2016-01-12, 00:31
Medlem
Om han NB hade varit det minsta smart så hade han berättat något i stil med vad du skriver kristian,men han har ju ingen förklaring till nånting Hur bevisningen kan se ut som den gör,och om han nu plötsligt får för sej att ändra sin story så är han ändå inte trovärdig, han har haft sina chanser att berätta tidigare vad som hände.Nu är det för sent..Han har ordnat sin egen livstids dom nu..
2016-01-12, 00:35
Medlem
Och allt detta tjatande om plantering det kan ni glömma..Enligt Leif GW Persson så har nåt sånt aldrig förekommit i Sverige och i utlandet bara vid enstaka tillfällen att någon planterat ut DNA för att sätta dit någon så det är bara ĺägga ner för blodet måste vara färskt,och vem skulle kunna fått tag på nerijus färska blod och med så kort varsel plantera ut allt inom en timme. NEJ det är lika trovärdigt som att tro på tomten..
2016-01-12, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Slutligen: har man plötsligt inte gått förbi allt dna då? Jag har inte koll på alla ställen det satt på, men ni som vet?

När han sagt allt detta han Hovrätten börja jobba. Varför sa du inget innan? Jag är litauer. Gammal ryss. Ett laglöst rike. Rättsväsende fungerar bäst om man nekar i sten. Jag försökte rädda livet på henne. Efteråt blev jag så rädd att jag bad irina om alibi. Innan det sket jag ner mig mitt i ladan. Jag kände att nu får jag problem. Hon levde när jag kom! Jag har själv en dotter och är säker på att varje pappa hjälper henne om hon svävar mellan liv o död!

-hur skulle en åklagare tugga sig genom detta?

Det spelar ingen roll vad han säger, ingen tror på ett svin som har ljugit i sju månader.
2016-01-12, 00:40
Medlem
Skändat kroppen ska det stå kristian var stavningsprogrammet som skrev sex.Och jag har läst fup. .
2016-01-12, 00:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Slutligen: har man plötsligt inte gått förbi allt dna då? Jag har inte koll på alla ställen det satt på, men ni som vet?

När han sagt allt detta han Hovrätten börja jobba. Varför sa du inget innan? Jag är litauer. Gammal ryss. Ett laglöst rike. Rättsväsende fungerar bäst om man nekar i sten. Jag försökte rädda livet på henne. Efteråt blev jag så rädd att jag bad irina om alibi. Innan det sket jag ner mig mitt i ladan. Jag kände att nu får jag problem. Hon levde när jag kom! Jag har själv en dotter och är säker på att varje pappa hjälper henne om hon svävar mellan liv o död!

-hur skulle en åklagare tugga sig genom detta?

Varje pappa skulle nog vilja att man hjälpte henne genom att ringa 112. Pappor vill nog hellre det än att leta efter försvunnen dotter 5 dagar.

Jag tror inte HR skulle köpa det där. Som sagt, man hittar inte så ofta mördade flickor. Vem är då mördaren som inte lämnar spår.?
2016-01-12, 00:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Att NB skulle plötsligt varit vid ladan när lisa försvann och sen plötsligt hittar henne död och har sex med kroppen och utgör griftefridsbrott är lika långsökt och inte trovärdigt för fem öre. .

Och att han saknar alibi för tidpunkten samt att han sagt till brodern och frun att ljuga och säga han var hemma och att vittnen sett han åka på sträckan är väl oxå bara otur samt att hans Blod finns på 10 ställen ,mer och säkrare bevis går ju inte att få..Och att en osynlig mördar lisa och inte lämnar ett enda spår efter sej det har aldrig hänt i Sverige.så om ni tror att NB är oskyldig så hänvisar jag er till alternativtråden.

Ja nog är det långsökt alltid. Tyvärr så är det just den slumpen som alternativ teoretiker tror på Dom går emot den starka tekniska bevisningen som finns, och klarar inte av att vara objektiv och se innebörden av den fakta som finns att tillgå. - Allt för att dom inte vill tappa ansiktet, så dom håller sig till deras enkelspåriga teori. Mycket tråkigt att se. Som att det skulle vara mer befogad att tro på en okänd GM än Nerijus, då går man verkligen inte efter bevis.
Senast redigerad av henkess 2016-01-12 kl. 00:52.
2016-01-12, 00:47
Medlem
Grandiosos avatar
Det minsta man kan göra för Lisas och hennes anhörigas skull är att åtminstone inte
bedriva några ansträngningar i syfte att förvanska flickans öde och göra det till något
det aldrig har varit samt att inte försöka förneka det faktum att det är den redan dömde
som utförde illdådet, dömd på en sådan oerhört övertygande bevisning att inget som
helst utrymme lämnas för någon annan GM.

