2016-01-11, 17:56
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
En 38-årig läkare ägnade åratal åt att bygga en ljudisolerad bunker på sin gård där han sedan höll en kvinna som sexslav. Men offret lyckades fly – och nu åtalas mannen för människorov och grov våldtäkt.

Verkar som att han är 38 år i alla fall.
Citera
2016-01-11, 17:56
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Min fjärrdiagnos, baserad på magkänsla, säjer att han har nån form av autistisk störning.

Vår A-person kommer förmodligen att placeras i fängelse. Han gjord nog en liten missbedömning där när han angav sej själv till polisen.

Undrar om han ångrar sej i dag? Han sitter säker och tänker på allt skoj som han hade kunnat ha med den stackars kvinnan i ställer för att, som nu, torka bort i en trist cell.
Vi får väl se när mer läcker ut men min magkänsla säger mig att han inte kunde förmå sig till att göra speciellt mycket roligt med henne. Planerandet var förmodligen roligare än själva utförandet, som så mycket annat här i livet.
Citera
2016-01-11, 18:04
Medlem
glimmandes avatar
Fenomenalt sinnessjukt.

Man måste vara rejält ond för att genomföra nåt sånt här.
Citera
2016-01-11, 18:40
Medlem
Det var då för väl att hon lyckades fly. Tänk vilken panik hon måste fått då han berättade för henne att han skulle hålla henne fången i flera år som sexslav.

Däremot verkar han alldeles för klantig och amatörmässigt för att vara kapabel att hålla henne instängd i flera år.

Vilken otroligt sjuk och genomvidrig människa som bygger ett hus just för detta ändamålet.
Citera
2016-01-11, 18:41
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Vi får väl se när mer läcker ut men min magkänsla säger mig att han inte kunde förmå sig till att göra speciellt mycket roligt med henne. Planerandet var förmodligen roligare än själva utförandet, som så mycket annat här i livet.
Jag har läst stämningsansökan nu. Var lite snabb med att skriva förut.

Varför skulle han inte förmått sej göra nåt speciellt roligt med henne? Han verkade ju ha planerat för en lång barnlös samvaro med henne i sin bunker? Turligt nog lyckades hans iq inte räkna ut att hon skulle tjalla för polisen när dom klev in där på stationen för att hämta nyckeln till hennes lägenhet.
Citera
2016-01-11, 19:03
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Jag har läst stämningsansökan nu. Var lite snabb med att skriva förut.

Varför skulle han inte förmått sej göra nåt speciellt roligt med henne? Han verkade ju ha planerat för en lång barnlös samvaro med henne i sin bunker? Turligt nog lyckades hans iq inte räkna ut att hon skulle tjalla för polisen när dom klev in där på stationen för att hämta nyckeln till hennes lägenhet.
Det svenska utbildningssystemets förflackning till trots krävs ännu viss slutledningsförmåga för att ta en läkarexamen, så vi kan inte gärna skylla på låg intelligens som orsak till att han åkte fast. Även de omfattande förberedelserna samt att de bägge var maskerade vid bortförandet tyder på allt annat än överilat handlande.

Givetvis tyckte han om känslan av att äga henne men det är ju inte så mycket värt om ingen tredje part vet om det. Troligtvis var också hela situationen oerhört stressande för honom. Kanske led han av paranoia.

Vi får vara glada över att han inte kom sig för att göra något värre med henne.
Citera
2016-01-11, 19:14
Medlem
Det märkliga med detta var ju att GM och BO tillsammans ska ha gått in på en polisstation och anmält. Är det belagt nu att det förhåll sig så? Har det i så fall framkommit något om bakgrunden till detta? Det är ju minst sagt spektakulärt att en GM anmäler sig själv i samråd med BO i ett sånt här fall.
Citera
2016-01-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Det märkliga med detta var ju att GM och BO tillsammans ska ha gått in på en polisstation och anmält. Är det belagt nu att det förhåll sig så? Har det i så fall framkommit något om bakgrunden till detta? Det är ju minst sagt spektakulärt att en GM anmäler sig själv i samråd med BO i ett sånt här fall.

Det står förklarat i stämningsansökan som är länkad tidigare i tråden. De åkte till polisstationen i ett annat ärende och han verkar ha varit så trög att han inte fattade att han skulle åka fast.
Citera
2016-01-11, 19:39
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Det står förklarat i stämningsansökan som är länkad tidigare i tråden. De åkte till polisstationen i ett annat ärende och han verkar ha varit så trög att han inte fattade att han skulle åka fast.

Trög och trög, jag tippar snarare på ett svårt fall av grandios självbild hos en smart kille som kände sig överlägsen alla och som inte kunde föreställa sig hur någon skulle kunna avslöja hans fantastiska geniala plan.
Citera
2016-01-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Trög och trög, jag tippar snarare på ett svårt fall av grandios självbild hos en smart kille som kände sig överlägsen alla och som inte kunde föreställa sig hur någon skulle kunna avslöja hans fantastiska geniala plan.

Det beror på vad du menar med smart. Han är säkert jättebra på sudoku, iq-tester, bygga betongbunkrar och klara tentor på läkarlinjen, men streetsmart är han inte.
Citera
2016-01-11, 19:58
Medlem
Akademiker /läkare igen som inte klarar att skaffa tjejer på normalt sätt.

Vem är förvånad?
Citera
2016-01-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Akademiker /läkare igen som inte klarar att skaffa tjejer på normalt sätt.

Vem är förvånad?

Vet inte riktigt vad du syftar på, men ex. Josef Fritzl var ju gift så han "hade en tjej", men han ville ändå skaffa en till som han kunde styra och ställa helt utan att tjejen kunde motsätta sig, eftersom hon befann sig totalt i hans makt.

Jag tror att det sistnämnda är nyckeln till det hela. Ute i det fria kan man aldrig få 100% kontroll över "sin tjej", eftersom kvinnor i det svenska samhället vet sina rättigheter helt oavsett hur kuvade de än månne vara. En vacker dag en sådan kvinna kanske reser sig och sticker.

Men en kvinna som man håller i en bunker har ju inte samma möjlighet. Så med henne kan en sådan här sjuk personlighet slappna av. Det är han och enbart han som bestämmer - precis allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in