Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Bra, presentera den professionelle färgspanaren, den som kan berätta hur Lisa dog.
Det är svårt att diskutera med dig, eftersom du hela tiden byter fot. (Japp, jag har inte gjort det förut, men japp, jag läser också tråden.)
Å ena sidan har du läst FUP, följt TR-förhandlingarna så gott det går (antar jag) och du har läst domen. Du hittar luckor i detaljer som i en del fall är svåra att förklara. (Om dessa luckor är väsentliga är en helt annan sak.)
Å andra sidan spelar du helt ovetande när det passar dig eller dina argument. Tröttsamt. Tjafsigt.
Pröva att ibland välja fågelperspektivet. Jag kan tänka mig att du egentligen vet, t.ex. att rättsläkare gjort obduktion och kommit fram till något, och att TR gjort en sammantagen bedömning.
Men visst,
ingen kan
helt och hållet berätta hur hon dog. (Inte ens mördaren, tror jag faktiskt. Snälla skrik inte KÄLLA på det.)
Vi vet dock tillräckligt ("strypning/hängning") för en fällande dom i TR och med stor sannolikhet även detsamma i HR -- det vet jag att även du håller med om.
Så att kasta fram "det går endast 1 mord på 1000 hängningar"; hur relevant är det egentligen? Vad förändrar det? Läs gärna igenom mitt förra inlägg igen.
(Eller försöker du säga att rättsläkarna och alla dessa proffs konspirerat i detta fall? I så fall hänvisar jag med emfas till alternativtråden.)