Det är det minsta man kan göra för deras skull alltså.
Respektera sanningen och vända ryggen åt lögnen och förvanskningar.
2016-01-12, 00:48
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har inte följt rättegången så noga idag, den blir ju lite trist då det inte finns någon skärpa hos försvaret. IR gör väl det hon kan men bra är det inte denna gång heller och det är ju tur för åklagarsidan.

Vad gjorde Lisa i ladan? Lekte, tja varför inte, troligt, nej. Varför inte prova nyfikenhet istället från advokatens sida. För visst kan man bli nyfiken på en jättelik byggnad och vad som fanns därinne även som en 17-årig tjej. Ett möte med någon? Ibland undrar man om inte IR jobbar för åklagaren.

Sexuell sadist har varit uppe också igen, människor verkar älska det numera. Var finns beläggen för att NB skulle vara en sexuell sadist eller ens nyfiken på det. Sex bilder på bundna kvinnor av 1500 i datorns fickminne, inte ens sparade i en mapp för framtida bruk tycker många är beviset. Har någon en anning om vad en verklig sexualsadist har hemma och på datorns hårdisk? Har någon anklagat eller misstänkt NB att vara det, frun, exfrun, brodern, någon i England, någon annan kvinna i Sverige? Ingen och ändå pekas NB ut som sexuell sadist när det enda som stödjer det är ett snöre kring den stackars flickans hals. Ett snöre som märkligt nog inte bär NB:s spår och DNA. En verkligen unik människa som går från att vara normal till att bli en sexuell sadist och mördare på en dag om han nu är skyldig.

Nästa tecken var att kläderna var i oording, byxor nerdragna, men vad har det med NB och sexuell sadism att göra då inte ett enda spår av NB finns på hennes bara kropp eller repet runt halsen? Kan det finns andra förklaringar till kläderna? Åkte dom av vid transporten eller teleporteringen (åklagaren verkar vara nöjd med att inget fordon säkrats) till boden? Drogs dom av av vanlig sexuell nyfikenhet? Gick Lisa in i Ladan för att kissa och drog själv ner byxorna och blev då överfallen? Var det därför DNA fanns på tejprullens insida för att Lisa gått omkring och tittat, kanske letat efter en pappersbit att torka sig med? Hon kanske tog i NB:s kläder som hängde därinne och förde sedan även över hans DNA till byxorna och sedan till jackan då hon blodig kämpade för sitt liv?

Hängning eller inte hängning det är också frågan som hänger i luften. Ja, vem vet mer än mördaren om det hänt och vad syftet kan ha varit? Åklagaren och vi kan bara spekulera vilt och polisen gillar sexuallsadism som den bästa förklaringen, själv är jag öppen för alternativ eftersom jag är objektiv. Hämnd, hat, maskera ett enklare mord eller olycka som något annat eller att förvirra polisen.

Problemet jag har är att om det är en sexuallsadist som dessutom inte har några problem att mörda en ung flicka så passar NB in mycket illa personlighetsmässigt tycker jag med den bakgrund som har tagits fram.

Om inte allt är iscensatt att verka konstigt så är det troligen en psykopatisk "jägare" som vill efter sitt sadistiska mord spara offret som någon trofe att sedan återkomma till. En driven man som inte är främmande för våld, sadism, djurplågeri och kanske till och med mord. En man som ville gå längre denna gång med sina fantasier och behålla minnet starkare genom att ha en död kropp att gå till. Är detta NB? vem vet riktigt säkert då han nekar till alla anklagelser och inte stämmer in på en sjuk människas skruvade värld.

NB är en ur polisen och många andra en bra kadidat till mördare då han har svagt alibi, arbetat på alla ställen som är aktuella och åkt omkring i omgivningarna. Att hans DNA kan ha kommit dit på kläderna via en hel del andra vägar bortses det helt ifrån. Likaså att hans onanerat i hörummet och spridit en hel del DNA där men det tjänar ett annat syfte för åklagaren. Han kläder som fanns i ladan var heller inte intressant tydligen för polisen, dom slängdes senare av Lars. Spår i boden efter NB var tydligen heller inte intressant att leta efter, bevis som hade räckt bra för att övertyga mig om hans skuld tillsammans med övrigt.

