte varit för att de är så hårt förtryckta kvinnor. Haha...
Citera
2015-06-21, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Japp, att känslomässigt manipulera män och använda det emot honom. Tjejer må vara lättare att trycka ner och mobba men underskatta inte hur de kan bryta ner dig totalt genom att använda dina tidigare svagheter/hemligheter emot dig (vad det nu må vara). Det är därför man aldrig ska öppna sig för en kvinna, mer än att ha sexuella relationer.

Sen att de kan multitaska är en annan sak som de är bättre på.

Annars kan jag inte komma på så mycket annat.
Citera
2015-06-21, 19:13
Medlem
Barkbitares avatar
Det är inte kön det handlar om, utom individen.

Vi är ju alla bra eller skitdåliga på något.

Det viktiga här tror jag att varje individ känner att han/hon är duktig på något.

I en fysisk situation är förhoppningsvis mannen starkare, men inte självklart.
I en psykologisk thriller tror jag på lång sikt att kvinnan är starkare.
Har inga källor på det, ren intuition
Citera
2015-06-21, 19:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Kan väl säga så här att den bästa sångaren enligt mig, är väl Celine Dion och det är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in