2016-01-11, 13:30
Medlem
Nu är det försvaret som talar, Inger verkar veta något som ingen annan vet....

Citat:
13:27

- Mest troligt har flickan varit levande en tid, några dagar. Och det kommer framgå av den bevisning jag kommer peka på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22059699.ab
2016-01-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Målsägarbiträdet Tore Brandtler säger i Aftonbladet tv att Lisa Holms familj mår efter omständigheterna bra. Familjen kommer att medverka under första och sista dagen, säger han.

All styrka till familjen. Vilka prövningar vissa får i livet, så hemskt !

Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Kommer vi att få höra en reaktion från advokatsamfundet månne? Ponera att dussinet fullt av Sveriges försvarsadvokater gör uttalanden på liknande sätt. Pressen söker så klart upp "tungviktarna" får vi förmoda. Då blir det inte så mycket kvar att välja bland.

Knappast. Inbillar du dig att advokater som inte är kopplade till N försvar inte skulle ha rätt att låta sig intervjuas och göra uttalanden om de så önskar ?
2016-01-11, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Herregud- den förbaskade advokatskatan! Hon tar varenda chans, även om det får henne att framstå som en fullständig imbecicill, i meningen att hur dumma tror hon att vi är.

Rätt person sitter, men hon har i mina ögon gjort mer skada än nytta för sin klient med sina clownliknande utspel.
Karljäveln är för dömd för mord, oavsett om det nu överklagats till HR. Det är väl bara rimligt att fortsätta utreda en DÖMD mördare!

"Samtidigt är polisen öppen med att man utreder om Nerijus Bilevicius, 35, har begått andra mord utomlands – vilket får försvarsadvokaten att gå i taket.
– Det tyder på osäkerhet att de ständigt smutskastar min klient, säger Inger Rönnbäck."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22059699.ab
Ja du... vissa delar hon säger är helt korkade - ett exempel är det du nämner. Det är dels vanligt och likaväl en skyldighet att utreda.
Fy fan i kubik för föräldrarna att behöva lyssna på det här:
Citat:
Det är mycket som är oklart id et här fallet. Mest troligt har flickan varit levande en tid. Några dagar. Det kommer framgå när man tittar på den bevisning som finns här. nlt live
Citat:
Inger Rönnbäck menar att det inte går att fastställa vilken tid som Lisa Holm mördades.
– Och inte på vilken plats. Det vet vi inte, säger Rönnbäck och fortsätter.
– Mest troligt har flickan varit levande en tid, i några dagar. Expressen live
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 13:58.
2016-01-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja du... vissa delar hon säger är helt korkade - ett exempel är det du nämner. Det är dels vanligt och likaväl en skyldighet att utreda.
Fy fan i kubik för föräldrarna att behöva lyssna på det här:
nlt live

Och hon misskrediterar familjen för att Lisa inte fick använda Facebook

Citat:
13:40

Advokaten nämner att Lisa Holm inte fått ha Facebook och att hennes Instagram stängdes när hon försvann.
- Vi har inte haft insyn i det.

Vilket jävla pannbett..... Är det så en advokat skall jobba...
2016-01-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Knappast. Inbillar du dig att advokater som inte är kopplade till N försvar inte skulle ha rätt att låta sig intervjuas och göra uttalanden om de så önskar ?

Jag menar mer generellt. Inte specifikt detta fallet. För att stävja att halva advokatkåren drar på sig jäv. Om den tilltalade inte är nöjd med sin försvarare finns det ingen att byta till.
Tillbaka till detta fallet: Har jag för mig fel om att någon tillfrågad advokat avböjde att uttala sig? Kanske jag drömt. Silbersky och Bodström ville tydligen slippa befatta sig med fallet.
2016-01-11, 13:45
Medlem
Mooskys avatar
Britta Svensson: Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck talar nu, osammanhängande och fullt med irrelevanta detaljer. Hon säger ofta "flickan", i stället för Lisa H eller Lisa . Ger ett märkligt intryck. Jag tycker hon kunde ha en mer korrekt och mindre nedlåtande ton.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordarens-trumfkort-i-hovratten/
2016-01-11, 13:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det som advokaten säger att "NB pressas" känns väldigt mycket som att hon precis kollat på How to make a murderer... Hon borde säga upp sig, pinsammare advokat får man leta efter...
Hon sitter för fan med på förhöret, men nu i efterhand så har förhörsledaren "pressat NB"... Haha...
En "intressant kvinna":
Citat:
– Jag är nyfiken, jag har aldrig sett honom förut. Jag är naturligtvis också nyfiken på hans advokat, det är en intressant kvinna. Vi kanske inte delar samma syn på processrätten men det blir spännande att se vilket bevistema hon kommer att driva, säger Persson.

Han bedömer det samtidigt som i praktiken uteslutet att hovrätten kommer att göra en annan bedömning än tingsrätten.

– Om du vill veta hur det går så skulle allt utom att hovrätten fastställer tingsrättens dom göra mig mycket förvånad.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nu-provas-lisa-holm-fallet-i-hovratten
2016-01-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Britta Svensson: Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck talar nu, osammanhängande och fullt med irrelevanta detaljer. Hon säger ofta "flickan", i stället för Lisa H eller Lisa . Ger ett märkligt intryck. Jag tycker hon kunde ha en mer korrekt och mindre nedlåtande ton.

Verkligen. Många lösa trådar och mycket som är helt onödigt. Varför, t ex ta upp huruvida Lisa "fick" ha Facebook eller inte?
2016-01-11, 13:58
Medlem
Står Rönnmark och ljuger eller hittar på saker i HR? Kan nämligen inte minnas att jag har läst att någon har tagit sig in i NB:s lya när frun stod i duschen..

Citat:
Rönnbäck nämner återigen den inkräktare som hustrun hävdar tog sig in i slottsflygeln medan hon befann sig i duschen.
Advokaten antyder att spår skulle kunna ha planterats på kläder under det här tillfället.

Låter som en riktigt dålig lögn bara..

Edit:

Citat:

Advokaten avfärdar den fotokonfrontation som gjorde med den joggande kvinnan som pekat ut Nerijus Bilevicius som mannen som försökte locka in henne i en bil.
– Nerijus ögon var de enda som lyste av kamerablixten av personerna i konfrontationen.
Om avföringen i ladan:
– Han har bajsat i den här ladan på sin arbetsplats. Ja, det här är på landet, folk gör så ibland, säger advokaten.

Så de är alltså vanligt att man skiter till höger å vänster på landet?
Snacka om att gripa efter halmstrå,, en stor suck ger ja henne.
Senast redigerad av Syclone71 2016-01-11 kl. 14:02.
2016-01-11, 14:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Står Rönnmark och ljuger eller hittar på saker i HR? Kan nämligen inte minnas att jag har läst att någon har tagit sig in i NB:s lya när frun stod i duschen..

Låter som en riktigt dålig lögn bara..

Nej, hon lyfter bara IB´s lögn vidare. IB uppgav denna händelse i det korta telefonförhör som hölls med henne i TR.
2016-01-11, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Frågan är väl om jag står ut förvisso.. men det skulle vara väldigt intressant att lyssna på det här via ljudfil då det förstärker (inkl ordagrant) det hela på ett annat sätt. Hoppas det kommer ljudfil.
2016-01-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, hon lyfter bara IB´s lögn vidare. IB uppgav denna händelse i det korta telefonförhör som hölls med henne i TR.

Vet att man inte vittnar under ed när man är närstående, men skulle inte de klassas som mened när man ljuger på detta viset?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in