Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 17:04
Bannlyst
Vad är det längsta ni åkt för att träffa någon?
Citera
2016-01-10, 20:43
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorMcgregor
Vad är det längsta ni åkt för att träffa någon?

3 mil var det längsta, dock var det en dubbeldejt med 2st kåta brudar och jag var ensam kille

annars så har nästan alltid tjejerna åkt till mig
Citera
2016-01-10, 21:04
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Hur är det, kan man få upp samma personer fler gånger om man swipar tillräckligt länge?

Om jag lägger upp en ny profilbild vill jag ju att tjejer som inte gillade den förra bilden ska se den nya och förhoppningsvis högerswipa mig.

Det verkar som om en omstart av kontot kan vara ett bra drag.

Jag har haft Tinder ett tag, säkert enda sen sommaren, och körde med en värdelös profilbild till en början vilket resulterade i kassa matchningar.
Härom veckan bytte jag ut den mot en betydligt bättre bild. Körde en ny repa av swipe och inte en jävla träff sen dess.

Så igår tog jag bort mitt konto och började om.
Idag satte jag mig i typ 10 min och fick ihop 15 riktigt fina matchningar, och då har jag ändå rätt höga krav.
(Och nej det är inte bottar, eller kan bottar göra så man har gemensamma vänner?)

Så mitt tips är att, byter ni bilder, gör en omstart. Ni förlorar dock era gamla matchningar, men det kan det ju var värt om man ändå inte kommit någon vart.
Senast redigerad av Machbet 2016-01-10 kl. 21:57.
Citera
2016-01-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
3 mil var det längsta, dock var det en dubbeldejt med 2st kåta brudar och jag var ensam kille

annars så har nästan alltid tjejerna åkt till mig

Hur många dejter har du i en vecka och månad?
Citera
2016-01-11, 02:11
Bannlyst
Nästan alla brudar jag legat med på tinder har inte hört av sig efter våra träff eller när jag väl hört av mig inget svar eller så har de inte kunnat vid flera tillfällen.

Jag tror inte att det är sexet så vitt jag vet så har samtliga tjejer kommit förutom några st. men det förstår jag varför dessa inte viljat ses igen men resten? Är det meningen att det var bara engångsligg och inget KK?
Citera
2016-01-11, 02:32
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Det verkar som om en omstart av kontot kan vara ett bra drag.

Jag har haft Tinder ett tag, säkert enda sen sommaren, och körde med en värdelös profilbild till en början vilket resulterade i kassa matchningar.
Härom veckan bytte jag ut den mot en betydligt bättre bild. Körde en ny repa av swipe och inte en jävla träff sen dess.

Så igår tog jag bort mitt konto och började om.
Idag satte jag mig i typ 10 min och fick ihop 15 riktigt fina matchningar, och då har jag ändå rätt höga krav.
(Och nej det är inte bottar, eller kan bottar göra så man har gemensamma vänner?)

Så mitt tips är att, byter ni bilder, gör en omstart. Ni förlorar dock era gamla matchningar, men det kan det ju var värt om man ändå inte kommit någon vart.

Hur gör man en omstart då?
Citera
2016-01-11, 02:36
Bannlyst
Jag förstår inte varför folk har sina match kvar om konversationen har dött eller om ni vet att det inte kommer leda till något, ni kan lika gärna ta bort dem.

Algoritmen kommer dessutom tolka det som att du har ont om match så den visar dig mer och ger dig mer match om ni ser till ta bort dessa där de inte svarar, konversationen har dött eller att det inte kommer leda till något.

Kom bara ihåg att ange anledning när ni tar bort dem, ange anledning som "Beter sig dåligt, offline", detta är dåligt översatt från engelska till svenska men det betyder att personen inte svarar.
Citera
2016-01-11, 15:10
Medlem
Den här frågan går ut till alla tjejer:
Jag är en kille som är född i Iran men uppväxt i Sverige.
Då jag inte ser etniskt svensk ut så är det många svenskar som sveper vänster (i guess).
Finns det något sätt där jag kan öka mina chanser att få en matchning från en svensk tjej?
Om ni svenska tjejer sveper höger på en invandrare vad har fått er att göra det då?
Citera
2016-01-11, 15:40
Medlem
Morot91s avatar
Killar, vad är grejen med alla semesterbilder, krogbilder och poserande med tjejer -bilder? Vad vill ni säga med dessa? Varför ingen ordentlig bild på ansiktet?
Citera
2016-01-11, 15:50
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Killar, vad är grejen med alla semesterbilder, krogbilder och poserande med tjejer -bilder? Vad vill ni säga med dessa? Varför ingen ordentlig bild på ansiktet?
Jag är inte en av dom, men kan ju iallafall flika in med att många av ni tjejer är likadana. Vad vill ni säga? "aaah jag är så crazy och spontan att det är helt sjukt!!" haha jag dör.
Citera
2016-01-11, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey
Då jag inte ser etniskt svensk ut så är det många svenskar som sveper vänster (i guess).
Finns det något sätt där jag kan öka mina chanser att få en matchning från en svensk tjej?
Om ni svenska tjejer sveper höger på en invandrare vad har fått er att göra det då?

Nu är jag ingen tjej, men tyckte jag kunde ge lite input ändå.
De flesta svenska tjejer svepar till vänster så länge killen inte ser nordeuropéisk ut. Även greker/italienare försvinner i den mängden. De kan finna utseendet objektivt attraktivt men får ändå: "äähhhh han är inte svensk, skulle inte funka". Eller "jo jo han ser bra ut, men han är ju....arab...vips vänstersvep" osv osv.

Jag har själv utländsk bakgrund och svepar i princip höger enbart på tjejer med utländsk bakgrund. I början testade jag lite. De svenska tjejer som jag allid vet att jag kommer att få matchning med, blir ofta som så också. Dessa tjejer är såna som har utländska vänner i umgänget eller liknande.

De svenska tjejer som enbart poserar med svenska väninnor och som mestadels har vuxit upp med svenskar och midsommarkransen runt huvudet med ett glas vin i handen är jag säker på att de svepar till vänster ofta som ofta eftersom jag själv svepar till vänster. Feminist/antirasist-tjejerna svepar alltid vänster på invandrare av något slag eftersom de vill ha total kontroll över killen. Med en invandrare går det inte bara.

På Tinder handlar inte allt om hur du rent objektivt ser ut utan etnicteten, hur bilderna är tagna osv kan tyvärr vara en ledtråd till att: "ähhhh det kommer nog inte finnas så mkt personkemi".

Vet du själv vilka typer av svenska tjejer som brukar vara intresserade annars? I övrigt råder jag dig att hålla dig till utländska tjejer, vad är det för fel på de?
Senast redigerad av Analdestructor 2016-01-11 kl. 15:58.
Citera
2016-01-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey

Jag är svensk tjej och gillar personligen ett utländskt utseende mer och swipear sällan höger på någon som ser väldigt "svennig" ut haha. Men mina tips skulle nog vara att satsa på att verka "sofistikerad". Ordentliga bilder som inte är för matcho, snygga kläder på bilderna, och en beskrivning som visar att du skriver perfekt svenska. Mer än så vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in