Tog nyligen upp med päronen att jag vill ha en utredning om ADD. Ångrar det i efterhand, farsan lät väldigt nedlåtande och tog upp datorn som orsaken till alla mina problem. Fick intrycket att han tycker att ADD är en skämtdiagnos och jag söker bara anledningar till vara lat, vilket jag absolut inte utesluter. Kommer nog fortsätta självmedicinera alprazolam mot ångest/depression och zolpidem för sömnsvårigheter. Vill inte ge mig på Concerta/Ritalin utan läkares uppsikt
Vad jag hoppas är att någon kunnig här kan ge lite input. Min hjärna är som en stor degklump idag så ursäkta för dålig text.
Överlag väldigt introvert
Kan så länge jag minnas haft sömnsvårigheter, hjärnan går helt enkelt på högvarv så fort jag lägger mig. Men när jag väl somnar, satan vad jag sover. Att gå upp morgonen har varit en plåga hela mitt liv (förstår att det inte är ovanligt!).
Koncentrationssvårigheter. Lätt hänt att tankarna flyger iväg medan jag lyssnar och tänker helvete, vad pratar gubben om egentligen!?
Jag skjuter upp ALLT hela tiden, så länge jag inte är intresserad i det så att säga. Det här är garanterat vad som skadat min skolgång mest. Det låter så lättlöst, gör det bara liksom, men icke.
Svårt att följa instruktioner. Antingen har jag glömt vad som sades eller så blir jag osäker, svårbeskrivet vad som egentligen går genom hjärnan när jag försöker följa instruktioner ibland.
Dåligt närminne. Kan ge ett exempel på sånt som händer mig dagligen. La mobilen på handfatet när jag skulle tvätta händerna, tänkte att nu Losnut glömmer du inte mobilen! En minut senare lämnar jag toaletten utan mobilen
Går sista året på gymnasiet och känner mig osäker på om jag kan följa upp mina studier så som saker ting fungerar i dagsläget.
Mvh