2016-01-11, 22:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Ja, det bör väl du veta som har svar på allt (skratt). Vi sparar ju hela kostnaden för tiden i fängelse i alla fall. Du brukar ju ha svar på allt så du har väl koll på varenda krona statistiskt sett som det kostar per dag för en person som sitter i Sveriges fängelser. OBS: Julen är slut.
Men det innebär att vi måste ha NB:s mördare i fängelse. Är han billigare? Dessutom måste vi leta rätt på honom.

Börjar vi inte spåra lite för långt från trådens ämne nu?
2016-01-11, 22:35
Medlem
Hur kan du tycka livstid är för hårt??.omständigheterna att flickan bara var 17 år och sättet han mördat henne på och sedan hanterat kroppen och tryckt in den i ett skåp är så pass brutala och vidriga handlingar att man bara kan dömas till lagens strängaste straff.Nämligen livstid..
2016-01-11, 22:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du anser att det är ett klart vanligare brott (att NB råkar hitta Lisa död och är nekrofil) än åklagarens gärningsbeskrivning. ÅK grundar sin åsikt i sakkunnigutlåtande - och du hänvisar till Expressen från 2006 för att stärka din åsikt:
Att det är mer troligt att hitta en flicka och utöva nekrofili. På god grund som du la till.

Pedofilen du har som källa, som argument för sanningshalten, var inte värst lik sammanhanget i detta brottsfall? Inte hade han hittat en flicka som kyrkvaktmästare? Inte hade han agerat på samma sätt heller (NB bara tittade skrev du):
Att NB förgrep sig på Lisas döda kropp är vi överens om, eller hur, så diskussionen gäller vad som hände innan Lisa dog. Mördades hon, eller dog hon av annan orsak? Det går ett mord på tusen hängningar har jag hört någonstans.
2016-01-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Jomen har inte vedebörande satt sin sista fot i frihet? Eller vad tycker du?
Jag försökte bara förklara skälen till hans närvaro. Att han är skyldig har jag trott sedan FUP:en kom. Dock ska han fällas i HR och en livstidsdom vinna laga kraft, innan man kan beskriva det som ett faktum att han förlorat sin frihet på livstid. Jag är långtifrån någon jurist, men jag skulle förmoda att om han inte tagits med på synen, skulle det kunna påtalas som ett rättegångsfel.
2016-01-11, 22:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Hur kan du tycka livstid är för hårt??.omständigheterna att flickan bara var 17 år och sättet han mördat henne på och sedan hanterat kroppen och tryckt in den i ett skåp är så pass brutala och vidriga handlingar att man bara kan dömas till lagens strängaste straff.Nämligen livstid..
*suck* Livstid är för hårt för att vistas illegalt i Sverige.
2016-01-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
jojo, men vad fan tillför fanskapet. Klart han bör va med, men va tillför han utredningen?
Ingenting.
2016-01-11, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att NB förgrep sig på Lisas döda kropp är vi överens om, eller hur, så diskussionen gäller vad som hände innan Lisa dog. Mördades hon, eller dog hon av annan orsak? Det går ett mord på tusen hängningar har jag hört någonstans.
Hahahahaha - detta var den sämsta argumentationen ever från dig.
Vilken källhänvisning att komma med som ska belägga din åsikt vs åklagaren.
2016-01-11, 22:42
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vem köpa sånt lögn att det inte hittats DNA på arbetskläder? Man måste vara helt dum. Det borde finnas Lisas dna eftersom hon var i kontakt med kläder och dna från person/ personer vems arbetskläder det var.

Tvättmaskin! Kläderna tvättades samma dag som Lisa försvann. Detta enligt fru Irina.
2016-01-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ja, hon hade varit mer skräckslagen om händerna hade varit bundna. Åklagaren beskrev idag i sakframställan att NB lockade eller tvingade Lisa in i ladan, och det skedde en fajt där hon tappade örhängena. Hur gick det till, utan ett spår av fajt på någon av kropparna och med fria händer? Det är mycket enklare att förklara om Lisa gick frivilligt och tog av hjälmen där hon tappade örhängena.

Bevis för fria händer? Är det samma hitte på som i höstas om att hon helt visst blev tejpad med en hand?
2016-01-11, 22:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Bevis för fria händer? Är det samma hitte på som i höstas om att hon helt visst blev tejpad med en hand?
Inga skador på handlederna och fria händer när hon hittades. Hade hon bundits så hade hon gjort motstånd och det hade synts.
2016-01-11, 22:50
Bannlyst
Citat:
Men det innebär att vi måste ha NB:s mördare i fängelse. Är han billigare? Dessutom måste vi leta rätt på honom.

Börjar vi inte spåra lite för långt från trådens ämne nu?

Den som gör det ska väl inte ha fängelse. Personen borde få skottpengar istället. Fick jag nåt svar på vem som har dödat flickan och hur det gick till i alternativtråden?
2016-01-11, 22:53
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen, och det har jag heller inte sagt. Tjafs
Som du uttryckte dig i ditt inlägg så var vi flera som tolkade det som att det var någon på NFC med budgetansvar. Du menar med andra ord någon på polisen med budgetansvar?
Vi vet alla här vem "han" som som älskar att vända på allt i tråden är.
Har jag tolkat dig rätt nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in