2016-01-12, 11:06
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Står byssjan kvar på Martorp, dvs i boden man hittade Lisa?
Eller är den borttransporterad?

Den finns hos Räddningstjänsten i Skövde.
2016-01-12, 11:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Räknade hon med att åka bil hem hade hon troligen
tagit med sig alla prylar.

Om hon trodde att hon skulle hjälpa någon lite snabbt i ladan så
är det troligare att hon lämnade grejer kvar.
Min åsikt.
Den åsikten delar du inte med Lisas pappa. Hon hade aldrig lämnat nyckeln.
Citat:
Stefan säger att Lisa skulle aldrig lämna nyckeln i tändningslåset, hon gör det inte ens hemma i garaget.
2016-01-12, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
"Ditsättaren" behövde inte ens veta att det skulle bli NB som åker dit. Han har mördat Lisa, sen hade han 5 dagar på sig att plantera villospår. NB har lämnat kvar en del plagg lite här och var som kunde användas för DNA plantering, t ex en blodig näsduk från en ficka. Har du lyssnat på Helena Andersson?. Enlig FUP var blodet på byxorna och jackan mycket små besudlingar, det går att avsätta om det är fuktat blod. Den enda större blodfläcken är den som sitter på röret och den kan ha hamnar där i samband med arbetet i mjölkrummet. Snacket om dammet köper jag inte, det blir inget damm på rörets undersida efter avslutat arbete.

Det ska bli intressant att höra vad advokatens nya expertvittne säger om den saken.

Planteringsscenarion utan verklighetsförankring och förvanskning av fakta, det är vad man kan kalla konspirationsteorier.
Oförmåga att ta till sig logisk argumentation och fakta. Att inte se sammanhanget som det ser ut i verkligheten utan istället rikta in sig på obetydliga detaljer och säga det är ett bevis för en konspiration. Faktaresistens.
I syfte att få Nerijus att framstå som oskyldig. Förstår inte själva grejen?
Det handlar ju inte om ett normalt kritiskt tänkande eller att man värnar om rättssäkerheten, är snarare tvärtom.
Tröttsamt.
2016-01-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den åsikten delar du inte med Lisas pappa. Hon hade aldrig lämnat nyckeln.

Jag har läst det.
En orsak kan vara att hon har blivit stressad någon har ropat
på hjälp "snälla hjälp kom fort skynda min bror är skadad hjälp".

I ett sådant läge kanske hon inte tänker efter utan agerar spontant.
Hade inte pappan en åsikt om hennes hjälpsamhet också?
2016-01-12, 11:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har läst det.
En orsak kan vara att hon har blivit stressad någon har ropat
på hjälp "snälla hjälp kom fort skynda min bror är skadad hjälp".

I ett sådant läge kanske hon inte tänker efter utan agerar spontant.
Hade inte pappan en åsikt om hennes hjälpsamhet också?
Jo, att hon aldrig skulle ha följt med någon okänd, och om du tror att det var så lätt att lura Lisa in i ladan underskattar du henne betydligt.
2016-01-12, 11:24
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
NB hade skadat sina händer ofta och vad gör man när det blöder? Man torkar blod. Han hade torkat blod med något t ex papper och slängde till soppor. Man kan hitta mycket material med dna i soppor. Bland annat hade NB alibi från sin bror och fru, men den alibi knäcktes efter påtryckning i förhör i Vilnius.

Du tror inte att NB ljuger om att han skadade sina händer ofta, med tanke på att han ljuger om precis ALLT annat!!!
Tror du på den löjliga konspirationsteorien?
VARFÖR skulle någon vara intresserad av att sätta dit en helt obetydlig diversearbetare från Litauen.
VARFÖR skulle man välja detta krångliga sett, det vore väl enklare att slå ihjäl NB istället.
Tänk efter lite!!!
2016-01-12, 11:32
Medlem
Citat:
Jo, att hon aldrig skulle ha följt med någon okänd, och om du tror att det var så lätt att lura Lisa in i ladan underskattar du henne betydligt.

Efter som jag inte vet så blir det gissningar och antaganden.
Hur hamnade hon i ladan enligt dig?
2016-01-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
En sak är säker, möjligen lite OT men :

Det är ingen lätt tid som väntar för våra svenska tjejer/kvinnor.
Snart kan dom inte ens gå på stan utan att risken är överhängande att dom blir antastade och trackasserade. Kolla på vad som hände i Tyskland på nyårsnatten.
I Kalmar. På festivaler som nu rullas upp....
och detta är inget nytt. Det är vardag för våra tjejer ( främst unga tjejer) på stan.
Och det är tyvärr som så att det mörkas...
Det är våra "nya svenskar" som utgör detta problemet, så enkelt är det.
Det är inte rasistiskt, det är fakta.

Lär nog bli en o annan svenks tjej som går samma öde till mötes som Elin Krantz och Lisa Holm framöver....

Jag har länge haft åsikten att det är topic. Det är ju det saken handlar om.

Det finns alltid ett pris för allt oavsett vem som är Svarte Petter, eller vem som cashar in och sparar pengar. Det finns en ekonomisk aspekt som ligger som en våt filt, över debatten. Är det politik?

Men det är som allt annat i detta land när orsakssamband ska diskuteras så blir konspirationsteorier och förtal från Inger Rönnbäck, mer rumsren argumentaion än sanningen. Inte ens jurister kan se ett orsakssamband, att det föreligger adekvat kausalitet när det är uppenbart.

Jag vet sen liten att man ska akta sig för främlingar!
2016-01-12, 11:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Efter som jag inte vet så blir det gissningar och antaganden.
Hur hamnade hon i ladan enligt dig?
Den enklaste förklaringen av alla; hon gick självmant. Varför hon gjorde det, och vad jag har för stöd för påståendet får vi diskutera i den alternativa tråden.
2016-01-12, 11:41
Medlem
Vad är det för hus som står brevid eller mittemot där byssjan låg, nån som vet vem som bor där?
http://cdnmo.coveritlive.com/media/i...canjuboden.jpg

Och är Avarius "borta" att man inte får tag på honom , inte ens hans mamma enligt IR(Aftonbladet)??
2016-01-12, 11:46
Medlem
Citat:
Den enklaste förklaringen av alla; hon gick självmant. Varför hon gjorde det, och vad jag har för stöd för påståendet får vi diskutera i den alternativa tråden.

Lurad är också självmant.
Jag tror ingen vågar ta risken att släpa bära eller hota
henne över vägen.

Skulle det komma en bil så är det kört, en
bil med AJ i tex skulle garanterat stanna.
2016-01-12, 11:54
Medlem
Skövdenyheterna har lyckats fånga N på bild vid vallningen på plats. Lisas Holms mördare verkar ha levt gott på maten som serverats i häktet.

http://www.skovdenyheter.se/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in