- Så, vad är motivet?
- Hur och varför valdes Lisa om inte slump?
- Var överfölls Lisa?
- Var mördades bevisligen flickan?
- Varför indikerade inte sökhunden på natten i ladan?
- Vad betyder det att mördarens DNA inte finns på snaran?
- Vad betyder det att NB:s DNA finns på kläder men inte på bar kropp?
- Vad betyder frånvaron av fingeravtryck och andra spår?
- Vad betyder hårstån och snörbitar egentligen?
- Och varför städades ovan inte bort av en i övrigt noggrann mördare?
- Vad betyder tappade örhängen och dess antal på olika ställen?
- Varför låg handsken dagen efter där den låg med ingen relation med övriga fynd?
- Varför inga spår i något undersökt fordon efter Lisa?
- Varför inga ytterliga spår i boden efter GM?
- Varför boden överhuvudtaget?
- Varför inte lämna kroppen om panik eller använt gödselstacken bakom ladan?
- Vad betyder dom nonchalant utslängda tillhörigheterna efter grusvägen.
- Vad betyder det att ingen egentligen sett NB vid ladan denna söndag?
- Varför är så många andra ointressanta som vittnen för polisen (tex svarta bilen)?
- Vad kan det betyda att NB inte är speciellt intresserad av sadistisk sex (IB, ex, dator).
- Varför nekar NB till alla anklagelser?
och möjligen mera...

I dom allra flesta mordfall så får man reda på det mesta i ovan frågor och liknande så man behöver inte grubbla över det. Inte i detta fall och det är det som gör mig intresserad och osäker på NB:s skuld.

En del i tråden har med säkerhet sina svar på frågorna men dom duger inte för mig, man har hört tugget tidigare. Ingen vet förutom mördaren och det är illa att polis och åklagare inte ens försöker bena ut lite utan nöjer sig med sina DNA-spår som är allt annat än säkra bevis i min värld.
Välskriven sammanfattning. Det finns många skäl för tvivel i utredningen. Felet som IR gör att det är för många "vi vet inte" och för lite av sakliga förklaringar till varför hon inte köper åklagarens sakframställning. Om NB är oskyldig och det är sat att han aldrig har träffar flickan, är det självklart naturligt att han inte har någon förklaring till bevisen, oavsett om det är fråga om en eller 100 DNA träffar.
2016-01-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Om han NB hade varit det minsta smart så hade han berättat något i stil med vad du skriver kristian,men han har ju ingen förklaring till nånting Hur bevisningen kan se ut som den gör,och om han nu plötsligt får för sej att ändra sin story så är han ändå inte trovärdig, han har haft sina chanser att berätta tidigare vad som hände.Nu är det för sent..Han har ordnat sin egen livstids dom nu..

Tror det räcker att vara normalbegåvad. Eller oskyldig. Han borde ju inte vilja annat än prata! Om allt och inget!

Istället ger han mest ett efterblivet intryck.
2016-01-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Det spelar ingen roll vad han säger, ingen tror på ett svin som har ljugit i sju månader.

Nja, han har inte ljugit, han har låtit bli att berätta. För än nu.
2016-01-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Varje pappa skulle nog vilja att man hjälpte henne genom att ringa 112. Pappor vill nog hellre det än att leta efter försvunnen dotter 5 dagar.

Jag tror inte HR skulle köpa det där. Som sagt, man hittar inte så ofta mördade flickor. Vem är då mördaren som inte lämnar spår.?

Det har NB inget svar på. Han har bara inte gjort det. Varje pappa hade kastat sig in i ladan och frenetiskt försöka ta ner en hängande tjej som hänger ner från ett tak. Man tänker inte rationellt, man bara gör det. Vad håller hon på med? Ska hon ta livet av sig och jag ska se på? Knappast. Lite jävla stolthet har man?

Det intressanta är varför Rönnbäck inte jobbar mer med NB mellan HR-sessionerna. Tror hon rent av att han är skyldig men rider bara ut ärendet och kasserar in degen?

En normal jävla advokat hade sagt till den åtalade att du! jag tror faktiskt inte du gjort det men det spelar ingen roll vad jag hittar på i rätten! Jag klarar inte det utan din medverkan! så nu säger du så och så..

Varför gör hon inte det?
2016-01-12, 00:56
Medlem
Det värsta i den här tragiska och fruktansvärda avskyvärda mordet är att Lisas anhöriga förmodligen aldrig kommer få ett svar på frågan varför??Det måste vara det jobbigaste med att förlora ett barn och aldrig få ett svar på varför det hände.För deras skull hoppades jag på ett erkännande men det tvivlar jag starkt på att NB nånsin kommer göra för han är för dum och tror han ska neka sej genom allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in